AUMORFIA: Όταν η πάλη του φωτός με το σκοτάδι αποτυπώνεται σε δέρμα, νίκελ και ορείχαλκο
AUMORFIA

AUMORFIA: Όταν η πάλη του φωτός με το σκοτάδι αποτυπώνεται σε δέρμα, νίκελ και ορείχαλκο

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα και μετά από από σπουδές στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, μια πενταετή καριέρα στο μόντελινγκ και πολλά ταξίδια, αποφάσισε να σπουδάσει αυτό που αγαπά πραγματικά και με πάθος μέχρι σήμερα.

Design. Interior και graphic, τα οποία εξασκεί ακόμη και σήμερα και των οποίων τις αρχές, εξέλιξε και εφάρμοσε στο brand Aumorfia.

Η Θεανώ Ραβαζούλα Ποταμιάνου είναι μια πολυσχιδής προσωπικότητα. Αγαπάει πολύ τη δουλειά της, τις τέχνες (ιδιαιτέρως μουσική, ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική), τα ταξίδια, αλλά και τους δημιουργικούς ανθρώπους με χιούμορ. 
«Μισώ υπερβολικά την αγένεια, το κάπνισμα σε κλειστούς χώρους και τους ανθρώπους που δεν σέβονται τα όρια και τη δουλειά των συνανθρώπων τους. Πέρα από τη δουλειά μου, που ειναι και χόμπι μου ταυτόχρονα, τον ελεύθερο χρόνο μου τον αφιερώνω σε δραστηριότητες με τους ανθρώπους που αγαπώ και εκτιμώ» μου λέει και -όσον αφορά το κάπνισμα και την αγένεια- με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη.

Το brand Aumorfia, δεν είναι ένα ακόμη ελληνικό brand κοσμημάτων. Είναι μια διαφορετική ματιά σε αξεσουάρ με καθαρές, αυστηρές γραμμές και μαλακές επιφάνειες που προσαρμόζονται στην κίνηση και τον χαρακτήρα του ανθρώπου που τα φοράει. 

Mέσα από 8 ερωτήσεις-απαντήσεις, η ιδρύτρια του Aumorfia, μας εξηγεί τη φιλοσοφία του τολμηρού brand.

Η Θεανώ Ραβαζούλα Ποταμιάνου

 

Η ομορφιά περιέχει μέσα της αμορφία ή η αμορφία έχει τη δική της ομορφιά; Πώς αποφασίσατε να δώσετε στο brand σας αυτό το ιδιαίτερο όνομα-λογοπαίγνιο;

-Ακριβώς! Όπως το διατυπώσατε. Ήθελα να χρησιμοποιήσω μια ελληνική λέξη που να έχει σχέση με το κάλλος, αλλά χωρίς αυτό να περιορίζεται από τους συνήθεις ορισμούς με τους οποίους το ταυτίζουμε. Ήθελα να έχει μια πιο ελεύθερη και υπό εξέλιξη μορφή και ερμηνεία. Έτσι γεννήθηκε η λέξη Aumorfia η οποία αποτυπώνει πλήρως, την αίσθηση που αφήνει ένα αντικείμενο του οποίου η ομορφιά εξαρτάται και καθορίζεται από τη ματιά και το πνεύμα του παρατηρητή ή κατόχου του. Άρα έχει άπειρες ερμηνείες.

 

Ως Ιnterior and graphic designer, ήταν αναμενόμενο πιστεύετε να ασχοληθείτε με το κόσμημα; Πώς έγινε η επαφή με τη δημιουργία των αξεσουάρ;

-Δεν σχεδίαζα ποτέ να ασχοληθώ αποκλειστικά με κόσμημα. Πάντα σχεδίαζα αντικείμενα με μια ευρύτερη έννοια. Από έπιπλα και αντικείμενα για το σπίτι, μέχρι ρούχα και τσάντες. Με ενδιέφερε το industrial design από τον καιρό που το είχα ως μάθημα στην σχολή μου και χρειάστηκε να δουλέψω για την πτυχιακή μου. Με συναρπάζει η διαδικασία του σχεδιασμού, από τη στιγμή της αρχικής σύλληψης, την επίλυση όλων των προβλημάτων ώστε το αντικείμενο να γίνει χρηστικό και την τελική παραγωγή. Το κόσμημα προέκυψε από την προσωπική μου ανάγκη να φοράω κάτι διαχρονικό, απλό και καθημερινό αλλά ταυτόχρονα με χαρακτήρα που να προσαρμόζεται ή και να διαμορφώνει το ρούχο με το οποίο φοριέται. Επίσης ήθελα να σχεδιάσω σαν πρώτο βήμα του project Aumorfia κάτι πιο προσωπικό και άμεσα αποδεκτό, όπως είναι το αξεσουάρ, προτού περάσω σε αντικείμενα πιο μεγάλης κλίμακας που έχω ήδη σχεδιάσει και κάποια στιγμή, ίσως προχωρήσω στην παραγωγή τους.

