Nέες ταινίες: Μια γυναίκα θέλει να σώσει τον κόσμο από τον όλεθρο
ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Nέες ταινίες: Μια γυναίκα θέλει να σώσει τον κόσμο από τον όλεθρο

Μια χλιαρή στο σύνολό της εβδομάδα με ανάλαφρες κωμωδίες και blockbusters, όπου ξεχωρίζουν, χωρίς όμως μεγάλες στιγμές, η πρόταση της Αυστραλίας για το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας κι ένας ανατρεπτικός σούπερ-ήρωας εξ Ιταλίας.

 

  • Ο Αρχιτσιγκούνης
  • (Radin!)
  • Σκηνοθεσία: Φρεντ Καβαγιέ
  • Παίζουν: Ντάνι Μπουν, Λοράνς Αρνέ, Νοεμί Σμιτ, Πατρίκ Ριντρμόν, Κριστόφ Κανάρ, Κριστόφ Φαβρ, Καρινά Μαριμόν

 

 

 

Περίληψη: Ο Φρανσουά είναι έχει οργανώσει την καθημερινότητά του έτσι ώστε να μην ξοδεύει ούτε ένα ευρώ παραπάνω απ’ ό,τι χρειάζεται - ακόμη κι όταν πραγματικά το χρειάζεται. Οι ισορροπίες στην ολιγαρκή του ζωή θα ανατραπούν τελείως όταν ερωτευτεί μια γοητευτική γυναίκα, αλλά και όταν γνωρίσει την κόρη του, την ύπαρξη της οποίας αγνοούσε μέχρι σήμερα. Ο Ντάνι Μπουν, ίσως ο πιο διάσημος Γάλλος κωμικός, στον ρόλο ενός σύγχρονου Σκρουτζ που θα αλλάξει για χάρη της αγάπης, κλέβει την παράσταση με την ερμηνεία του σε μια χλιαρή και φορτωμένη με κλισέ ταινία. Ο Φρανσουά , ένας παθολογικά τσιγκούνης άντρας κι εξαίρετος βιολιστής, που παθαίνει κρίση πανικού ακόμα και στην ιδέα ότι μπορεί κάποιος να ανάψει το φως λίγα λεπτά παραπάνω, πρέπει να βρεθεί αντιμέτωπος με την «αρρώστιά του», όταν η κόρη του, την ύπαρξη της οποίας αγνοούσε τον επισκέπτεται, ενώ ταυτόχρονα ερωτεύεται μια συνάδελφο του μουσικό. Αποφασίζοντας να κρύψει την εμμονή του για τα χρήματα από τις δύο γυναίκες, ξεκινά μια σειρά από ξεκαρδιστικά γεγονότα και γκάφες.

Έτσι θα βρεθεί μπλεγμένος σε ένα παραμύθι φιλανθρωπίας, που θα του χαρίσει την αγάπη και τον θαυμασμό του περίγυρού του, για να ανακαλύψει πως στη ζωή δεν έχει και τόσο σημασία να παίρνεις αλλά να δίνεις. Ο Φρεντ Καβαγιέ εμπιστεύεται περισσότερο τον πρωταγωνιστή του από τη σκηνοθετική του μαεστρία για να δώσει μια ανθρώπινη διάσταση σε έναν στερεοτυπικό χαρακτήρα και μάλλον καλά κάνει, γιατί όταν ο Μπουν λείπει από το πλάνο αναλώνεται σε θεατρικά στησίματα, αρκετά παρωχημένα. Η μεταστροφή του Φρανσουά ακολουθεί τη πεπατημένη, όμως ο Μπουν φροντίζει από την αρχή να χτίσει έναν χαρακτήρα που βυθίζεται στη μελαγχολία κι έτσι καταφέρνει χωρίς υπερβολές να περισώσει τα όποια σεναριακά κενά και τις σκηνοθετικές ατοπίες.

