IKEA
IKEA
ΟΛΑ ΣΕ ΤΑΞΗ

Βάλτε τέλος στην ακαταστασία -Οργανώστε το σπίτι με αυτούς τους 4 έξυπνους και ανέξοδους τρόπους


Διανύουμε τις πρώτες ημέρες του 2019 και είναι η ιδανική στιγμή να κάνουμε μια συμφωνία με τον εαυτό μας: να αλλάξουμε προς το καλύτερο την καθημερινότητά μας ακούγοντας με ειλικρίνεια τις ανάγκες μας.

Ο προσωπικός μας χώρος καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την ψυχική μας υγεία: δεν έχουμε παρά να τον απαλλάξουμε από ό,τι δεν μας κάνει καλό.

Τον οργανώνουμε από την αρχή, λοιπόν: χωρίς να ξοδέψουμε ούτε ένα ευρώ.

Η πιο δραστική αλλαγή έρχεται μέσα από την αλλαγή της σκέψης. Μπορείτε να ελαφρύνετε τον χώρο σας χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Με ιδέες έξυπνες και πρακτικές. Το στρες θα μειωθεί, η διάθεση θα αλλάξει, το σπίτι θα αναπνεύσει.

Ακολουθούν 4 ιδέες που θα σας κάνουν πιο oργανωτικές:

1) Κρατήστε μόνο τα σημαντικά -Aυτά που χρησιμοποιείτε σε καθημερινή βάση- Αυτά που δεν σας καταπιέζουν με την παρουσία τους: To Νο1 hack στην εξοικονόμηση χώρου είναι η αφαίρεση. Πριν προμηθευτείτε νέα αποθηκευτικά μέσα, πρέπει να προηγηθεί μια πολύ σημαντική διαδικασία. Το ξεκαθάρισμα. Οραματιστείτε τον χώρο σας από την αρχή.

Σκεφτείτε τις καθημερινές σας ενέργειες. Τι δεν χρησιμοποείτε ποτέ; Τι εμποδίζει τον χώρο; Είναι αυτό που πρέπει σήμερα κιόλας να απομακρυνθεί από την θέση του. Σκεφτείτε τι διευκολύνει την καθημερινότητά σας. Βάλτε το σε μια θέση που είναι εύκολα προσβάσιμη. Το 2019 είναι χρονιά ξεκαθαρίσματος. Κι αυτή η συμβουλή να είστε σίγουροι ότι θα λειτουργήσει. 

Unsplash/ deborah cortelazzi
Unsplash/ deborah cortelazzi

2) Ολα ψηφιακά: Πόσες φορές έχετε κρατήσει έγγραφα, αποδείξεις, φυλλάδια, λογαριασμούς χωρίς ουσιαστικό λόγο;

Κάποια από αυτά, ξέρετε καλά, ότι πιθανότατα να μην σας ξαναχρειαστούν (ποτέ!). Δοκιμάστε τον digital τρόπο αποθήκευσής τους. Απαλλαγείτε από τα χαρτιά και κρατήστε μόνο τα στοιχεία και τα δεδομένα που μπορεί να σας χρειαστούν σε ένα αρχείο. Ενα τρικ που πραγματικά θα ελαφρύνει το γραφείο σας.

H paper-free λογική αλλάζει τον προσωπικό σας χώρο. 

Unsplash/ rawpixel
Unsplash/ rawpixel

3) Ομαδοποίηση: Ενας λειτουργικός χώρος δεν είναι απλά ένας τακτοποιημένος χώρος. Είναι ένας χώρος που έχει κάθετί στη θέση που πρέπει -δηλαδή στην θέση που σας εξυπηρετεί.

Ομαδοποιήστε τα αντικείμενα της καθημερινότητάς σας και μην τα έχετε διασκορπισμένα σε συρτάρια και ντουλάπια, δυσκολεύοντας την ζωή σας. Για παράδειγμα, ορίστε έναν χώρο στον οποίο θα αποθηκεύετε όλα τα αντικείμενα που χρειάζεστε λίγο πριν ξεκινήσετε την ημέρα μας εκτός σπιτιού (κινητό, πορτοφόλι, κλειδιά, φορτιστή). 

Unsplash/ Sarah Dorweiler
Unsplash/ Sarah Dorweiler

4) Ο κανόνας της «διαφάνειας»: Αν τα αντικείμενα του σπιτιού είναι αποθηκευμένα σε κουτιά και βάζα -στα οποία δεν είναι διαυγές το περιεχόμενο-τότε αλλάξτε τακτική και υιοθετήστε τον κανόνα της «διαφάνειας» (με διαφανή δοχεία και βάζα αποθήκευσης). Τα αντικείμενα που χρειάζεστε θα είναι πάντα διαθέσιμα. Θα μπορείτε να βρίσκετε ό,τι χρειάζεστε στη στιγμή- χωρίς να χάνετε άσκοπα τον χρόνο σας αναζητώντας το.

Zara Home
Zara Home