Credit: Randy Brooke / Stringer GETTY IMAGES
Credit: Randy Brooke / Stringer GETTY IMAGES
Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Η πρώτη και ίσως πιο αμφιλεγόμενη διαφήμιση του Tommy Hilfiger που τον έκανε διάσημο


Ο «προκλητικός» και αυτοδίδακτος σχεδιαστής της αμερικανικής μόδας, Tommy Hilfiger, γεννήθηκε στην Ελμίρα, μια μικρή πόλη στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης και σε μικρή ηλικία, όταν ακόμα ήταν στο γυμνάσιο, άρχισε να ασχολείται με το λιανικό εμπόριο, για να ανοίξει αργότερα μικρή αλυσίδα καταστημάτων που την ονόμασε «People’s Place».

Το 1979 μετακόμισε στη Νέα Υόρκη για να ακολουθήσει καριέρα ως σχεδιαστής μόδας και έξι χρόνια αργότερα εισήγαγε την πρώτη του συλλογή με την υπογραφή του.

Πώς όμως κατάφερε να εκτοξεύσει τη φήμη στα ύψη και να γίνει ένας από τους πιο περιζήτητους και ακριβοπληρωμένους σχεδιαστές του κόσμου;

Πολλοί θα υποστηρίξουν, ότι πίσω από την επιτυχημένη καριέρα του Tommy Hilfiger κρύβεται κάποιο πρόσωπο που μπόρεσε να τον «σπρώξει» και να τον προωθήσει στη βιομηχανία της μόδας ή κάποια τεράστια περιουσία επάνω στην οποία κατάφερε να στηρίξει το όνειρο του, αλλά η πραγματικότητα είναι άλλη.

apimages
apimages

Γυρνώντας το χρόνο πίσω, στο 1985, ο Tommy Hilfiger άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στο Upper West Side και δεδομένου ότι δεν είχε χρήματα για να μπορέσει να διαφημίσει την επιχείρηση του, έψαχνε να βρει κάποια εναλλακτική.

Τότε ήταν που γνώρισε τον George Lois, έναν άντρα που θεωρούνταν genius της διαφήμισης, στον οποίο εξέφρασε την ιδέα που είχε στο μυαλό του: ένα όμορφο μοντέλο στην παραλία του Hamptons να ποζάρει φορώντας τα κομψά, κάζουαλ ρούχα που έχει σχεδιάσει εκείνος.

Προς μεγάλη του έκπληξη όμως ο genius George Lois του απάντησε: «Είσαι τρελός! Δεν θα γίνεις ποτέ γνωστός εκτός κι αν ξοδέψεις πολλά εκατομμύρια δολάρια. Δεν πρόκειται να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό, γιατί όλοι κάνουν κάτι παρόμοιο».

Λίγες ημέρες αργότερα οι δύο άντρες συναντήθηκαν ξανά και ο George Lois έδειξε στον Tommy Hilfiger τις διαφημιστικές καμπάνιες των μεγάλων brands. Ηταν πολύ δύσκολο να διακρίνει κανείς κάποια διαφορά ανάμεσα τους και αυτό ήταν και το πρόβλημα με βάση τον George Lois, ο οποίος υποστήριζε, ότι για να σε παρατηρήσουν θα πρέπει να κάνεις κάτι διαφορετικό, κάτι που θα προκαλέσει αναστάτωση.

Ο George Lois είχε τότε να προτείνει στον Tommy Hilfiger κάτι πολύ έξυπνο: τη διαφήμιση «κρεμάλα». Σε αυτό το poster το όνομα του Tommy Hilfiger βρισκόταν ανάμεσα στους πιο διάσημους σχεδιαστές ανδρικής μόδας της Αμερικής - Calvin Klein, Ralph Lauren και Perry Ellis. 

murjanigroup.com
murjanigroup.com

Για την ακρίβεια στο διαφημιστικό poster υπήρχαν μόνο τα αρχικά γράμματα των ονομάτων των σχεδιαστών (μαζί και αυτό του Tommy Hilfiger ) και στο κάτω μέρος υπήρχε το λογότυπο του Hilfiger. Δίπλα του ήταν γραμμένη η εξής φράση: «Αυτό είναι το λογότυπο του ενός από τους λιγότερο γνωστούς αυτούς τέσσερις σχεδιαστές».

Οταν ο Tommy Hilfiger το είδε αρχικά σοκαρίστηκε. Πίστευε ότι αυτό θα τον έκανε να μοιάζει γελοίο. Μάλιστα, ο πρόεδρος της επιχείρησης Joel Horowitz, είπε πως επρόκειτο για ρίσκο, αλλά υπήρχε ανάγκη να γίνει γνωστό το όνομα του Tommy Hilfiger, οπότε γιατί να μην δοκίμαζε κάτι τέτοιο;

Ο Tommy Hilfiger δέχτηκε. Από τη στιγμή που η διαφήμιση αυτή ανέβηκε στα billboards, τα τηλέφωνα δεν σταμάτησαν να χτυπούν. Υπήρχε μεγάλη αρνητικότητα απέναντί του από τον κόσμο της μόδας. Πολλοί έλεγαν «ποιος πιστεύει ότι είναι;» ή « πώς μπορεί να συγκρίνει τον εαυτό του με τους μεγάλους και πρώτους σχεδιαστές;».

Αλλά ο κόσμος τον αγάπησε. Το όνομα του ακουγόταν παντού. Το νέο του κατάστημα ήταν πάντοτε γεμάτο. Τα ρούχα του πωλούνταν συνέχεια. Από τότε μέχρι σήμερα, ο Tommy Hilfiger έχει γράψει τη δική του μοναδική ιστορία στη βιομηχανία της μόδας, η οποία μετρά όχι μόνο κομψά ενδύματα με πρωτοποριακό χαρακτήρα και είδη πολυτελείας, αλλά και βιβλία για τη μόδα και το στιλ, που είναι ιδιαίτερα αγαπητά, καθώς και αμέτρητες συνεργασίες με αστέρες του Χόλιγουντ.

apimages
apimages
apimages
apimages
apimages
apimages
apimages
apimages
apimages
apimages