  • Με Λένε Τζιγκ
  • (Lo Chiamavano Jeeg Robot)
  • Σκηνοθεσία: Γκαμπριέλε Μαϊνέτι
  • Παίζουν: Κλάουντιο Σανταμαρία, Λούκα Μαρινέλι, Ιλένια Παστορέλι

 

 

Περίληψη: O Έντσο, ένας μικροκακοποιός από τις φτωχές συνοικίες της Ρώμης, ανακαλύπτει έπειτα από ένα παράξενο ατύχημα ότι έχει αναπτύξει υπερδυνάμεις. Αντί όμως να τις χρησιμοποιήσει για καλό σκοπό, αποφασίζει να προωθήσει την καριέρα του ως σούπερ εγκληματίας, κάτι που δεν χαροποιεί ιδιαίτερα τους βαρόνους της περιοχής. Όταν γνωρίσει την Αλέσια, μια όμορφη αλλά διαταραγμένη κοπέλα που τον ταυτίζει στο παιδικό μυαλό της με τον Τζιγκ, το Ατσάλινο Ρομπότ, έναν δημοφιλή χαρακτήρα ιαπωνικών κινούμενων σχεδίων της δεκαετίας του ’80, ο Έντσο ερωτεύεται. Μια μεγάλη ιταλική επιτυχία που αποδομεί την εικόνα των σούπερ ηρώων σε ένα μεταφυσικό παραμύθι με αστικό φόντο. Με το σκηνοθετικό ντεμπούτο του, που σάρωσε τα βραβεία Donatello ( Ιταλικά Όσκαρ) και σημείωσε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, ο Γκαμπριέλε Μαϊνέτι μας συστήνει έναν ανθρώπινο Ευρωπαίο υπερήρωα, εντελώς διαφορετικό από όσους έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Ο Έντσο μπορεί μεν να έχει υπερφυσικές δυνάμεις, τις οποίες απέκτησε κατά τύχη, όμως ο ίδιος είναι ένα ρεμάλι της κοινωνίας που ζει κάνοντας μικροαπατεωνιές. Όταν αποφασίζει να χρησιμοποιήσει τις δεξιότητές του για να ανέλθει στα κλιμάκια της παρανομίας, γίνεται στόχος των αρχιβαρόνων της περιοχής.

Θα βρεθεί αντιμέτωπος με φιλόδοξους αριβίστες και αδίστακτους κακοποιούς, θα γνωριστεί με μια διαταραγμένη νεαρή που τον ταυτίζει με τον Τζιγκ, έναν ήρωα από γνωστά ιαπωνικά κινούμενα σχέδια και θα μάθει να αγαπάει. Χρησιμοποιώντας όλους τους στερεοτυπικούς αμερικάνικους μύθους των σούπερ ηρώων, ο Μαϊνέτι δημιουργεί έναν διαφορετικό μασκοφόρο εκδικητή, εσωστρεφή, σκοτεινό αλλά και αισθηματία, που δεν προσπαθεί για το καλό της ανθρωπότητας, όπως όλοι οι «συνάδελφοί» του, αλλά μεταστρέφεται εξαιτίας ενός μεγάλου έρωτα. Ο Κλαούντιο Σανταμαρία στον ρόλο του Τζινγκ, έχει υπάρξει ήδη αρκετές φορές υπερήρωας, αφού έχει δανείσει τη φωνή του στον Μπρους Γουέιν/ Μπάτμαν, στην ιταλική κυκλοφορία της τριλογίας του Κρίστοφερ Νόλαν, καθώς και στην ταινία Λέγκο Μπάτμαν, και φαίνεται πως αγαπάει το είδος και κυρίως την αποδόμησή του. Η ιδέα είναι έξυπνη και η σκηνοθεσία του Μαϊνέτι καταφέρνει να δημιουργήσει ένα μεταφυσικό περιβάλλον χωρίς εφέ και εντυπωσιασμούς. Δεν λείπουν το απαραίτητο και σε σωστές δόσεις χιούμορ που προϋποθέτει μια τέτοια σάτιρα, αλλά και κοινωνικά θέματα σε σχέση με τη φήμη, την εποχή της εικόνας και μέχρι πού μπορεί κανείς να φτάσει για λίγα λεπτά διασημότητας. Όμως η αδυναμία του σεναρίου να εξελίξει την ιστορία από ένα σημείο και μετά είναι εμφανής, με αποτέλεσμα ένα σχεδόν γλυκερό φινάλε.

