Νομίζω ότι πριν ξεκινήσουν το σχολείο, οι γονείς είναι περισσότερο αγχωμένοι από τα παιδιά τους για το θέμα του διαβάσματος. Όχι για το πως θα τα καταφέρουν οι μικροί μαθητές ή για το αν θα δυσκολευτούν, αλλά για το πώς θα μπορέσουν να σταθούν οι ίδιοι δίπλα τους με τον πιο σωστό τρόπο.
Την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε την πρώτη (ομαδική) συνάντηση με τη δασκάλα. Δεν μας είπε πως τα πάνε ως μαθητές στην τάξη, αλλά τι πρέπει να κάνουμε οι γονείς για να πηγαίνουν την επομένη σωστά διαβασμένα τα παιδιά. Έφριξα...
Είναι δυνατόν να ζητούν από τους γονείς μαθητών της Γ' δημοτικού να "τα διαβάζουν"; Κανονικά θα έπρεπε από το σχολείο να τους έχουν μάθει τις σωστές μεθόδους μελέτης για να διευκολύνουν τα παιδιά (ειδικά σε ένα σχολείο όπου υπάρχει δωρεάν μελέτη στις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού) και κατά δεύτερον να αποτρέπουν τους γονείς να το παίξουν εκπαιδευτικοί στο σπίτι.
Καλώς ή κακώς τα παιδιά περνούν αρκετές ώρες στο σχολείο, όπου πιέζονται για να μάθουν κάποια πράγματα. Κατά την επιστροφή στο σπίτι θα έπρεπε να ξέρουν να διαβάζουν μόνα τους, έχοντας πάρει τις σωστές κατευθύνσεις από τον δάσκαλο και ο γονιός να λειτουργεί συμπληρωματικά, σε περίπτωση που το παιδί χρειάζεται μία βοήθεια ή μια επιπλέον εξήγηση. Επίσης κάθε παιδί έχει διαφορετικές ανάγκες σχετικά με τον χρόνο και τον τρόπο μελέτης. Όμως σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να συγχέονται οι ρόλοι του γονιού με τον εκπαιδευτικό.