Νέες ταινίες: Ο Μπεν Αφλεκ σε στιλ... Νονού | 0 bovary.gr
Νέες ταινίες: Ο Μπεν Αφλεκ σε στιλ... Νονού | 0 bovary.gr
12|01|2017 17:06
SHARE
ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Νέες ταινίες: Ο Μπεν Αφλεκ σε στιλ... Νονού


Λίγες αλλά καλές ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στους κινηματογράφους, με τον «Εμποράκο» του Φαραντί και το «Νόμο της Νύχτας» του Μπεν Άφλεκ να βρίσκονται στο μενού.

 

  • Ο Νόμος της Νύχτας
  • ( Live By Night)
  • Σενάριο- Σκηνοθεσία: Μπεν Άφλεκ
  • Παίζουν: Μπεν  Άφλεκ

 

 

 Περίληψη

 Η ποτοαπαγόρευση έχει ως αποτέλεσμα την άνθιση ενός ολόκληρου δικτύου παράνομων αποστακτηρίων, υπόγειων μπαρ, γκάνγκστερ και διεφθαρμένων αστυνομικών. Ο Τζο Κάφλιν, ο μικρότερος γιος ενός διακεκριμένου Αστυνόμου της Βοστόνης, έχει επιλέξει έναν τρόπο ζωής που διαφέρει από την αυστηρή και καθώς πρέπει ανατροφή του. Έχοντας στον ενεργητικό του πλειάδα μικροκλοπών, πλέον εργάζεται για έναν από τους πιο διαβόητους μαφιόζους της περιοχής. Ο Τζο απολαμβάνει τη χλιδή, την ένταση και την κακή φήμη του παρανόμου. Όμως, η ζωή στη σκοτεινή πλευρά έχει το τίμημά της.

Μια υπερφιλόδοξη προσπάθεια από τον Μπεν Άφλεκ , που γράφει σκηνοθετεί , κάνει την παραγωγή  και πρωταγωνιστεί σε ένα γκανγκστερικό φιλμ,  με αναφορές στον «Νονό» και σε άλλες ανάλογες ταινίες του παλιού Χόλυγουντ. Βασισμένος στο μυθιστόρημα του Ντένις Λεχέιν,  του οποίου επίσης το βιβλίο είχε μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το 2007 κάνοντας το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο Άφλεκ μας ταξιδεύει στην εποχή της Ποτοαπαγόρευσης και μας αφηγείται την ιστορία ενός καλού παιδιού που έγινε μαφιόζος, αλλά δεν έχασε την ευαισθησία και την ανθρωπιά του.

Γιος ενός ηθικού αστυνομικού επιθεωρητή,  ο Τζο Κάφλιν θα αναμειχθεί σε μια ατυχή ληστεία, θα βιώσει  τον έρωτά του για την κοπέλα του μεγάλου του αφεντικού και θα καταλήξει στη φυλακή. Μετά από τρία χρόνια, ελεύθερός πια, αποφασίζει να εργαστεί για τον μεγάλο νονό της νύχτας, Μάσο Πεσκατόρε, που θυμίζει κάτι από Δον Κορλέονε. Έτσι θα βρεθεί στην Τάμπα, με απώτερο σκοπό να αναλάβει τις επιχειρήσεις του Ιταλού μαφιόζου που υπηρετεί  και να μονοπωλήσει  τη διακίνηση του αλκοόλ-  συγκεκριμένα το ρούμι.  Και θα τα καταφέρει, ενώ παράλληλα θα ερωτευτεί την κουβανέζα αδερφή του εμπόρου που τον προμηνύει, θα κάνει φιλίες με την τοπική αστυνομία, θα αντιμετωπίσει την Κου Κλουξ Κλαν, θα απειληθεί από τον ψυχοπαθή και ρατσιστή αδερφό του σερίφη, θα  γνωρίσει την Λορέττα,  που από φέρελπις στάρλετ του Χόλυγουντ καταλήγει ιεροκήρυκας, αφού  πρώτα  περάσει μια περιπέτεια με ναρκωτικά, την οποία ο κεντρικός ήρωας γνωρίζει και με αυτήν εκβιάζει τον πατέρα της. Με παρακολουθείτε ακόμα;

