Από τότε, η ομάδα μπαλέτου έχει κάνει ετήσια παράδοση τη συνεργασία με την ελίτ της μόδας. Ο Happel έχει συνεργαστεί με περισσότερους από 30 διάσημους σχεδιαστές - συμπεριλαμβανομένων των Virgil Abloh, Carolina Herrera, Thom Browne, Prabal Gurung, Giles Deacon (δύο φορές) και Sarah Burton - για το Gala και τις ειδικά επιμελημένες παραστάσεις του. Και για τον εορτασμό της 10ης επετείου του, καθώς και της 75ης επετείου της ιστορικής ομάδας χορού, ο Happel συνέγραψε τη δική του μονογραφία που γιορτάζει τις συνεργασίες: «New York City Ballet: Choreography & Couture».
Συνδυάζοντας υψηλή μόδα και χορό
Οπως περιγράφει το CNN, o Happel τελειοποίησε τις δεξιότητές του στο θέατρο Guthrie της Μινεάπολης για δύο χρόνια πριν φύγει για τη Νέα Υόρκη το 1978, όταν άκουσε ότι ο διάσημος χορογράφος Bob Fosse είχε έλλειψη προσωπικού και αναζητούσε απεγνωσμένα ενδυματολόγους για το «Dancin», ένα νέο μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ.
Ο Happel ταξίδεψε από τις μεσοδυτικές πολιτείες με σκοπό να δουλέψει στην παραγωγή. Στα χρόνια που ακολούθησαν, δούλεψε σε πολλές άλλες παραστάσεις του Μπρόντγουεϊ ως ελεύθερος επαγγελματίας σχεδιαστής, προτού καταλήξει στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης το 2001 για να διευθύνει τα ανδρικά κοστούμια, έναν ρόλο που κράτησε μέχρι τη μετακίνησή του στο NYCB.
Ως επί το πλείστον, ο Happel και η 18μελής ομάδα του από μοδίστρες, μοδίστρες και βαφείς αναβαθμίζουν και αποκαθιστούν κοστούμια από την εποχή του George Balanchine, του θρυλικού χορογράφου που ίδρυσε το Μπαλέτο της Νέας Υόρκης (μαζί με τον ιμπρεσάριο και φιλάνθρωπο Lincoln Kirstein) το 1948 και διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του μέχρι το θάνατό του, περίπου 35 χρόνια αργότερα.
«Πρόκειται για την αναδημιουργία των ίδιων κοστουμιών, αν έχουν φθαρεί, ή για την προσπάθεια ανακατασκευής τμημάτων ώστε να φαίνονται φρέσκα - όπως όταν πρωτοπαρουσιάστηκαν», δήλωσε ο Happel στο CNN.
Το τμήμα κοστουμιών του μπαλέτου δημιουργεί ή μεταποιεί από 40 έως 150 κοστούμια ετησίως. Τελευταία, η ομάδα έχει επικεντρωθεί στη συρραφή των κοστουμιών για τον αγαπημένο «Καρυοθραύστη», που θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου αυτή τη σεζόν.
Ο Happel γνωρίζει ακριβώς πώς να χειριστεί μια σιλουέτα για να την ευθυγραμμίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με τις ανάγκες ενός χορευτή. «Κατά τη διάρκεια μιας πρόβας, θα ζητήσουμε από τους χορευτές να κινηθούν και να δοκιμάσουν βήματα από την πραγματική χορογραφία για να βεβαιωθούμε ότι το κοστούμι κινείται όπως πρέπει και ότι δεν περιορίζει τον χορευτή με οποιονδήποτε τρόπο», εξήγησε. «Έχουμε πολλά κόλπα και στρατηγικές».
Όταν το NYCB συνεργάστηκε με τους Marta Marques και Paulo Almeida της εταιρείας Marques'Almeida με έδρα το Λονδίνο το 2015, για παράδειγμα, οι σχεδιαστές αρχικά σχεδίασαν ρούχα που είχαν δεσίματα και κομμάτια υφάσματος - αλλά κατά την κίνηση, τα διακοσμητικά άρχισαν να τυλίγονται γύρω από τα χέρια και τα πόδια των χορευτών, περιορίζοντας την κίνησή τους, οπότε έπρεπε να κοντύνουν ή να αφαιρεθούν.