25|06|2016 13:50
SHARE
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

Ο Valentino Ντύνει την Τραβιάτα και Κάνει Sold Out


Ελάχιστοι άνθρωποι έχουν αφιερώσει τόση ενέργεια για το κυνήγι της πολυτέλειας όσο ο Βαλεντίνο… Ένα κυνήγι-υπερπαραγωγή με έναν όγκο δημιουργίας και με πολλούς συνεργάτες να βγαίνουν στην επικαιρότητα. Απόδειξη, η συνεργασία του με την Όπερα της Ρώμης και τη Σοφία Κόπολα για την γνωστή όπερα «Τραβιάτα».

Αν και έχει αποχωρήσει από τον τακτικό σχεδιασμό συλλογών, ο Βαλεντίνο δεν έχει χάσει την επαφή του με το σύγχρονο. Κάθε φορά είτε λόγω ασίγαστου πάθους για δημιουργία είτε  λόγω κεκτημένης ταχύτητας με σκοπό την αυτοπροβολή του κάνει κάτι «grandioso». Και ισορροπεί μεταξύ ενοχλητικής υπερβολής και μνημειακού επιτεύγματος. Στην πρώτη περίπτωση είναι αυτές οι νύχτες των κόκκινων χαλιών και των κλειστών δείπνων που οργανώνει για τις κυρίες που ντύνονται με Valentino Couture.  Στη δεύτερη είναι η επιθυμία του να μοιραστεί τις μεγάλες του ιδέες με περισσότερο κόσμο. Οπότε γίνεται πιο «δημοκρατικός». Αν μπορούμε να το πούμε αυτό για έναν δημιουργό που απέκτησε τον τίτλο του «Αυτοκράτορα του κόκκινου χαλιού»…

Η ένδειξη μίας κάποιας δημοκρατικότητας είναι η νέα του συνεργασία με την Όπερα της Ρώμης και το ανέβασμα της «Τραβιάτα» που ξεπερνά τον απλό σχεδιασμό των κοστουμιών. Και φέρνει έως και τη Σοφία Κόπολα στο ιταλικό λυρικό θέατρο για το σκηνοθετικό της ντεμπούτο στην όπερα.

Μία μεγαλειώδης κλίμακα πάνω στη σκηνή του θεάτρου της Όπερας της Ρώμης αποτελεί μέρος του σκηνικού της νέας υπερπαραγωγής του δημοφιλούς  έργου του Βέρντι που έκανε πρόσφατα πρεμιέρα. Η «Τραβιάτα» της Σοφίας Κόπολα, όπως αναφέρουν οι New York Times, σχεδόν έχει προπωλήσει όλα τα εισιτήρια και για τις 15 παραστάσεις της. Γεγονός που ενθουσιάζει το γενικό διευθυντή του ιταλικού θεατρικού οργανισμού Κάρλο Φουόρτες. Και ο οποίος υπογραμμίζει ότι ανάλογη επιτυχία είχε να συμβεί στην ιστορία της Όπερας της Ρώμης από το 1880.

Ο Βαλεντίνο Γκαραβάνι και ο συνέταιρός του Τζιανκάρλο Τζιαμέτι έχουν ασχοληθεί ιδιαίτερα με αυτή την παραγωγή. Γι’ αυτό και τα ονόματά τους αναφέρονται ανάμεσα στους συντελεστές της παραγωγής. Ο ίδιος ο Βαλεντίνο έχει σχεδιάσει τα τέσσερα κοστούμια της σοπράνο Φραντσέσκα Ντότο η οποία θα ερμηνεύσει την «Τραβιάτα».  Παράλληλα, οι σημερινοί σχεδιαστές του οίκου Valentino, Μαρία Γκράτσια Κιούρι και Πιερπάολο Πιτσιόλι, ανέλαβαν το σχεδιασμό των κοστουμιών για τα μέλη της χορωδίας και τους άρρενες πρωταγωνιστές.  

Η κομψότητα και η ομορφιά διατρέχουν το χαρακτήρα αυτής της νέας παραγωγής της «Τραβιάτα», για την οποία το ζεύγος Γκαραβάνι-Τζιαμέτι μιλάνε περισσότερο και από την ίδια τη σκηνοθέτη. «Θελήσαμε να κάνουμε, κατά μία έννοια, μία μοντέρνα παραγωγή αλλά χωρίς στοιχεία αβάν γκαρντ. Γι’ αυτό το λογο επιλέξαμε τη Σοφία Κόπολα , η οποία φέρνει στη δουλειά της ένα μοντέρνο όραμα» εξηγεί ο Τζιανκάρλο Τζιαμέτι για την κλασική προσέγγισή τους προς το έργο ακολουθώντας για τη δημιουργία των κοστουμιών τους κανόνες της υψηλής ραπτικής. «Θέλησα να αναδείξω το χαρακτήρα της Γαλλίδας ερωμένης, συνηθισμένης να κάνει εμφανίσεις στην κοινωνική σκηνή. Είναι ένας κόσμος θηλυκότητας που λατρεύω», σχολιάζει με τη σειρά της η εγκαταστημένη στο Παρίσι Σοφία Κόπολα.  

 Το θεώρημα του Βαλεντίνο λέει πως ο βίος αξίζει μόνο αν μπορείς να ζεις μέσα στην πολυτέλεια. Στο σημείο που τα παπούτσια σου δεν θα τσακίζουν, οι σόλες σου δε θα γδέρνονται, το χτένισμα των μαλλιών σου δεν θα δείχνει χαλασμένο, ενώ για την ψύχρα της θαλασσινής αύρας θα υπάρχει μία κασμιρένια κουβέρτα να τυλίγεσαι κι ένας στόλος ψαράδων να σου παρέχει τη φρέσκια πρώτη ύλη ενός γκουρμέ γεύματος.  

«Έχω όλα αυτά τα πράγματα, τα έργα τέχνης, τους πύργους, τα γιοτ»,  έχει πει  ο Βαλεντίνο στις διάφορες συνεντεύξεις του. Και συχνά έχει προκαλέσει πολλούς να τον χαρακτηρίσουν τρελό, γιατί κανένας πλέον σήμερα δεν ζει με αυτό τον τρόπο. «Ίσως να έκανα λάθος, αλλά θέλω αυτά τα πράγματα στη ζωή μου. Τα μάτια μου θέλουν να βλέπουν τελειότητα».