 Όπως καταλαβαίνετε, όλα αυτά είναι πάρα πολλά για δυο ώρες και αν  συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι  ο Άφλεκ επιλέγει συνεχώς να  εστιάζει στο δικό του ήρωα, αφήνοντας στην απέξω τους υπόλοιπους ηθοποιούς , που δεν καταφέρνουν επαρκώς να αναπτύξουν τους  ρόλους τους, τότε καταλαβαίνετε  ότι πέφτουν πολλά θέματα στο τραπέζι -  ίσως για περισσότερες από μία ταινίες-  που τελικά μένουν ανεκμετάλλευτα.

Βέβαια  ο « Νόμος της νύχτας» έχει στυλ και μια  αρκετά καλή αναπαράσταση της εποχής, όμως  ο θεματικός πλουραλισμός και η εμμονή του Άφλεκ με τον ήρωά του δεν δίνουν πολλές ευκαιρίες περαιτέρω ανάπτυξης.   Ούτε και ο χαρακτήρας του Τζο έχει πολλά επίπεδα, αν και η κάμερα τον παρακολουθεί συνεχώς. Ο  σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής φαίνεται πως δεν θέλει με τίποτα να «λερώσει» την εικόνα του καλού παιδιού. Μέσα στα κρεμ κοστούμια του, με μόνιμα υγρό βλέμμα,  μας δίνει ένα ήρωα συμπαθή μεν , αλλά με αναμενόμενες αντιδράσεις, χωρίς ιδιαίτερες εξάρσεις ή ρωγμές. 

Τελικά,  μια ιστορία που θα μπορούσε να είναι πολύ ενδιαφέρουσα αναλώνεται σε μια προσωποκεντρική  περιπλάνηση στον κόσμο της  νύχτας, που  σταδιακά κουράζει και δεν κορυφώνεται ποτέ επί της ουσίας, καθώς δεν διαθέτει ισχυρό άξονα. 

  • Ο Εμποράκος
  • ( The Salesman)
  • Σκηνοθεσία: Ασγκάρ Φαραντί
  • Παίζουν: Σαχάμπ Χοσεϊνί, Ταρανέ Αλιντουστί

 

 

 Περίληψη

Ο Εμάντ και η Ράνα, αναγκάζονται να αφήσουν το ετοιμόρροπο διαμέρισμα τους και να μεταφερθούν σ’ ένα διαμέρισμα στην Τεχεράνη. Η σχέση τους αρχίζει να αλλάζει, ενώ η παράσταση που ανεβάζουν, «Ο Θάνατος του Εμποράκου», συνεχίζεται. Η ταινία απέσπασε το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου και Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας στο Φεστιβάλ, ήταν   υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και μία από τις 9 ταινίες που μπήκαν στο shortlist για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. 


O Iρανός σκηνοθέτης Ασγκάρ Φαραντί με χιτσκοκικό σασπένς και μια ενδοσκοπική θεώρηση των προσωπικών επιλογών φτιάχνει  μια δυνατή ιστορία εκδίκησης, που απέσπασε βραβείο σεναρίου και ανδρικής ερμηνείας στο Φεστιβάλ των Καννών, καθώς και μια θέση στη short list  των υποψηφίων για το  Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας.  

Ο Εμάντ και η Ράνα είναι ένα μεσοαστικό ζευγάρι που ζει στην Τεχεράνη, σε μια πόλη που αναπτύσσεται αλλά ταυτόχρονα χάνει την ταυτότητά της μέσα στην ολοένα αυξανόμενη τεχνολογική εξέλιξη. Όταν το κτίριο στο  οποίο  διαμένουν εκκενώνεται,  επειδή κινδυνεύει να καταρρεύσει,  μετακομίζουν σε ένα διαμέρισμα , ευρύχωρο μεν,  αλλά όχι σε καλή κατάσταση.

