Φωτογραφία: akriviadis.gr
Φωτογραφία: akriviadis.gr
ΠΑΜΕ ΘΕΑΤΡΟ

5+1 παραστάσεις που ξανάρχονται και αξίζει να δεις


Πέντε + μία παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσεις. 

«Στέλλα κοιμήσου» του Γιάννη Οικονομίδη

Από τις παραστάσεις που γράφουν θεατρική ιστορία: Ο κινηματογραφικός Γιάννης Οικονομίδης, με αφορμή την «Στέλλα Βιολάντη» του Ξενόπουλου φτιάχνει τη δική του εκδοχή της σύγχρονης οικογένειας όπου δεσπίζει η καταπίεση και η βία. Μέσα σ΄ένα συνηθισμένο αθηναϊκό σπίτι εξελίσσεται ένα δράμα, που πιθανόν να συμβαίνει και δίπλα μας. Με όρους ρεαλιστικούς και σκληρούς, αυτή η «Στέλλα» σοκάρει, με την ελπίδα να μας ξυπνήσει από τον λήθαργμο της σιωπηλής αποδοχής. Εξαιρετικές ερμηνείες, ξεκινώντας από τον «πατέρα» Στάθη Σταμουλακάτο, την «κόρη» Ιωάννα Κολλιοπούλου και τον «αδελφό της», Γιάννη Νιάρρο. Η παραγωγή που ξεκίνησε προ διετίας στη Σκηνή Νίκος Κούρκουλος του Εθνικού Θεάτρου, επαναλήφθηκε με αμείωτη επιτυχία πέρυσι, και ευτυχώς συνεχίζει, εκτός Εθνικού πια, αλλά αυτούσια με την πρωτότυπη. 
Θέατρο Τζένη Καρέζη
Από 1η Οκτωβρίου (Δευτέρα & Τρίτη)

«Μαθήματα πολέμου» του Δημήτρη Λιγνάδη

Λίγες φορές έχουμε δει την ιστορία σε μια τέτοια θεατρική εκδοχή. Μια υποδειγματική παράσταση που συνδυάζει τον λόγο, την ερμηνεία, την δράση και τη μουσική, έχοντας ως πρώτη ύλη τον Θουκυδίδη, ναι τον Θουκυδίδη. Στον ιδανικό υπόγειο χώρο του Μεγάρου, με τους μαύρους τοίχους και τα ελάχιστα σκηνικά αντικείμενα, μια ομάδα νέων ανθρώπων, υπό την έμπειρη ματιά του Δημήτρη Λιγνάδη «διδάσκει» πόλεμο. Κι αυτή η εμφύλια σύρραξη, από τις πρώτες καταγεγραμμένες, της ελληνικής ιστορίας, επιβεβαιώνει τη διαχρονικότητά της. Η μετάφραση του φιλολόγου Γιάννη Λιγνάδη και η συμβολή της ιστορικού Νίκης Μακρή, οδηγούν σε ένα ευτυχές αποτέλεσμα. Με την γλώσσα, καθαρή, αληθινή και τους ήχους του Θοδωρή Οικονόμου _στο πιάνο, επί σκηνής, αυτά τα «Μαθήματα» είναι για μικρούς και μεγάλους. 
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
21-30 Σεπτεμβρίου 

«Η επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα» του Ζοέλ Πομερά 

Τι είναι η αγάπη; Δύσκολο πράγμα και βασανιστικό. Με στιγμές χαράς, ευτυχίας και πληρότητας, και πολλές άλλες πόνου, δυστυχίας και ανασφάλειας, ζήλιας, ακόμα και μίσους. Ολα αυτά, κι άλλα πολλά έχουν χωρέσει στο σπονδυλωτό έργο του γάλλου Ζοέλ Πομμερά, και κυρίως, τα είχε περιλάβει στην παράστασή του ο Νίκος Μαστοράκης. Πινελιές ευαισθησίας και αλήθειας μαζί με μπόλικη έμπνευση και φαντασία συνδυάζονται με αξιοσημείωτες ερμηνείες. Εντεκα σύντομες ιστορίες αγάπης που διαθέτουν κάτι μαγικό: Και γέλιο και κλάμα. Παίζουν: Γεράσιμος Γεννατάς, Κλέων Γρηγοριάδης, Ιωάννα Μαυρέα, Λουκία Μιχαλοπούλου, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Θεοδώρα Τζήμου, Θάνος Τοκάκης.  
Υπόγειο Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν\
 Από τις 3 Οκτωβρίου

