Shutterstock
Shutterstock
MOTHERHOOD STORIES

«Γιατί μαμά πρέπει να γυμναζόμαστε;» -Η Κατερίνα Μαντά απαντά

Όπως έχω γράψει επανειλημμένως, μπορεί να είμαι γενικότερα μέσα στην ενέργεια και να έχω σχεδόν πάντα τη διάθεση να ξεκουνηθώ από τη θέση μου και να κάνω άπειρα πράγματα μέσα στην ημέρα αλλά βαριέμαι απίστευτα τη γυμναστική.

Μπορώ να βρω πολλές δικαιολογίες για να την αποφύγω... και κατά μεγάλη «σύμπτωση» συμβαίνουν διάφορα παράξενα πράγματα όταν είναι η ώρα να πάω γυμναστήριο (!), αλλά δυστυχώς είναι απαραίτητο. Και για τα παιδιά είναι πολύ σημαντικό να αθλούνται εντός κι εκτός σχολείου, αλλά και για εμάς τις γυναίκες που όσο μεγαλώνουμε, το έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη από άποψη υγείας. Aς ξεκινήσουμε από τα παιδιά: Τα παιδιά έχουν ανάγκη από καθημερινή φυσική δραστηριότητα. 

H φυσική δραστηριότητα βοηθά στην ανάπτυξη και βελτιώνει τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική υγεία. Σχεδόν όλες οι έρευνες επιβεβαιώνουν την άποψη ότι σήμερα η σημασία της γυμναστικής είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Έχει παρατηρηθεί, για παράδειγμα, ότι τα δραστήρια παιδιά -σε επίπεδο άθλησης- παρουσιάζουν πολύ μικρότερες πιθανότητες να εμφανίσουν αργότερα, ως ενήλικες, υψηλή πίεση, διαβήτη, καρκίνο του παχέος εντέρου, στεφανιαία νόσο, παχυσαρκία. 

Επίσης, είναι γνωστό ότι η φυσική δραστηριότητα διώχνει το στρες. Το οποίο τι σημαίνει; Πολλά από τα σημερινά παιδιά βιώνουν το στρες, την κατάθλιψη, και την νευρικότητα στον ίδιο ή και περισσότερο, βαθμό από τους ενήλικες. Και επειδή η γυμναστική βελτιώνει την υγεία, είναι απόλυτα φυσιολογικό για ένα παιδί με καλή φυσική κατάσταση να έχει περισσότερες πιθανότητες να είναι πιο ξεκούραστο και να παρουσιάζει μεγαλύτερη πνευματική διαύγεια.  

Σύμφωνα με τον προπονητή, Κωνσταντίνο Δαμιανό από το Itrain, «Τα σωματικά οφέλη που έχουν να αποκομίσουν τα παιδιά από τη γυμναστική είναι αμέτρητα: Μυϊκή δύναμη, σωστή ανάπτυξη οστών, βελτίωση καρδιαγγειακού συστήματος, μείωση κινδύνων ασθενειών, ανάπτυξη φυσικών σωματικών ικανοτήτων, όπως είναι η αντοχή, η δύναμη, η ταχύτητα, η ευκινησία, πρόληψη και καταπολέμηση της παχυσαρκίας».

Πολλά και σημαντικά είναι και τα συναισθηματικά οφέλη της άσκησης και οι θετικές επιδράσεις στο χαρακτήρα των παιδιών:

1) Μείωση στρες και ανάπτυξη θετικής στάσης απέναντι στη ζωή.

2) Βελτίωση αυτοπειθαρχίας και υπευθυνότητας.

3) Ανάπτυξη αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης.

4) Ανάπτυξη ικανότητας καθορισμού στόχων και αντιμετώπισης της ήττας.

5) Καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος, του σεβασμού προς τον άλλο.

6) Ανάπτυξη ηγετικών δεξιοτήτων.

7) Ψυχαγωγία

Αντίστοιχα και για εμάς τις γυναίκες ισχύει ότι επιβάλλεται να γυμναζόμαστε, επιλέγοντας όποιο είδος αθλητικής δραστηριότητας μας ταιριάζει.

«Αν μάλιστα δεν κάνετε γυμναστική, έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες να πάρετε βάρος πολύ γρήγορα, αλλά και να «χάσετε» οστική πυκνότητα ακόμα γρηγορότερα. Μη θεωρείτε πώς το «τρέξιμο» στη δουλειά και το σπίτι είναι αποδοτική μορφή άσκησης για την περίπτωσή σας. Το σώμα σας έχει ανάγκη από αεροβικές και ασκήσεις ενδυνάμωσης, οι οποίες θα σας κρατήσουν σε φόρμα και θα ενεργοποιήσουν το ρυθμό του μεταβολισμού σας» τονίζει ο Κωνταντίνος Δαμιανός, και φαντάζομαι ότι θα συμφωνήσουν όχι μόνο οι συνάδελφοί του, αλλά και οι γιατροί.

Οπότε, μήπως τώρα που ξεκινά η σαιζόν, να σκεφτούμε πιο σοβαρά το ενδεχόμενο να γραφτούμε σε κάποιο γυμναστήριο ή να βρούμε επιτέλους την γυμναστική που μας ταιριάζει, αλλά να είμαστε συνεπείς στα ραντεβού μας;

Κατερίνα Μαντά - Αρχισυντάκτρια theK-magazinewww.k-mag.gr