Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς μόλις λάνσαρε τη δική της σειρά skincare προϊόντων, σε μια κίνηση-έκπληξη για όσους την ακολουθούν -αλλά όχι και τόσο.
Η αιρετική καλλιτέχνιδα και η μεγαλύτερη μορφή της performance art στον 20ό αιώνα μετρά δεκαετίες σπουδαίου έργου και μελετάται ήδη στις σχολές τέχνης.
Την καριέρα της έχουν αγκαλιάσει σχεδόν ισόποσα κύματα ενθουσιασμού και αποδοχής αλλά και κατακραυγής ή απόρριψης.
Στην εξάωρη performance Rhythm 0 που παρουσίασε το 1974, η Αμπράμοβιτς στεκόταν ακίνητη μπροστά από ένα τραπέζι με 72 αντικείμενα, μεταξύ των οποίων ένα τριαντάφυλλο, κρασί, ένα ψαλίδι και ένα πιστόλι με μια σφαίρα. Το κοινό ήταν ελεύθερο να χρησιμοποιήσει πάνω της ό,τι ήθελε, με όποιον τρόπο ήθελε.
Το 1977, σε μια perfomance με τίτλο «Imponderabilia», η Αμπράμοβιτς και ο σύντροφός της, επίσης καλλιτέχνης Ulay στέκονταν γυμνοί στις άκρες μιας στενής πόρτας μιας γκαλερί, και το κοινό καλούταν να περάσει ανάμεσά τους.
Και φυσικά, στο The Artist is Present, ένα από τα γνωστότερα έργα της το οποίο παρουσίασε και στην Αθήνα, καθόταν με ένα κόκκινο φόρεμα σε ένα τραπέζι, κοιτάζοντας για λίγα λεπτά όσους επισκέπτες προλάβαιναν να περάσουν από την καρέκλα απέναντί της. Το πρότζεκτ είχε συνολική διάρκεια 736 ωρών.
Παράλληλα, η Σέρβα καλλιτέχνιδα, λάνσαρε τη «Μέθοδο Αμπράμοβιτς», μια σειρά από καθημερινές ασκήσεις και πρακτικές που στοχεύουν σε ένα διαφορετικό τρόπο να βιώνει κανείς την πραγματικότητα, τη σχέση με το σώμα του και με τους άλλους. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν ενέργειες όπως το μέτρημα κόκκων ρυζιού, το άνοιγμα και το κλείσιμο μιας πόρτας ή το να πίνει κανείς ένα ποτήρι νερό για 20 λεπτά.