Δουλεύετε πολύ με δέρμα και μέταλλο, γιατί επιλέξατε αυτά τα υλικά και όχι κάτι άλλο;

-Ξεκίνησα με το δέρμα γιατί το αγαπώ. Είναι υλικό που έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιείται σε προϊόντα που συνοδεύουν το ντύσιμό μας, όπως τσάντες και παπούτσια και λειτουργεί όπως και το δέρμα μας. Μεγαλώνει όμορφα με το χρόνο και αποκτά δίκη του προσωπικότητα. Θα αποτελεί πάντα βάση της δουλειάς μου και θα συνδυάζεται με διάφορα υλικά. Το μέταλλο και τα ευγενή μέταλλα είναι από τις πρώτες συνιστώσες αυτής της δημιουργικής εξίσωσης. Θα ακολουθήσουν και άλλα.

 

Οι Ελληνίδες είναι έτοιμες να δοκιμάσουν; Να πειραματιστούν; Ή νιώθετε ότι προτιμούν τις safe και διακριτικές επιλογές;

-Σίγουρα οι Ελληνίδες είναι περισσότερο συνηθισμένες στο ασήμι και το χρυσό, καθώς το βλέπουν και σαν επένδυση. Στις τελευταίες συλλογές μου δουλεύω αυτά τα μέταλλα μαζί με το δέρμα ώστε να δείξω ότι δεν έχει απαραίτητα ροκ ή s&m χαρακτήρα, αλλά μπορεί να είναι κομψό, σύγχρονο και διακριτικό, ανάλογα με την ποιότητα της επεξεργασίας του και τον τρόπο που θα το διαχειριστείς. Βλέπω ότι σιγά-σιγά, γνωρίζοντας το concept Aumorfia το αγαπούν και πειραματίζονται με τα κομμάτια.

Ποιο μέρος του γυναικείου σώματος πιστεύετε πως δεν αναδεικνύουμε ιδιαίτερα, αλλά ίσως είναι καλό να ξεκινήσουμε;

-Το μυαλό! Αυτό δεν έχουμε μάθει να αναδεικνύουμε ιδιαίτερα. Γι αυτό και τα αξεσουάρ Aumorfia απευθύνονται σε ανθρώπους που χρησιμοποιούν το μυαλό τους παίζοντας με την εμφάνιση τους, που πειραματίζονται και τροποποιούν τα ρούχα τους, χωρίς να φορούν αυτούσιες τις όποιες τάσεις της μόδας, προβάλλοντας εμφανώς την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα τους.

 

Είναι εντυπωσιακό το άνοιγμά σας στην αγορά του εξωτερικού. Ποιο είναι το μυστικό; Πώς μπορεί ένα brand να ανοίξει τα φτερά του;

-Δεν ξέρω αν υπάρχει μυστικό. Ήταν στόχος εξ'αρχής, λόγω του χαρακτήρα των Aumorfia και της συρρίκνωσης της ελληνικής αγοράς. Πάντα ο σχεδιασμός και η παραγωγή γίνονται με βάση τα παγκόσμια δεδομένα. Όσον αφορά στην ποιότητα, το χρόνο και την προώθηση συμβαδίζουμε με τους ρυθμούς της παγκόσμιας μόδας αφού μας ενδιαφέρει να συστήσουμε το ιδιαίτερο ύφος μας σε ένα ευρύ κοινό και να βρούμε τη θέση μας στην παγκόσμια αγορά. Γι αυτό το λόγο παρουσιάζουμε τις συλλογές μας σε showroom στο Παρίσι κατα την διάρκεια της εβδομάδας μόδας.

Όπως είπα, δεν ξέρω αν είναι μυστικό, αλλά για εμένα είναι ηθικός κανόνας η προσφορά ενός ξεχωριστού προϊόντος, με ποιότητα και αισθητική που να προτείνει κάτι νέο και όχι να μιμείται κάτι που έχει ήδη προσφερθεί.

Υπάρχει χώρος για το made in Greece κόσμημα; Πόσο σας έχει δυσκολέψει η επιχειρηματική προσπάθεια;

-Χώρος υπάρχει πάντα, όσο κορεσμένη κι αν ειναι η μόδα. Υπάρχει μια τάση προς τα made in Greece προϊόντα, ειδικά τον τελευταίο καιρό, καθώς βλέπουν την Ελλάδα να παράγει νέες ιδέες και να εξάγει προϊόντα κατασκευασμένα εντός των συνόρων της χώρας μας. Ευτυχώς, το made in Greece κόσμημα έχει μια ιστορία στο εξωτερικό από τα 60'ς, την οποία φροντίζουν να συντηρούν και να ανανεώνουν στις μέρες μας, σχεδιαστές που προσφέρουν υψηλής ποιότητας και σχεδιασμού αντικείμενα. Η δυσκολία είναι ότι η παρουσία στο εξωτερικό, χρειάζεται συνέπεια, επιμονή και άρα κεφάλαια, τα οποία πλέον βγαίνουν αποκλειστικά από την τσέπη του σχεδιαστή.

 

Τι να περιμένουμε από το Aumorfia στο μέλλον;

-Συνεχώς κάτι νέο, αφού μου αρέσει να πειραματίζομαι με φόρμες και υλικά και υπάρχουν άπειρα σχέδια για μελλοντικές συλλογές - όχι μόνο κοσμημάτων - στα σημειωματάριά μου.

TAGS AUMORFIA