Η πρώην ένοικος, μια γυναίκα αμφιβόλου ηθικής, όπως την χαρακτηρίζουν οι γείτονες, έχει αφήσει εκεί τα πράγματά της. Μια μέρα κάποιος χτυπάει το κουδούνι και η Ράνα,  θεωρώντας πως είναι ο σύζυγός της ανοίγει και μπαίνει στο ντους. Ένας άγνωστος άντρας, που δεν βλέπουμε,  μπαίνει στο διαμέρισμα και εκείνη από την ταραχή της τραυματίζεται πολύ σοβαρά. Από εκεί και πέρα η καθημερινότητα του ζευγαριού ανατρέπεται. 

Ο Φαραντί με μαεστρικό τρόπο και πολλές τεχνικές που χρησιμοποιεί και ο Χίτσκοκ, χτίζει το σασπένς: πλάνα με ανοιχτές πόρτες που τρίζουν, αίματα στα σκαλιά που δεν ξέρουμε πώς προέκυψαν κι αλλόκοτοι γείτονες,  σταδιακά φτιάχνουν μια ατμόσφαιρα μυστηρίου. Όμως η ταινία, αν και έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός detective story,   ανιχνεύει πώς λειτουργούν οι ενδοοικογενειακές σχέσεις και πώς ένα τυχαίο συμβάν γίνεται η αφορμή για  να έρθουν στην επιφάνεια οι σκοτεινές πλευρές του άλλου. 

Ο  Εμάντ, που τον ερμηνεύει ο Σαχαμπάντ Χοσεϊνί, ένας φιλελεύθερος δάσκαλος, με καλλιτεχνικές αναζητήσεις, μετατρέπεται σε έναν εκδικητή-τιμωρό,  που αναζητάει όχι τόσο τον άνθρωπο που τρόμαξε τη γυναίκα του, αλλά κυρίως τον υπεύθυνο που η καθημερινότητά του έχασε τον ρυθμό της. Η επιθυμία του για εκδίκηση γίνεται μανία και  τυφλός πια ακόμα  και στο προφανές,  καταστρέφει και καταστρέφεται. Ο σκηνοθέτης με δεξιοτεχνικό τρόπο στήνει μια ιστορία απολύτως ρεαλιστική , που όμως λειτουργεί σαν παραβολή, σχετικά με  το τι επιλεγούμε κάθε φορά να δούμε και να πράξουμε.

 Η σύνδεση που επιχειρεί με το εμβληματικό έργο του Άρθουρ Μίλλερ , « Ο θάνατος του εμποράκου », που παίζουν οι πρωταγωνιστές σε μια ερασιτεχνική ομάδα , δεν είναι εύστοχη.  Ο Φαραντί θέλει να παραλληλίσουμε  τον άνθρωπο που τρόμαξε τη Ράνα με τον Εμποράκο του Αμερικανού συγγραφέα. Βάζει στην ουσία τους  ήρωές του  να έρχονται αντιμέτωποι με τους χαρακτήρες που υποδύονται επί σκηνής.   Κι εδώ είναι το πρόβλημα, γιατί ο  Γουίλι Λόμαν του Μίλλερ είναι ένα πρόσωπο που καταρρέει μέσα σε ένα ασφυκτικό κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον, πέρα από τις προσωπικές ευθύνες που ο ίδιος φέρει. Ο εμποράκος του Φαραντί έχει  βέβαια  ομοιότητες με τον εμβληματικό χαρακτήρα του μεγάλου δραματουργού:  κάνουν  περίπου το ίδιο επάγγελμα, προέρχονται από την ίδια τάξη, έχουν κι οι δύο σύζυγο κι ερωμένη κι αντιμετωπίζουν τις συνέπειες των πράξεων τους. Αλλά ο  Ιρανός εμποράκος,  που από μια άτυχη συγκυρία και μια λάθος προσωπική επιλογή,  βρέθηκε μπλεγμένος σε μια απίστευτη ιστορία μίσους, δεν μοιάζει με τον Λόμαν που εκπροσωπεί την κατάρρευση του καπιταλιστικού ονείρου. 