 


 
«Το τίμημα» του Αρθουρ Μίλερ
Η παρουσία του Γιώργου Μιχαλακόπουλου στη σκηνή, στον ρόλο του εβραίου Σάλμον, είναι καθηλωτική: Ο έμπειρος ηθοποιός παραδίδει, σε κάθε παράσταση, ένα μικρό _ή καλύτερα, μεγάλο, υποκριτικό μάθημα. Μελετημένος σε κάθε κίνηση, σε κάθε βλέμμα, σε κάθε αντίδραση, ο Μιχαλακόπουλος ωστόσο παίζει όπως ζει, με την ίδια φυσικότητα. Το «Τίμημα» ανήκει στα σημαντικά έργα του Μίλερ: Πραγματεύεται τις επιπτώσεις του αμερικανικού Κραχ του ΄29 και φέρνει στην επιφάνεια τις επιπτώσεις που έχει αυτό μέσα στην οικογένεια _άρα στον πυρήνα της κοινωνίας. Σε σκηνοθεσία της Ιωάννας Μιχαλακοπούλου, ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης και ο Χρήστος Σαπουντζής μοιράζονται τους ρόλους των δύο αδελφών _και η Ρένια Λουιζίδου ερμηνεύει την σύζυγο του πρώτου. 
Θέατρο Ιλίσια
Από 5 Οκτωβρίου 

 

«Ο φάρος» του Κόνορ ΜακΦέρσον

Μια ομάδα, τέσσερις άντρες, αδέλφια ή φίλοι, και ένας μυστηριώδης επισκέπτης, ο πέμπτος της παρέας, συνθέτουν τον θίασο που έστησε πέρυσι ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, για τον «Φάρο» _και όπως έχει γίνει πια συνήθεια στο θέατρο Αθηνών, η ίδια ομάδα επιστρέφει και φέτος. Ο «Φάρος» είναι πολλά πράγματα μαζί: Μια ιστορία με υπαρξιακές αναζητήσεις, ένα έργο με κοινωνικά δραματικά αλλά και μεταφυσικά στοιχεία, μια υπόθεση μεταξύ φίλων, μια λούμπεν κατάσταση, απ΄όπου δεν λείπει τελικά ούτε η ελπίδα, ούτε το φως. Κάπου ανάμεσα στο αλκοόλ, στα χαρτιά και τον τζόγο, αυτή η παρέα έρχεται σε επαφή με τις ενοχές, τις τύψεις της αλλά και την απειλή του θανάτου. Μέσα σε ένα εξαιρετικά φυσικό σκηνικό, της Αθανασίας Σμαραγδή, και με τους πάντα ατμοσφαιρικούς ήχους του Μίνωα Μάτσα, ο Μαρκουλάκης οργανώνει το δικό του σκηνικό παιχνίδι: Εξοχος, πραγματικά ο Νίκος Ψαρράς, και μαζί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος, ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο ίδιος ο σκηνοθέτης.  
Από 10 Οκτωβρίου 
Θέατρο Αθηνών

 

 

«Μόλλυ Σουήνη» του Μπράιν Φρίελ

Ενας από τους σημαντικότερους Ιρλανδούς θεατρικούς συγγραφείς, κι ίσως το πιο σημαντικό του έργο: Εμπνευσμένη και βασισμένη στο δοκίμιο του νευρολόγου Ολιβερ Σακς, η τελευταία παραγωγή της ομάδας «Πυρ» φέρνει στη σκηνή του θεάτρου του Νέου Κόσμου την ιστορία της Μόλλυ Σουήνη, με έναν τρόπο διακριτικό και ουσιαστικό συγχρόνως, χάρη στη ματιά της Ιούς Βουλγαράκη και στις τρεις, εξαιρετικές, πραγματικά ερμηνείες των Αργύρη Ξάφη, Δέσποινας Κούρτη και Δημήτρη Γεωργιάδη. Τρεις παράλληλοι μονόλογοι συνθέτουν τον καμβά μιας ιστορίας γι΄αυτούς που βλέπουν και για εκείνους που δεν βλέπουν. Τελικά ποιος είναι τυφλός; 
Θέατρο Νέου Κόσμου
Από 15 Οκτωβρίου