iconaccidental
Φωτογραφία: Instagram/ @iconaccidental
18|04|2024 13:10
SHARE
ACCIDENTAL ICON

Λιν Σλέιτερ: Η καθηγήτρια πανεπιστημίου που παράτησε την καριέρα της ως fashion influencer στα 70


Η Λιν Σλέιτερ σε μια εξομολογητική συνέντευξή της απαριθμεί τους λόγους που την ανάγκασαν να αφήσει μια κερδοφόρα καριέρα ως fashion influencer στα 70 της.

Στο αποκορύφωμα της καριέρας της ως Instagram influencer, η Λιν Σλέιτερ, μια 60χρονη καθηγήτρια και fashion blogger, έκανε πολλαπλές αναρτήσεις την ημέρα (La Prairie, Burberry, Dior, Brooklinen, GoDaddy, Visa, Bally) για τους περισσότερους από 700.000 followers της στο Instagram, έπαιρνε αναρίθμητες προσκλήσεις για fashion και beauty events, αποταμίευε ένα αξιοσέβαστο ποσό στην τράπεζα για τα χρόνια της σύνταξης, ενώ συνέχιζε να αποκτά ανώτερα πτυχία και να δουλεύει στον ακαδημαϊκό χώρο. Αλλά ήταν δυστυχισμένη.

«Πραγματικά έχασα τον εαυτό μου. Έγινα απλά αυτό το άψυχο, αποσυνδεδεμένο από τον κόσμο ψηφιακό πλάσμα, κάτι που άρχισε να μην μου αρέσει», λέει η Slater κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης συνέντευξής της στο WWD.

Η Λιν Σλέιτερ σήμερα είναι 70 ετών και ο σύντροφός της Κάλβιν Λομ είναι 66 ετών και συνταξιούχος μηχανικός και φωτογράφος -μάλιστα πολλές από τις φωτογραφίες που βλέπουμε στο προφίλ της στο Instagram είχε επιμεληθεί εκείνος. Οι δυο τους αγόρασαν ένα σπίτι στην εξοχή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αφού η Σλέιτερ συνειδητοποίησε ότι το να είσαι ένας λεγόμενος influencer ήταν μια καθοδική πορεία στο να χάσει τον εαυτό της. Η μετακόμιση σήμαινε ότι μπορούσε να είναι πιο κοντά στη μητέρα της, η οποία πέθανε το πρωί των Χριστουγέννων του 2021, και στα εγγόνια της. Σήμερα, η Σλέιτερ μετρά 769.000 followers στο Instagram, οι οποίοι πλέον βλέπουν πολύ λιγότερες αναρτήσεις στο προφίλ της.

Στο νέο της βιβλίο, «How to Be Old: Lessons on Living Boldly From the Accidental Icon» (Εκδόσεις Plume), η Σλέιτερ περιγράφει λεπτομερώς την απίθανη πορεία της από καθηγήτρια κολεγίου σε περιζήτητη style influencer στα 60 της, την εξουθένωση που ακολούθησε και πώς βρήκε τον τρόπο να ξεφύγει από αυτήν αγκαλιάζοντας την ηλικία της και επαναπροσδιορίζοντας τις προτεραιότητές της. Ένας συνδυασμός απομνημονευμάτων και οδηγός αυτοβοήθειας, το «How to Be Old» είναι μια ιστορία που αφορά στο κενό που δημιουργεί η ψεύτικη ζωή στο διαδίκτυο κι ένας ύμνος στην αληθινή ζωή.

«Ήξερα ότι γινόμουν δυστυχισμένη. Ένιωθα μη δημιουργική. Και φυσικά, αυτό που αρχίζει να συμβαίνει είναι τα brands αρχίζουν να σου στέλνουν briefs, σου δείχνουν φωτογραφίες με το πώς θέλουν να μοιάζει η φωτογραφία, σου λένε τι να βάλεις στις λεζάντες. Και αν δεν τους αρέσει ο τρόπος που έβγαλες τη φωτογραφία σου λένε ότι πρέπει να την ξαναβγάλεις. Και κάθε ίχνος της δημιουργικότητάς σου απλά αποστραγγίζεται» λέει η ίδια.

Ήταν το blog της Σλέιτερ, «Accidental Icon», που έδωσε την ώθηση να γίνει δημοφιλής στο Instagram. Το λάνσαρε το 2014 και το σχεδίασε η ίδια, μετά από πρόταση συμφοιτητών της σε ένα μάθημα του Fashion Institute of Technology. Ξεκίνησε ως τρόπος να διοχετεύει τη δημιουργικότητά της και ως τρόπος να εκφράζει το άψογο στιλ της. Ήταν μια μορφή έκφρασης που η δουλειά της ως καθηγήτρια κοινωνικών επιστημών (με έμφαση στην παιδική πρόνοια), δεν της προσέφερε.

Στην αρχή, χρησιμοποίησε την ιδιότητά της ως blogger για να εξασφαλίσει press passes για fashion shows, όπου γνώριζε ανερχόμενους σχεδιαστές και εμπλούτισε τις γνώσεις της γύρω από τη μόδα. Το blog της έγινε δημοφιλές στους νέους σχεδιαστές, αλλά και φανατικούς του στιλ που έψαχναν έμπνευση για τις δικές τους εμφανίσεις. Ξεκίνησε να ασχολείται με το Instagram ώστε να προωθήσει το blog της και ως μέσο επικοινωνίας με άλλους ανθρώπους που μοιράζονταν τη φιλοσοφία της περί αισθητικής.

