Όταν η Αλίκη μεταμφιέστηκε για να δει τον άρρωστο Χατζιδάκι  | 0 bovary.gr
Όταν η Αλίκη μεταμφιέστηκε για να δει τον άρρωστο Χατζιδάκι | 0 bovary.gr
ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ

Όταν η Αλίκη μεταμφιέστηκε για να δει τον άρρωστο Χατζιδάκι


20 + 1 χρόνια μετά τον θάνατό της, ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης θυμάται την Αλίκη και ανασύρει από τη μνήμη του άγνωστα περιστατικά από την σχέση της με τον Μάνο Χατζιδάκι.

«Σε μια από τις τελευταίες φορές που ο Μάνος Χατζιδάκις νοσηλεύτηκε σε ένα από τα κεντρικά ιδιωτικά νοσοκομεία της Αθήνας, ήθελε να τον επισκεφτεί η Αλίκη. Ωστόσο έξω από το νοσοκομείο ήταν κάμερες και δημοσιογράφοι, και εκείνη δεν ήθελε να την πάρουν είδηση, δεν ήθελε να τους μιλήσει. 

Ενα βράδυ, αργά, πολύ αργά, ο γιος του Χατζιδάκι, καθόταν έξω από τον θάλαμο του πατέρα του. Ηταν έρημος ο διάδρομος στο νοσοκομείο, επικρατούσε απόλυτη ησυχία. 

 

Ξαφνικά βλέπει να ανοίγει η πόρτα του ασανσέρ υπηρεσίας και να βγαίνει ένα παράξενο πλάσμα: Ενα πλάσμα με καπέλο, γυαλιά, με μαντήλι, που δεν καταλάβαινες αν ήταν άνδρας ή γυναίκα... Στέκεται μπροστά στον Γιώργο Χατζιδάκι και αρχίζει σιγά-σιγά να βγάζει ένα-ένα τα αξεσουάρ που φορούσε. Εκπληκτος είδε μπροστά του την Αλίκη.

«Ηρθα» του είπε, «από την πίσω είσοδο και πήρα το ασανσέρ υπηρεσίας. Δεν ήθελα να με δουν. Ηρθα για να σου πω πως ό,τι με χρειαστείς θα με πάρεις τηλέφωνο, χωρίς δεύτερη σκέψη. Ο,τι χρειαστεί ο Μάνος εμένα θα πάρεις. Να το ξέρεις. Αυτό ήρθα να σου πω και θα φύγω...». 

Τις δεκαετίες του '50 και του '60 ήταν μόδα οι τσιχλόφουσκες με φωτογραφίες ηθοποιών. Ο "θησαυρός" βέβαια ήταν η Αλίκη.
Τις δεκαετίες του '50 και του '60 ήταν μόδα οι τσιχλόφουσκες με φωτογραφίες ηθοποιών. Ο "θησαυρός" βέβαια ήταν η Αλίκη.

Σιγά-σιγά ξαναέβαλε ό,τι φορούσε ερχόμενη, μαντήλι, γυαλιά, καπέλο, μπήκε στο ασανσέρ υπηρεσίας και χάθηκε... Αυτό ήταν. Αυτή ήταν η Αλίκη. Μου το διηγήθηκε ο Γιώργος Χατζιδάκις που είχε μείνει εμβρόντητος με όλο αυτό ο σκηνικό.

Οταν έφυγε για πάντα ο Μάνος, η Αλίκη κατέβασε τα τηλέφωνα και δεν ήθελε να μιλήσει σε κανέναν. Την παρακάλεσα, μέσω της Νότας, να έρθει σε επικοινωνία μαζί μου. Ηξερε τη δική μου σχέση με τον Μάνο και γι΄αυτό πείστηκε να έρθει στη ραδιοφωνική μου εκπομπή, κατ΄εξαίρεση, για να μιλήσει για εκείνον.

Η Αλίκη σημειώνει να την ξυπνήσουν στις 9:30 ακριβώς γιατί έχει πρόβα. Φωτογραφία σπάνιας συλλεκτικής αξίας.
Η Αλίκη σημειώνει να την ξυπνήσουν στις 9:30 ακριβώς γιατί έχει πρόβα. Φωτογραφία σπάνιας συλλεκτικής αξίας.

«Εγώ στον Χατζιδάκι οφείλω την καριέρα μου», μου είχε πει «Ο ρόλος στην ταινία «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο», δεν ήταν και τόσο σπουδαίος. «Και το κατάλαβε αυτό ο Μάνος και ήρθε μια μέρα και μου λέει: «Μην ανησυχείς. Ασε εμένα. Ξέρω εγώ. Θα σου γράψω δύο τραγούδια και θα δεις τι θα γίνει μετά....».

Ηταν το «Εχω ένα μυστικό» και το «Νιαου βρε γατούλα», καταλήγει ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης. «Τι άλλο να πω εγώ. Τα τραγούδια μιλάνε από μόνα τους». 

Toν Μάιο του 1966 η Αλίκη Βουγιουκλάκη πήγε στο Φεστιβάλ των Καννών με την ταινία «Διπλοπενιές» του Γιώργου Σκαλενάκη. Την επίσημη προβολή μαζί με το ζεύγος Βουγιουκλάκη - Παπαμιχαήλ παρακολούθησε και ο Γιώργος Ζαμπέτας που είχε γράψει την μουσική για την ταινία. Ακολούθησε ένα πάρτι στο περίφημο Akou Akou Club, από εκείνα που άφησαν εποχή....  Ανάμεσα στους καλεσμένους ο Ομάρ Σαρίφ, ο Αλμπέρτο Σόρντι...   

 

Πηγή φωτογραφιών: 

"Αλίκη" του Παναγιώτη Φύτρα, Εκδόσεις Νέα Σύνορα Λιβάνης

"Ελληνικός κινηματογράφος"  Κείμενα και φωτογραφικό υλικο του Φ. Ηλιάδη, Εκδόσεις Φαντασία