6 πανεύκολοι τρόποι να περιορίσεις τα λιπαρά στα γεύματά σου χωρίς καν να το καταλάβεις
ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ

6 πανεύκολοι τρόποι να περιορίσεις τα λιπαρά στα γεύματά σου χωρίς καν να το καταλάβεις

Αν δεις την διατροφή σαν ένα «παιχνίδι» και μια «γιορτή» γεύσεων και πειραματισμού, θα αρχίσεις να απολαμβάνεις κάθετί που τρως.

Η πρόσληψη τροφών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά είναι το όπλο μας για ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα: οι θερμίδες μας δίνουν την απαραίτητη ενέργεια και είναι το «καύσιμο» που χρειαζόμαστε.

Αν προέρχονται από τροφές που μας ωφελούν πραγματικά, τότε έχουμε κάνει τη σωστή διατροφική επιλογή. Τι είναι τελικά, όμως, αυτό που μας παχαίνει; 

Η απάντηση βρίσκεται δεν είναι μυστική ή κρυμμένη. Την ξέρουμε πολύ καλά, αλλά πολλές φορές μπροστά στην απόλαυση της στιγμής την βάζουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας. Ενας μεγάλος «ένοχος» είναι τα κορεσμένα λιπαρά που πιθανότατα έχουν θέση στο διατροφολόγιο πολλών από εσάς. Υπάρχει τρόπος να τα περιορίσουμε.

Υπάρχει τρόπος να ελαφρύνουμε κάθε μας γεύμα χωρίς να στερηθούμε την πλούσια γεύση. Αν το τηγάνισμα είναι μέρος της μαγειρικών τεχνικών που χρησιμοποιείτε, αν οι κρέμες γάλακτος και το βούτυρο είναι στην πρώτη γραμμή των προτιμήσεών σας, είναι καιρός να αλλάξετε τακτική.

Ακολουθούν ιδέες που μπορούν να ελαφρύνουν τον τρόπο που μαγειρεύετε και τρέφεστε χωρίς να νιώσετε ότι τρώτε κάτι άνοστο και αδιάφορο γευστικά.

1) Ακόμα να σταματήσετε το τηγάνισμα;: Αν οι πατάτες, το κρέας και τα λαχανικά κολυμπούν σε καυτό λάδι πριν τα καταναλώσετε, τότε μην αναρωτιέστε γιατί γίνονται «βόμβες-θερμίδων». Αντί για τηγάνισμα προτιμήστε πχ. ψήσιμο στο γκριλ για «ξεροψημένο» και τραγανό αποτέλεσμα. Mην χρησιμοποιείτε έξτρα λάδι ή βούτυρο.

2) Eπενδύστε στα μπαχαρικά και τα μυρωδικά: Αν πιστεύετε ότι το βούτυρο και το αλάτι είναι ο σίγουρος τρόπος να δώσετε έξτρα γεύση στο πιάτο σας, κάνετε λάθος. Πειραματιστείτε με τα μπαχαρικά και τα μυρωδικά και θα δείτε ότι το φαγητό σας θα γίνει πιο ελαφρύ και πλουσιότερο σε άρωμα.

 

3) Οχι στην κρέμα γάλακτος: Υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί τρόποι που μπορούν να χαρίσουν κρεμώδη υφή στο πιάτο σας, χωρίς να σας επιβαρύνουν.

Αν θέλετε να κάνετε πχ. Μια σούπα ή μια σάλτσα πιο κρεμώδεις επιλέξτε να προσθέσετε γάλα, γιαούρτι ή ακόμα και μια λιωμένη πατάτα.

 

4) Βούτυρο-λευκή ζάχαρη στα γλυκά ας πάνε στην άκρη: Δεν υπάρχει λόγος να έχουν θέση στην παρασκευή των γλύκων σας. Mπορείτε να δώσετε έξτρα γλυκιά γεύση στα γλυκά σας, προσθέτοντας λιωμένα φρούτα και κανέλα αντί για ζάχαρη.

 

5) Οχι στη σφολιάτα και στα ζυμάρια: Αν θέλετε να φτιάξετε κάποια πίτα, δοκιμάστε να φτιάξετε μια βάση με αλεύρι ολικής άλεσης και ελάχιστο λάδι και να τοποθετήσετε την γέμιση… χωρίς να την σκεπάσετε. Αμέσως θα γλιτώσετε πολλές έξτρα θερμίδες.

 

6) Ναι στις σπιτικές σως: Οχι στη μαγιονέζα και στα παχυντικά dressings, ναι στο λαδολέμονο, το βαλσάμικο ξύδι και στο γιαούρτι με λίγη μουστάρδα και μυρωδικά!