  • Tanna
  • Σκηνοθεσία: Μάρτιν Μπάτλερ, Μπέντλι Ντιν
  • Παίζουν: Μαρί Γουάουα, Μουνγάου Ντέιν

 

 

Περίληψη: Κάπου στο Νότιο Ειρηνικό, η Βάβα, ένα νεαρό κορίτσι μίας από τις τελευταίες παραδοσιακές φυλές στην Τάννα, ερωτεύεται τον εγγονό του αρχηγού, τον Νταΐν. Ο διαφυλετικός πόλεμος κλιμακώνεται και το ζευγάρι προσπαθεί να ξεφύγει, να ζήσει ευτυχισμένο κάπου μακριά. Πρέπει ωστόσο να επιλέξουν ανάμεσα σε αυτό που λέει η καρδιά τους και το μέλλον των φυλών τους. Μια εκδοχή του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» σε ένα νησί του Ειρηνικού με πρωταγωνιστές τα μέλη της φυλής Γιακέλ, που ήταν υποψήφια για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας και απέσπασε δύο βραβεία στο Φεστιβάλ Βενετίας (καλύτερη ταινία και φωτογραφία στο τμήμα Εβδομάδα Κριτικής). Οι σκηνοθέτες Μάρτιν Μπάτλερ και Μπέντλι Ντιν μεταβαίνουν στο νησί Τάννα ένα περίεργο μέρος του πλανήτη που έχει απορρίψει συνειδητά τον δυτικό τρόπο ζωής και επιμένει να ζει κοντά στη φύση, σεβόμενο τις αρχαίες παραδόσεις. Η φυλή Γιακέλ που πρωταγωνιστεί στην ταινία , κυνηγάει με βέλη, φτιάχνει μόνη της τα ρούχα της από υλικά που βρίσκουν μέσα στη ζούγκλα και υπερασπίζεται την κουλτούρα της και τον πολιτισμό της. Βασισμένη σε μια αληθινή ερωτική ιστορία, που αναφέρεται σ’ ένα από τα τραγούδια της φυλής και κίνησε το ενδιαφέρον των συντελεστών, οι Αυστραλοί δημιουργοί αφηγούνται την ιστορία ενός ζευγαριού που προσπαθεί να ξεπεράσει τα στεγανά και τον διαφυλετικό πόλεμο , για να ζήσει την αγάπη μακριά από προκαταλήψεις. Με φόντο το παραδεισένιο νησί του Ειρηνικού, οι δυο σκηνοθέτες ακολουθούν με όρους ενός ντοκιμαντέρ fiction τη ζωή της φυλής, τα ήθη και τα έθιμά τους αλλά και την αγάπη των δυο νέων, καθοδηγώντας κατά περίεργο τρόπο τους πρωταγωνιστές τους, που ποτέ δεν είχαν δει κάμερα στη ζωή τους, σε έναν δυτικό τρόπο ερμηνείας, γεγονός που προκαλεί εντύπωση. Εξαιρετικά τοπία και λεπτομέρειες ενός κόσμου που μοιάζει μακρινός, αλλά τελικά δεν είναι, μιας και όλοι μοιραζόμαστε τα ίδια συναισθήματα και τα ίδια όνειρα. Ο Μπάτλερ και ο Ντιν επενδύουν σε αυτή τη βασική αρχή και εστιάζουν στην καθημερινότητα της φυλής, γι’ αυτό και συχνά αφήνουν την κεντρική τους ιστορία στο περιθώριο. Η κινηματογράφηση τους ακολουθεί τους ρυθμούς της ζωής των Γιακέλ και διεκδικεί από εμάς να εγκαταλείψουμε για δυο ώρες τις γρήγορες ταχύτητες και την φρενίτιδα του σύγχρονου τρόπου ζωής για να χαθούμε μέσα σε ένα κόσμο που έχει μεν τις δικές του αρχές, αλλά δεν διαφέρει στον πυρήνα του από τη δική μας κοινωνία.

  • Wonder Woman
  • Σκηνοθεσία: Πάτι Τζένκινς
  • Παίζουν: Γκαλ Γκαντότ, Κρις Πάιν, Ρόμπιν Ράιτ, ΝτάνιΧάστον, Ντέιβιντ Θιούλις, Κόνι Νίλσεν, ΕλέναΑνάγια, Γιούεν Μπρέμνερ, Σαΐντ Ταγκμάουϊ, Λούσι Ντέιβις

 

 

