shutterstock.com
shutterstock.com
ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΤΟΚΕΤΟ

Πώς θα χάσεις εύκολα και γρήγορα τα κιλά της εγκυμοσύνης -4 μυστικά

Η περίοδος της εγκυμοσύνης είναι η πιο ευτυχισμένη για τη γυναίκα, αφού βιώνει το θαύμα της φύσης.

Ομως συχνά αυτή η περίοδος ελοχεύει και κινδύνους εξαιτίας της παραπληροφόρησης και της ελλιπούς ενημέρωσης, που μπορούν να οδηγήσουν σε υπέρμετρη αύξηση του σωματικού βάρους της, το οποίο κάνει κακό στο μωρό, αλλά και στη δική σου διάθεση και ψυχολογία, αφού παχαίνεις.

Τα κιλά της εγκυμοσύνης είναι εκείνα που θα δυσκολευτείς περισσότερο να χάσεις, γιατί υιοθετείς διατροφικές συνήθειες, μερικές από τις οποίες δεν είναι καθόλου ωφέλιμες θρεπτικά και προσθέτουν διαρκώς περιττές θερμίδες στο σώμα σου.

Θα έχεις αναρωτηθεί πολλές φορές λοιπόν, ποια είναι εκείνα τα λάθη που σε κάνουν να μοιάζεις σαν να είσαι ακόμα σε ενδιαφέρουσα και μετά τη γέννηση του μωρού.

Ευτυχώς για εσένα, δεν θα χρειαστεί να κάνεις κάποια τεράστια προσπάθεια, αφού σύμφωνα με τους διατροφολόγους το μόνο που θα διώξει τους πόντους είναι ο σωστός προγραμματισμός!

Πιο συγκεκριμένα:

  • Ο ύπνος

Παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην αύξηση του σωματικού βάρους και αυτό γιατί υπάρχουν δύο ορμόνες που συνδέονται με αυτόν: η λεπτίνη και η γκρελίνη.

Η λεπτίνη είναι υπεύθυνη για να διατηρεί το βάρος στο επίπεδο που έχει καθοριστεί προγενετικά, γιατί στέλνει έγκαιρα στον εγκέφαλο το μήνυμα του κορεσμού. Έτσι, όταν δεν κοιμάσαι αρκετά, διαταράσσεις την παραγωγή της.

Από την άλλη μεριά υπάρχει ο εχθρός σου, η γκρελίνη, που αυξάνει την όρεξη για κατανάλωση φαγητού και είναι συνδεδεμένη με τις ώρες των γευμάτων, ενώ φτάνει στο υψηλότερο επίπεδο της πριν πιάσεις το μαχαιροπίρουνο.

Το μυστικό; Για να χάσεις βάρος πρέπει να αυξήσεις τα επίπεδα της λεπτίνης – άρα να κοιμάσαι περισσότερο – και να μειώσεις εκείνα της γκρελίνης.  

  • Η συνήθεια του καφέ

Είναι αντίπαλος σου, γιατί εκτοξεύει στα ύψη τα επίπεδα της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες. Αυτή αυξάνεται σύμφωνα με τους ειδικούς όταν βρίσκεσαι κάτω από πίεση και στρες, ακόμα και αν δεν πρόκειται μόνο για ψυχολογική αλλά και σωματική πίεση.

Τα υψηλά της επίπεδα δημιουργούν την αίσθηση της πείνας και οδηγούν σε κατανάλωση τροφών, κυρίως γλυκών. Ποιος ο ρόλος του καφέ;

Η καφεΐνη, αν και είναι μιας μορφής χαλάρωση για εσένα όταν απολαμβάνεις τον καφέ με τις φίλες σου, αυξάνει τα επίπεδα της έως και 25% και αυτά μένουν στον...ουρανό μέχρι και τρεις ώρες αργότερα. Αν δεν μπορείς να μειώσεις τις υποχρεώσεις που σε αγχώνουν, περιόρισε τουλάχιστον τον καφέ!

  • Γυμναστική

Οσο κι αν τρέχεις πανικόβλητη για να ταΐσεις το νεογέννητο, όσα βάρη οικογενειακά κι αν σηκώνεις, σίγουρα γυμνάζεις μόνο τα μπράτσα σου, όχι ολόκληρο το σώμα.

Η γυμναστική λοιπόν πρέπει να μπει ξανά στη ζωή σου, ώστε να εξαφανίσεις άμεσα τα περιττά κιλά. Αν δεν μπορείς να ανανεώσεις τη συνδρομή στο γυμναστήριο, λόγω έλλειψης χρόνου, τουλάχιστον κάνε ένα ολιγόλεπτο περπάτημα με αργό ρυθμό για αρχή, έπειτα όμως αύξησε το ρυθμό που βαδίζεις, μέχρι να μπεις σε ρουτίνα. Βγάλε και το αυτοκίνητο από τη ζωή σου, εκτός εκτάκτων περιστάσεων!

  • Φαγητό για δυο

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά και αργότερα είναι πολύ λογικό να προσπαθείς να καταναλώνεις μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού, για να καλύψεις τόσο τις δικές σου ανάγκες, όσο και του μωρού.

Όμως κάτι τέτοιο πρέπει να πάψει να συμβαίνει, αν θέλεις να διευκολύνεις τη ζωή σου και να απαλλαγείς από τα κιλά της μια και καλή. Σχεδίασε τα γεύματα σου και χρησιμοποίησε τη μέθοδο της λίστας όταν ψωνίζεις, βάζοντας πάντα μέσα σε αυτή και τα πολύτιμα λαχανικά.

Ενα ακόμα μυστικό είναι να προετοιμάζεις τα γεύματα από νωρίς, ώστε όταν απλά βιάζεσαι και δεν προλαβαίνεις να μαγειρέψεις κάτι, να υπάρχει έτοιμο το υγιεινό σου τάπερ στο ψυγείο.