Ο ρόλος του ενδυματολόγου σε μια κινηματογραφική ταινία δεν τυγχάνει πάντα αναγνώρισης από το ευρύ κοινό.
Μαζί με τους μακιγιέζ, τους φωτιστές, τους επαγγελματίες ήχου και τους διευθυντές φωτογραφίας, ανήκουν στα επαγγέλματα που διαμορφώνουν καθοριστικά την τελική εικόνα αλλά η συμβολή τους παραμένει αόρατη για τους μη μυημένους -και αυτό είναι ένδειξη της επιτυχίας τους.
Τα ρούχα μπορούν να πουν για τον χαρακτήρα μιας ταινίας ό,τι ακριβώς λένε τα λόγια του σεναρίου και οι εκφράσεις του προσώπου του. Γίνονται προέκταση της προσωπικότητάς του και προσφέρουν ένα έξτρα πεδίο αναγνώσεων.
Το 1967, ο Yves Saint Laurent κλήθηκε να «ντύσει» την ταινία του Λουίς Μπουνιουέλ «Η ωραία της ημέρας», με πρωταγωνίστρια την τότε 22χρονη Κατρίν Ντενέβ, στον ρόλο που θα σημάδευε την καριέρα της.
Ο σπουδαίος μόδιστρος, που τότε μετρούσε μόλις 6 χρόνια στον χώρο, δημιούργησε μια σειρά από αριστουργηματικά κοστούμια που υποστηρίζουν απόλυτα το κεντρικό μοτίβο της ταινίας -υπονοούν διαρκώς, χωρίς να αποκαλύπτουν.