Περίληψη: Πριν να γίνει γνωστή ως η Wonder Woman, ήταν η Νταϊάνα, πριγκίπισσα των Αμαζόνων, μεγαλωμένη σε ένα προστατευμένο από τον κόσμο, παραδεισένιο νησί και εκπαιδευμένη να γίνει μια ανίκητη πολεμίστρια. Η ζωή της αλλάζει, όταν ένας Αμερικάνος πιλότος πέφτει στις ακτές του νησιού της και της λέει για έναν μεγάλο πόλεμο που εξαπλώνεται στον έξω κόσμο. Η Νταϊάνα θα αποφασίσει να αφήσει τον κόσμο της, πεπεισμένη ότι μπορεί να σταματήσει την απειλή. Πολεμώντας δίπλα στους ανθρώπους, σε έναν πόλεμο χωρίς προηγούμενο, θα ανακαλύψει το εύρος των δυνάμεων της και μαζί το πεπρωμένο της. Μια από τις πλέον αναμενόμενες ταινίες της φετινής χρονιάς που βασίζονται σε κόμικ, μας συστήνει μια σούπερ ηρωίδα αλλιώτικη από τις άλλες, με ευαισθησίες, θηλυκή ενέργεια και ευγένεια, αν και δεινή πολεμίστρια, όμως το περιβάλλον της και το ανακάτεμα ιστορικών στοιχείων κι εποχών καταντάει σχεδόν αστείο. Η Νταΐάνα, βασίλισσα των αμαζόνων, ανθρωπίστρια και ειρηνίστρια, θα βρεθεί στον Α’ παγκόσμιο πόλεμο, αναζητώντας τον Άρη, που εδώ έχει την μορφή ενός αρχιστράτηγου. Στόχο της είναι να εξολοθρεύσει το κακό και να σώσει τον πλανήτη από τον όλεθρο. Έτσι την κατάλληλη στιγμή θα πετάξει το ταγιέρ και με τη στολή αμαζόνας θα ξεχυθεί στα χαρακώματα. Παράλληλα ερωτεύεται έναν κοινό θνητό, που στέκεται στο πλευρό της. Στην αρχή εκείνος επιλέγει διπλωματικούς δρόμους να κινηθεί, όμως το θάρρος της πανέμορφης Νταϊάνα τον οδηγεί στα όριά του. Όλα ατάκτως ειρημένα σε μια ταινία που δεν της λείπει η δράση, αλλά δεν καταφέρνει να συνδέσει τον θρύλο με την Ιστορία και έτσι όλα μοιάζουν σαν ανέκδοτο. Η σκηνοθέτης Πάτι Τζένκινς, η πρώτη γυναίκα που υπογράφει ταινία αυτού του είδους, χρησιμοποιεί όλες τις γνωστές συνταγές και προσθέτει τη δική της πινελιά στην κεντρική ηρωίδα, που έχει ένα αέρα ήρεμης θηλυκότητας, όμως η εκθαμβωτική κατά τ' άλλα Γκαλ Γκαντότ (Μις Ισραήλ) δείχνει να δυσκολεύεται στις σκηνές που δεν πρέπει να πολεμήσει.

  • Η χαμένη πόλη του Ζ
  • (The Lost City Of Z)
  • Σενάριο- Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γκρέι
  • Παίζουν: Τσάρλι Χάναμ, Ρόμπερτ Πάτινσον, Σιένα Μίλερ, Τομ Χόλαν

 

 

Περίληψη: Ο Βρετανός εξερευνητής Percy Fawcett ταξιδεύει στον Αμαζόνιο το 1906 και ανακαλύπτει αποδείξεις για την ύπαρξη ενός άγνωστου, αλλά προχωρημένου πολιτισμού. Βασισμένος σε πραγματικά γεγονότα και στο μυθιστόρημα του David Grann «The Lost City of Z: A Tale of Deadly Obsession in the Amazon», ο Τζέιμς Γκρέι αφηγείται μια περιπέτεια θάρρους και πάθους. Σε μία αχαρτογράφητη περιοχή της Βολιβίας, στην καρδιά του τροπικού δάσους o Percy βρίσκει πολυκαιρισμένα κεραμικά θραύσματα, που αποδεικνύουν την ύπαρξη μιας χαμένης πόλης. Όταν επιστρέφει στην Αγγλία και ανακοινώνει τα ευρήματα του για την πόλη που αποκαλεί « Η χαμένη πόλη του Ζ» χλευάζεται από τον υπόλοιπο επιστημονικό κύκλο. Έχοντας την αμέριστη συμπαράσταση της δυναμικής συζύγου του αποφασίζει να οργανώσει μία νέα αποστολή, να επιστρέψει στον Αμαζόνιο και αποδείξει ότι οι ισχυρισμοί του είναι πέρα για πέρα αληθινοί. Στο ταξίδι τον ακολουθεί ο πλούσιος εξερευνητής James Murray.