Αν και ο σκηνοθέτης κινηματογραφεί την πόλη του έξυπνα  και μας δίνει την εικόνα μιας πρωτεύουσας,  που χτίζεται  άναρχα σχεδόν πάνω σε συντρίμμια, οι χαρακτήρες και η ιστορία του έχουν μόνο υπαρξιακές προεκτάσεις. Οι πράξεις δεν έχουν την σφραγίδα της περιρρέουσας κοινωνικο- πολιτικής ατμόσφαιρας του Μίλερ.  Παρ’ όλα αυτά, ο Φαραντί πετυχαίνει πολύ καλές ερμηνείες από το σύνολο των ηθοποιών του  και  με μια επιδέξια σκηνοθεσία  δημιουργεί μια ταινία που η δύναμή της κρύβεται  στο από κάτω κείμενο»,  όπως θα έλεγε κι ο Μίλλερ. 

  • Bye Bye Man
  • Σκηνοθεσία: Στέισι Τάιτλ
  • Παίζουν:  Ντάγκλας Σμιθ, Λουσιέν Λάβισκαουντ, Κρεσίνατ Μπόνας, Νταγκ Τζόουνς, Μάικλ Τράκο, Φέι Νταναγουέι

 


Περίληψη

 

Τρεις φοιτητές μετακομίζουν σε ένα παλιό σπίτι, όπου συνειδητοποιούν ότι έχουν γίνει στόχος της υπερφυσικής οντότητας «The Bye Bye Man». Προσπαθώντας να τον απωθήσουν, οι τρεις νεαροί θα πρέπει να βρουν έναν τρόπο να σωθούν, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να κρατήσουν μυστική την μάχη τους για επιβίωση – όποιος μάθει την ύπαρξη της οντότητας, θα είναι και το επόμενό της θύμα.

H νέα ταινία της Στέισι Τάιτλ βασίζεται στην  αληθινή ιστορία  τριών φίλων, που  ανακαλύπτουν κατά λάθος τις τρομακτικές ρίζες του Bye Bye Man,  μια υπερφυσικής  δύναμης, και συνειδητοποιούν ότι υπάρχει μόνο ένας τρόπος για να αποφύγουν την κατάρα του: να μη τον σκέφτονται και να μην λένε το όνομά του.  

Όταν ο Έλιοτ, η Σάσα και ο Τζον μπαίνουν στο πανεπιστήμιο, είναι έτοιμοι να ζήσουν την καλύτερη περίοδο της ζωής τους. Ο πανέξυπνος αλλά ανασφαλής Έλιοτ (Ντάγκλας Σμιθ),  η πανέμορφη και ευαίσθητη Σάσα (Κρεσίντα Μπόνας), και ο έξαλλος αλλά καλοπροαίρετος φίλος τους, Τζον (Λουσιέν Λάβισκαουντ), μετακομίζουν μαζί στο πρώτο τους σπίτι. Σύντομα όμως ανακαλύπτουν ότι το σπίτι οδηγεί στα απομεινάρια του The Bye Bye Man,  που τρομοκρατούσε τα ανυποψίαστα θύματά του δεκαετίες νωρίτερα.

Μετά από ένα πάρτι, όπου ο Έλιοτ ανακαλύπτει κατά λάθος το όνομα του Bye Bye Man. Αυτό το ον χρησιμοποιεί τη φίλη τους, Κιμ (Τζένα Κανέλ) ως μεσάζοντα,  προκειμένου να τρυπώσει μέσα στο κεφάλι τους και στον κόσμο μας. Από τη στιγμή εκείνη κι έπειτα, ο Bye Bye Man ξεκινάει μία σατανική εκστρατεία, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα. Οι ανασφάλειες του Έλιοτ γρήγορα μετατρέπονται σε παράνοια, η Σάσα αρχίζει να χάνει εντελώς το μυαλό της και ο Τζον  μεταμορφώνεται σε έναν πολύ άγριο κι επικίνδυνο άνθρωπο. Σταδιακά, ο Bye Bye Man καταφέρνει να παρασύρει φίλους, οικογένεια και όλη την τοπική κοινότητα στο δίκτυο του τρόμου του.

Ο Έλιοτ, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να σώσει τους ανθρώπους που αγαπάει, αρχίζει να ερευνά το παρελθόν του Bye Bye Man, προσπαθώντας παράλληλα να μη χάσει το μυαλό του. Αυτό που μαθαίνει τελικά είναι ότι, για να το πετύχει αυτό, πρέπει να καταφέρει να διαγράψει το όνομα του Bye Bye Man από τη μνήμη όλων όσων το γνωρίζουν.