Inside Chanel Chapter 24: Venice -Oι δημιουργικές ημέρες της Gabrielle Chanel στην Βενετία  | 0 bovary.gr
Inside Chanel Chapter 24: Venice -Oι δημιουργικές ημέρες της Gabrielle Chanel στην Βενετία | 0 bovary.gr
INSIDE CHANNEL

Inside Chanel Chapter 24: Venice -Oι δημιουργικές ημέρες της Gabrielle Chanel στην Βενετία


Tο 1920, η Gabrielle Chanel αγωνιζόταν να ανακάμψει από τον θάνατο το προηγούμενο έτος, του Boy Capel.

Για να την αποσπάσουν από τα δεινά της, οι κοντινές της φίλες Misia και José-Maria Sert αποφάσισαν να την πάνε στη Βενετία. Η ανακάλυψη του La Serenissima ήταν για την σχεδιάστρια, αναγέννηση. Και η πόλη, αυτός ο κοσμοπολίτικος θησαυρός της καλαισθησίας, έγινε μία από τις πιο σημαντικές πηγές έμπνευσής της.

Η José-Maria Sert άνοιξε την πόλη στην Gabrielle Chanel, μυώντας την στα μυστήρια της, τα αριστουργήματα και τον πλούτο της ιστορίας της τέχνης. Τα μπαρόκ και βυζαντινά στυλ, η αρχιτεκτονική των εκκλησιών και των παλατιών, τα χρώματα που χρησιμοποίησαν οι ζωγράφοι, η χάρη του γυαλιού Murano, όλα αυτά τα μεγαλεία εντυπωσίασαν βαθιά τη σχεδιάστρια. Από τον διάσημο ζωγράφο Tintoretto, δανείστηκε τις χρωστικές ουσίες για το πρώτο της κραγιόν και, αργότερα, την περίφημη επένδυση στις τσάντες της. Τα μωσαϊκά, οι σταυροί με τους πολύτιμους λίθους και τα βυζαντινά μενταγιόν της Βασιλικής του Αγίου Μάρκου την ενέπνευσαν να δημιουργήσει κοσμήματα που θα φορούσε σε κάθε περίσταση.

Ο χρυσός από τις ταπετσαρίες και τις θρησκευτικές εικόνες βρήκε θέση πάνω στα αξεσουάρ της, ή μεταφράστηκε στο δέρμα των παπουτσιών της.

Οι καθρέφτες, τα κρύσταλλα, το Λιοντάρι του Αγίου Μάρκου, τα πολύχρωμα ξύλα, ανοιχτά ή επιχρυσωμένα, όλα βρήκαν το δρόμο τους στο διαμέρισμά της στη rue Cambon, μια προέκταση των ταξιδιών της και αυτής της πόλης που είχε γίνει μια από τις αγαπημένες της.

Για τις συλλογές της, για το σπίτι της ή απλά για τον εαυτό της, κάλεσε τον Goossens, το φημισμένο σχεδιαστή κοσμημάτων, για να σχεδιάσει μια σειρά από κοσμήματα βυζαντινού και μπαρόκ χαρακτήρα, και να δημιουργήσει κρυστάλλινες σφαίρες που έβαλε πάνω σε μια βάση χρυσού μετάλλου, με πλούσιο ενετικό πνεύμα, ένα τόσο πολύτιμο όσο και βαθύ, πλούσιο σε νόημα και ιστορία.

Το φως και η ηρεμία του La Serenissima τελικά καθησύχασαν τη Gabrielle.

Η Misia την τράβηξε στους αριστοκρατικούς και καλλιτεχνικούς κύκλους της Βενετίας και η κοινωνική ζωή τής έδωσε πίσω το χαμόγελο και τη χαρά της ζωής.

Μαζί, όλη την ημέρα συναντήθηκαν στο Lido. Η Gabrielle, ερωτευμένη με τον ήλιο, έκανε ένα υπέροχο μαύρισμα μέσα στις beach pyjamas της, παίρνοντας το χρόνο να εφεύρει ένα σανδάλι με σόλα από φελλό και απλά λουριά, που παρήγγειλε από ενα βενετσιάνικο bootmaker. Η χαλαρή της κομψότητα αμέσως δελέασε την υψηλή κοινωνία της Βενετίας και το jet set.

Το βράδυ, παρακολούθούσαν εκδηλώσεις και πολυτελή πάρτι και συναντήθηκαν με τον συγγραφέα Paul Morand. Θα τα περιγράψει αργότερα στο βιβλίο του, L'Allure de Chanel. Η Gabrielle συναντήθηκε επίσης με τον χορευτή Sergei Diaghilev.

Ήταν φιλία από την πρώτη ματιά. Αργότερα, θα χρηματοδοτήσει κρυφά το μπαλέτο του, The Rite of Spring. Ήταν επίσης εκείνη που, στο θάνατό του το 1929, οργάνωσε ένα ταξίδι με το κρουαζιερόπλοιο του δούκα του Windsor και κανόνισε να θαφτεί ο χορευτής στο νησί του San Michele, το αγαπημένο του.

 

Η Gabrielle Chanel συνόδευσε τότε το σώμα σε μια γόνδολα στην τελευταία του κατοικία. Η Βενετία θα παρέμενε ένα από τα αγαπημένα της λιμάνια, εκείνο στο οποίο θα επέστρεφε για σύντομες επισκέψεις, αλλά πάντα με την ίδια θέρμη και πάθος για την πόλη που την ενέπνευσε τόσο για τη ζωή και τη μόδα της.

Και τότε, φυσικά, υπήρχε το λιοντάρι. Το σύμβολο της Βενετίας, η αναπαράσταση του Αγίου Mάρκου, προστάτη της πόλης.

Το φτερωτό ζώο αντήχησε στην Gabrielle σαν σημάδι, το ίδιο με το αστρολογικό σημάδι υπό το οποίο γεννήθηκε.

Η δύναμή της επέστρεφε μετά την απώλεια της μεγάλης αγάπης της, αυτή του Boy. Το σημάδι ενός επιτεύγματος μετά από χρόνια που πέρασαν για την οικοδόμηση των ιδρυμάτων του Οίκου στο Παρίσι, τη Deauville και το Biarritz. Αλλά και η ολοκλήρωση μιας γυναίκας που είπε ότι εκείνη επέλεξε ποια ήθελε να είναι.