Μαζί θα αντιμετωπίσουν απίστευτες προκλήσεις, ενώ τις περιπέτειες τους θα ακολουθήσουν μέσα από τις εφημερίδες της εποχής 40 εκατομμύρια αναγνώστες, μέχρι την μυστηριώδη εξαφάνιση τους το 1925.

  • Λατίνοι και Άθικτοι
  • (Inseparables)
  • Σενάριο- Σκηνοθεσία: Μάρκος Καρνεβάλε
  • Παίζουν: Όσκαρ Μαρτίνεζ, Ροντρίγκο ντε λα Σέρνα

 

 

Η αργεντίνικη μεταφορά των γνωστών «Άθικτων», σε πιο ανάλαφρο τόνο, με τον Όσκαρ Μαρτίνεζ στον κεντρικό ρόλο. Ο Φελίπε είναι ένας οικονομικά ευκατάστατος επιχειρηματίας, που ύστερα από ένα ατύχημα μένει τετραπληγικός και αναζητά βοηθό για να τον φροντίζει. Παρόλο που βλέπει αρκετούς υποψήφιους με τα απαραίτητα προσόντα για τη δουλειά, αποφασίζει να προσλάβει τον Τίτο, που εργάζεται ως βοηθός κηπουρού. Εκείνος βέβαια δεν έχει ούτε τα προσόντα ούτε τις προδιαγραφές για να φροντίζει τον Φελίπε, κάτι που γίνεται αμέσως αντιληπτό από τους ανθρώπους του περιβάλλοντός του, την Βερόνικα και την Υβόνη. Εκείνος όμως εμμένει στην απόφαση του. γιατί ο Τίτο είναι το μόνο άτομο που δεν του φέρεται με οίκτο, αντίθετα τον κάνει να χαμογελάσει ξ και να βρει ξανά νόημα στη ζωή,

  • Οι Γυναίκες του Ριζάν
  • (Baby Ryazanskie / Women of Ryazan)
  • Δραματική 1927
  • Σκηνοθεσία: Ιβάν Πραβόφ, Όλγα Πρεομπραζένσκαγια
  • Παίζουν: Κούσμα Γιαστρεμπίτσκι, Ραΐσα Πουσνάγια, Έμα Τσεσάρσκαγια

 

 

Περίληψη: Σε ένα μικρό χωριό της επαρχίας Ριζάν, το 1914, η Άννα και ο Ιβάν ερωτεύονται, όμως εκείνος πρέπει να φύγει για τον πόλεμο. Εκμεταλλευόμενος την απουσία του, ο πατέρας του φλερτάρει την νεαρή κοπέλα και στο τέλος την βιάζει. Εκείνη μένει έγκυος. Μερικά χρόνια αργότερα, ο Ιβάν που τον θεωρούσαν νεκρό, επιστρέφει από το μέτωπο. Βρίσκει τη γυναίκα του με ένα παιδί και τον βασανίζουν οι ενοχές και η ντροπή. Η κινηματογραφική κάμερα «διηγείται» την ζωή ενός ρωσικού χωριού λίγο πριν και λίγα χρόνια μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση, μέσα από τις προσωπικές ιστορίες γυναικών, όπως της Άννα, σύζυγος του στρατιώτη, η οποία θα αυτοκτονήσει, αλλά και της γεμάτης ζωντάνιας και ενέργειας αδελφής της, της Βασιλίσα, η οποία θα αμφισβητήσει ανοιχτά τον παλιό τρόπο ζωής. Ο Ιβάν Κονσταντίνοβιτς Πράβοφ κατέθεσε ένα σινεμά που αναδεικνύει τις προσωπικές πλευρές του ανθρώπου μέσα στην δίνη της Ιστορίας, δίχως ρηξικέλευθους πειραματισμούς, γεγονός από μόνο του αξιοσημείωτο, αφού δημιουργεί ακριβώς μέσα στην «έκρηξη» του ηφαιστείου της Ρωσικής Πρωτοπορίας. Οι ταινίες του αγαπήθηκαν από το κοινό και ακόμα κι αν ο ίδιος δεν έμεινε στην ιστορία ως πρωτοπόρος της τέχνης του, στις αρχές της δεκαετίας του ‘30 ήταν ο πιο εμπορικός σκηνοθέτης της «Μοσφίλμ».