«Ενφια και τιμωρία»- Το Twitter παίζει με τη λογοτεχνία και δείχνει πως θα ήταν οι τίτλοι μεγάλων έργων στην σύγχρονη εποχή | 0 bovary.gr
«Ενφια και τιμωρία»- Το Twitter παίζει με τη λογοτεχνία και δείχνει πως θα ήταν οι τίτλοι μεγάλων έργων στην σύγχρονη εποχή | 0 bovary.gr
#λογοτεχνικασικουελ

«Ενφια και τιμωρία»- Το Twitter παίζει με τη λογοτεχνία και δείχνει πως θα ήταν οι τίτλοι μεγάλων έργων στην σύγχρονη εποχή


Εδω και μερικές ώρες, το Twitter έχει γεμίσει με λογοπαίγνια και παραφράσεις γνωστών έργων της λογοτεχνίας. Ο λογος για το νέο trending topic του Twitter που κάνει το πιο καυστικό παιχνίδι μεταξύ της ιστορικής λογοτεχνίας και της Ελλάδας του 2017.

Πως θα έλεγε σήμερα τον «Ξένο» o Καμύ ή τι θα έγραφε η Άννα Φρανκ; Σίγουρα όχι «Ξένο» και μάλλον όχι ημερολόγιο. 

Το Τwitter βρήκε ένα πολύ ευρηματικό τρόπο να μιλήσει για τα κακώς (ή καλώς) πολιτικά, κοινωνικά, «κείμενα» της σύγχρονης ελληνικής κουλτούρας και πραγματικότητας, μέσω λογοτεχνικών έργων που όλοι ξέρουμε (ελάχιστοι έχουμε διαβάσει) και το αποτέλεσμα είναι τέλειο. 

Για άλλη μια φορά, όλοι οι εντεταλμένοι τουιτεράδες με τα βιτριολικά τους σχόλια και την απύθμενη ειρωνεία, «σκέφτονται και γράφουν (και βασικά παραφράζουν)» τους τίτλους που θα είχαν σήμερα μερικά από τα πιο μεγάλα αριστουργήματα της λογοτεχνίας που μετρούν δεκαετίες ή και αιώνες ζωής.

Μπορεί λοιπόν να μην έχεις διαβάσει το Εγκλημα και Τιμωρία του Ντοστογιέφσκι (ας είμαστε ειλικρινείς, ποιος το έχει κάνει;), αλλά πρέπει να είσαι από πέτρα για να μη νιώσεις το χειλάκι να σκάει βλέποντας το ως «Ένφια και Τιμωρία».

 

 

Και αυτό είναι μόνο η αρχή.

Ο Ξένος του Αλμπέρ Καμύ γίνεται «Ένας από το χωριό δεν τον ξέρεις», το Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ γίνεται το «Ιnstagram της Άννα Φρανκ» και ούτω καθεξής.

Διαλέξαμε τα πιο αστεία, ευρηματικά, ευφυή, αλλά και υπερκαμένα μέχρι στιγμής! Δικό(α) σας. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


(Αναφορά στο έργο του Μαρσέλ Προυστ Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο)