Unsplash/ Natanja Grün
Unsplash/ Natanja Grün
IT'S BREAKFAST TIME

7 λάθη που κάνεις στο πρωινό και σε επηρεάζουν αρνητικά το υπόλοιπο της ημέρας

Η μέρα τρέχει χωρίς ποτέ να μας περιμένει. Το ξυπνητήρι δίνει το σύνθημα της εκκίνησης του αγώνα των υποχρεώσεων.

Τα λεπτά προετοιμασίας λίγο πριν φύγουμε από το σπίτι είναι πολύτιμα και τις περισσότερες φορές -στο μεγαλύτερο μέρος τους- αφιερωμένα στην φροντίδα της καθαριότητας, περιποίησης και εμφάνισής μας.

Κάπου εκεί, θα πρέπει να χωρέσει και το πρώτο γεύμα της ημέρας: το πρωινό είναι αυτό που θα μας δώσει τα απαραίτητα καύσιμα για να είμαι ακμαίοι, γεμάτοι ενέργεια για να τα διαχειριστούμε όλα.

Οφείλει να είναι εμπλουτισμένο με όλα τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία που χρειαζόμαστε: με βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, καλά λιπαρά. Με γεύση που μας φτιάχνει την ημέρα.

Υπάρχουν εκείνοι που επενδύουν σε αυτό κι εκείνοι που δεν του δίνουν την σημασία που του αξίζει. Τα λάθη στο πρωινό γεύμα μπορούν να χαλάσουν την ισορροπία μιας κατά τα άλλα ισορροπημένης διατροφής. Πολλά από αυτά δεν τα αντιλαμβανόμαστε κι άλλα, τα γνωρίζουμε πολύ καλά αλλά αδιαφορούμε για τις συνέπειές τους.

Ποια είναι αυτά;

Unsplash/ João Marcelo Martins
Unsplash/ João Marcelo Martins

1) Δεν τρως ποτέ στο σπίτι αλλά συνεχώς παίρνεις κάτι στο δρόμο: Αν ξυπνάς τελευταία στιγμή -μετά από απανωτές αναβολές στο ξυπνητήρι- είναι λογικό να αφιερώνεις όλο τον διαθέσιμο χρόνο σου στην προετοιμασία της εξωτερικής σου εικόνας. Η σκέψη που σου έρχεται αυτόματα στο μυαλό είναι «Θα πάρω κάτι στο δρόμο». Οπως διαβάζουμε στο Insider, έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2017 έδειξε ότι τα βιαστικά γεύματα εκτός σπιτιού αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας και καρδιαγγειακών παθήσεων. Ένα πρόχειρο γεύμα-βόμβα θερμίδων, δεν αποτελεί επιλογή που συμβάλλει σε μια ισορροπημένη διατροφή.

2) Tο πρωινό σου περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες απουσιάζουν: (Pan)cakes, bagels, ντόνατς, σφολιατοειδή: δημοφιλείς επιλογές για πρωινό, που προσφέρουν κατά κύριο λόγο πρόσκαιρη ικανοποίηση της πείνας. Αν το πρωινό σας δεν περιλαμβάνει πρωτεΐνες (που περιέχονται πχ. στη βρώμη, το γιαούρτι, τα αβγά, το τυρί) τότε δεν θα δείτε ουσιαστική διαφορά στην ενέργειά σας. Λίγο μετά την κατανάλωση των παραπάνω λιπαρών σνακ θα πεινάσετε πάλι.

3) Οταν τρως «κάτι λίγο» το πρωί, θα φας περισσότερο μετά: Ενα πλήρες πρωινό βοηθά σημαντικά στον έλεγχο του βάρους. Ενα πολύ μικρό και πρόχειρο σνακ δεν αρκεί για να καλύψει τις διατροφικές και ενεργειακές ανάγκες σου στην αρχή της ημέρας. Ένα ελλιπές πρωινό γεννά μεγαλύτερη όρεξη για φαγητό την υπόλοιπη ημέρα.

4) Αποφεύγεις τα λιπαρά αλλά... με λάθος τρόπο: Η ισορροπία είναι η λέξη που πρέπει να θυμάσαι. Και φυσικά είναι απαραίτητα τα λιπαρά στη διατροφή σου. Δεν μιλάμε για τα trans λιπαρά. Μιλάμε για τα καλά λιπαρά: είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού σου και σου δίνουν ενέργεια. Μπορείς να τα βρεις στους ξηρούς καρπούς, στα αβγά, στους σπόρους chia. Μην αποφεύγεις τελείως τα λιπαρά, διάλεξε τα «σωστά».

Unsplash/ Little John
Unsplash/ Little John

5) Αργείς να φας πρωινό: Αν οι πρώτες δραστηριότητες της ημέρας γίνονται χωρίς «καύσιμα», τότε επηρεάζεις τα επίπεδα ενέργειάς σου όλη την υπόλοιπη ημέρα.

Οπως διαβάζουμε στο Insider, έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2015, έδειξε ότι τα άτομα που κατανάλωναν πρωινό (με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες) μεταξύ 6:00 και 9:45 πμ είχαν λιγότερες πιθανότητες να νιώσουν έντονο αίσθημα πείνας κατά τη διάρκεια της ημέρας, σε αντίθεση με αυτούς που κατανάλωναν το πρωινό τους μετά τις 10 πμ.

6) Καφές με άδειο στομάχι -Καφές με πολλή ζάχαρη: Πίνοντας καφέ με άδειο στομάχι μπορείς να προκαλέσεις διαταραχές στο πεπτικό σου σύστημα, ενώ παράλληλα αυξάνεις το μέγεθος του στρες. Αν είσαι από αυτές- ους που πίνουν καφέ με πολλή ζάχαρη, καιρός να την περιορίσεις ή να προσφέρεις ευχάριστη γεύση στον καφέ σου με άλλους τρόπους. Ο καφές που μοιάζει με.. γλυκό διαταράσσει την ισορροπία στην διατροφή σου.

7) Δεν τρως καθόλου πρωινό: Αυτό είναι ένα χτύπημα κάτω από τη μέση για το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Τα επίπεδα ενέργειάς σου είναι χαμηλά καθόλη τη διάρκεια της ημέρας και η ικανότητα συγκέντρωσης και παραγωγικότητας επηρεάζεται. Η όρεξή σου αυξάνεται την υπόλοιπη ημέρα και είναι πολύ πιθανό να οδηγηθείς σε παρασπονδίες.

Διαβάστε επίσης: Οι 3 αλλαγές που πρέπει να κάνεις στο πρωινό σου για να χάσεις βάρος

Η λαχταριστή τροφή που δεν περιμέναμε ποτέ ότι πρέπει να τρώμε για πρωινό

Γιατί οι γονείς δεν πρέπει να δίνουν χυμό πορτοκαλιού στα παιδιά τους για πρωινό -Έρευνα αποκαλύπτει

 

TAGS φερερ