shutterstock
shutterstock
19|06|2017 11:49
SHARE
ΙΔΙΟΦΥΕΣ ΚΟΛΠΟ

To πανέξυπνο κόλπο ενός ιδιοκτήτη καφέ για να «μάθει» στους πελάτες του να είναι ευγενικοί 


Συνήθως, συμβαίνει εκείνα τα πρωινά που έχουμε αργήσει στη δουλειά ή που απλώς έχουμε σηκωθεί κακόκεφοι. Μπαίνουμε μέσα σε ένα καφέ για να πάρουμε τον άκρως απαραίτητο πρώτο καφέ της ημέρας και δε λέμε ούτε «καλημέρα» στον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από το μπαρ.

Προσωπικα -το παραδέχομαι- το έχω κάνει δεκάδες φορές και κάθε φορά που το συνειδητοποιώ νιώθω 300 φορές πιο άσχημα, σαν να προστίθεται άλλο ένα τουβλάκι ενοχών πάνω στον τοίχο του κάρμα μου. Θέλεις επειδή σκεφτόμουν κάτι άλλο εκείνη τη στιγμή, θέλεις επειδή το πρωί δεν διακρίνομαι για την ομιλητικότητα μου; Ναι, έχω υπάρξει απότομη, οριακά αγενής, με τον εκάστοτε υπάλληλο του καφέ που μου ετοιμάζει το μαγικό φίλτρο που λέγεται καφές και χάρη σε αυτό επαναλειτουργώ κάθε πρωί. 

Επειδή μάλλον υπάρχουν πολλοί σαν εμένα, σε όλο τον κόσμο, ο Austin Simms, ιδιοκτήτης του καφέ Roanoke, κουράστηκε με την αγένεια των ανθρώπων και σκέφτηκε έναν πολύ δημιουργικό (και αποστομωτικό αν μου επιτρέπετε) τρόπο να «εκπαιδεύσει» τους πελάτες του να είναι πιο ευγενικοί ή έστω πιο ευχάριστοι αν θέλετε.

«Κάποια μέρα θα ήθελα να αποκαταστήσω όλες τις αδικίες που υπάρχουν σε αυτό τον πλανήτη. Έτσι, αποφάσισα να ξεκινήσω με κάτι απλό: να χρεώνω έξτρα τους πελάτες που δεν βρίσκουν λίγο χρόνο ή διάθεση να καλημερίσουν, να πουν ένα «γεια», να σκεφτούν πως υπάρχει ένας άνθρωπος πίσω από το μπαρ», δηλώνει ο Simms. Έτσι, τοποθέτησε μια πινακίδα έξω από το μαγαζί του με την οποία ενημέρωνε τους πελάτες και τους περαστικούς για την καινούρια πολιτική χρέωσης του καφέ.

 

Όπως διαβάζετε, στην πινακίδα αναγράφεται η τιμή του καφέ η οποία «πέφτει», όσο αυξάνεται το επίπεδο ευγένειας με την οποία θα τον ζητήσει ο πελάτης:

«1 μονός καφές», 5 δολάρια

«1 μονός καφές, παρακαλώ», 3 δολάρια

«Καλημέρα θα ήθελα ένα μονό καφέ παρακαλώ», 1,75 δολάρια 

Το κόλπο του όχι μόνο έφερε αποτέλεσμα, αλλά έγινε παγκοσμίως viral, γέμισε αράδες σε εφημερίδες, έγινε θέμα σε τηλεοπτικές εκπομπές και -προφανώς- σε sites όλου του κόσμου.