Αλλά η κουλτούρα των influencers άρχισε να αποκτά ισχύ και δύο χρόνια μετά την έναρξη του «Accidental Icon», η Σλέιτερ, με το χαρακτηριστικό γκρι καρέ και τα σκούρα γυαλιά ηλίου της, έβλεπε τους followers να αυξάνονται μέρα με τη μέρα. Μάλιστα, όταν ο δημοφιλής Κινέζος influencer Gogoboi έγραψε ένα άρθρο για τη Σλέιτερ λέγοντας ότι η ίδια θα μπορούσε να είναι ένα πρότυπο για τις σύγχρονες Κινέζες γυναίκες, το προφίλ της στο Instagram έγινε κυριολεκτικά viral. Στα τέλη του 2016 απάντησε σε ένα κάλεσμα για κάστινγκ για μια καμπάνια γυαλιών του οίκου Valentino. Όταν κυκλοφόρησε η καμπάνια, η Σλέιτερ είδε τον εαυτό της να γίνεται εν μία νυκτί σύμβολο της συμπεριληπτικότητας για τις γυναίκες κάθε ηλικίας.

Αυτό που στην αρχή ξεκίνησε ως χόμπι, έγινε full time job. Το 2019, μετά από 24 χρόνια ως καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Fordham, συνταξιοδοτήθηκε για να μπορέσει να αφιερώσει όλη της την προσοχή στο να είναι influencer. Είχε δύο ατζέντηδες, ταξίδευε σε όλο τον κόσμο (Παρίσι, Λονδίνο, Τόκιο και Σαγκάη) και έβγαζε ένα προσοδοφόρο εισόδημα ως influencer στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έκανε αρκετές αναρτήσεις μες την εβδομάδα, που αφορούσαν συνεργασίες με πολυτελή brands μόδας, ομορφιάς, ειδών σπιτιού κ.ά.

«Τα πρώτα χρόνια, πριν γίνω γνωστή, ήταν υπέροχα. Συναντούσα όλους αυτούς τους σχεδιαστές και μιλούσα μαζί τους για τη δουλειά τους και μάθαινα για το πώς φτιάχνονται τα ρούχα», λέει η ίδια. «Έκανα ταξίδια που δεν είχα την οικονομική δυνατότητα να κάνω στην προηγούμενη ζωή μου -πρώτη θέση, ξενοδοχεία πέντε αστέρων. Το Accidental Icon ήταν ένας χαρακτήρας που επινόησα για να ταξιδέψω σε έναν διαφορετικό κόσμο από αυτόν στον οποίο ζούσα. Αλλά πραγματικά άλλαξε όταν έκανα αυτή τη μετάβαση από blogger σε influencer».

Από την αρχή, η Σλέιτερ ένιωθε άβολα με τον τρόπο που την παρουσίαζαν τα μέσα ενημέρωσης, η πρώτη και η τελευταία ερώτηση κάθε φορά που της έπαιρναν συνέντευξη αφορούσε πάντα την ηλικία της. «Μόλις εκτεθείς στο TikTok ή στο Instagram, η κοινωνία θα αρχίσει να εκμεταλλεύεται την ιστορία σου. Με βάζουν πάντα σε άρθρα μαζί με ένα σωρό άλλους ανθρώπους που έχουν γκρίζα μαλλιά στο Instagram και με αποκαλούν ηλικιωμένη influencer ή Insta-Gramma».

Όταν ξεκίνησε η πανδημία άφησε τη Νέα Υόρκη, όπου ζούσε από τα μέσα της δεκαετίας του '90. Και όταν η πανδημία υποχώρησε και η βιομηχανία της μόδας επέστρεψε στις live επιδείξεις και τα brands άρχισαν και πάλι να της προτείνουν αμειβόμενες συνεργασίες, εκείνη αρνήθηκε. «Είπα στον ατζέντη μου: "Σε αγαπώ. Σε ευχαριστώ για όλα όσα έχεις κάνει για μένα. Αλλά τέλος για μένα», λέει η ίδια.

Αντ' αυτού, αφιέρωσε τον χρόνο της στη φροντίδα της μητέρας της και στα δύο εγγόνια της. Άρχισε να γράφει και δώρισε όλα αυτά τα προϊόντα ομορφιάς σε ένα καταφύγιο αστέγων.

Η Λιν Σλέιτερ λέει ότι το να είσαι influencer της φαίνεται πραγματικά ασήμαντο, δεδομένης της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο κόσμος αυτή τη στιγμή. Είναι πραγματικά τρομακτικό. Βλέπουμε τον αντίκτυπο που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στους ανθρώπους, την κατάθλιψη, τα θέματα ψυχικής υγείας, τη μοναξιά, τη σεξουαλική εκμετάλλευση. Και αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι ότι τα ξέρουμε όλα αυτά, αλλά δεν κάνουμε τίποτα γι' αυτά. Είναι σαν να είμαστε όλοι σε έκσταση. Ο κόσμος φαίνεται να πιστεύει ακόμα ότι το να είσαι influencer είναι ένα λαμπερό, υπέροχο πράγμα. Αλλά έχω συναντηθεί με νέους influencers που έχουν παραιτηθεί λόγω των σοβαρών επιπτώσεων στην ψυχική τους υγεία.





SHARE