NDP Photo Agency
NDP Photo Agency
ΗΡΩΔΕΙΟ

H Άντζελα Γκερέκου στο Ηρώδειο -Ανέβηκε στη σκηνή μετά από χρόνια θεατρικής απουσίας


To βράδυ της Δευτέρας 24 Σεπτεμβρίου, η «Ελένη», η «Εκάβη», η «Μήδεια», η «Ιφιγένεια», η «Ανδρομάχη», η «Άλκηστη» και η «Ηλέκτρα» συναντήθηκαν στο Ηρώδειο.

Οι τραγωδίες του Ευρυπίδη έγιναν μια σύνθεση με λόγο, κίνηση, μουσική και video art. Μια ωδή στη Γυναίκα που μέσα στο χρόνο είδε την υπόστασή της να αναγεννάται και να συνθλίβεται. Στη Γυναίκα που δίνει μάχες και τις κερδίζει, που ξεπερνά τα εμπόδια, που σαγηνεύει, που ερωτεύεται, που θρηνεί, που προχωρά και αψηφά τον κίνδυνο, που ζει και νιώθει έντονα, που προσδοκά συγκινήσεις. 

«Έρωτες και Θρήνοι Γυναικών»: Υπό το σκηνοθετικό βλέμμα του Πάνου Αγγελόπουλου (σε συνεργασία με το Ίδρυμα «Σπίτι του Ηθοποιού» και τον πολιτιστικό οργανισμό «Sound & Picture Theatre Production») και την μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου, επτά γυναίκες ένωσαν τις δυνάμεις τους για να αποδώσουν μια θεατρική σύνθεση ιδιαίτερης καλλιτεχνικής αξίας.

Άννα Φόνσου, Άντζελα Γκερέκου, Κατερίνα Διδασκάλου, Θεοδώρα Τζήμου, Βασιλική Τρουφάκου, Κατερίνα  Μισιχρόνη, Μυρτώ Γκόνη έγιναν οι ηρωίδες του Ευρυπίδη (συμμετείχαν επίσης οι: Τζένη Δριβάλα (σοπράνο), Θάλεια Αργυρίου, Κρυσταλλία Κεφαλούδη και ομάδα χορού 15 ηθοποιών).

Η Άντζελα Γκερέκου στο Ηρώδειο/ Φωτογραφία: NDP Photo Agency
Η Άντζελα Γκερέκου στο Ηρώδειο/ Φωτογραφία: NDP Photo Agency

Μετά από αρκετά χρόνια απουσίας από την θεατρική σκηνή, η Άντζελα Γκερέκου έγινε η «Ελένη» του Ευρυπίδη.

Η ίδια ένιωσε την ανάγκη να επιστρέψει έστω για λίγο στη σκηνή για να βιώσει την συγκίνηση που ένας ρόλος, σαν αυτόν που υποδύθηκε, μπορεί να της προσφέρει.

Απέχει από την υποκριτική συνειδητά και οι δημόσιες εμφανίσεις της έχουν πάντα λόγο.

Γι’αυτό και η συμμετοχή της στη συγκεκριμένη θεατρική πρόταση είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Έρωτες και Θρήνοι Γυναικών/ Φωτογραφία: NDP Photo Agency
Έρωτες και Θρήνοι Γυναικών/ Φωτογραφία: NDP Photo Agency

«Είναι αλήθεια ότι οι γυναικείες πρωταγωνιστικές μορφές, πάντα ακραίες, αλλά και γοητευτικές, στις τραγωδίες του Ευριπίδη δεν ακολουθούν τα καθιερωμένα μέχρι τότε δεδομένα χαρακτηριστικά δράσης. H συμπεριφορά τους δεν λογαριάζεται με την έγκριση ή την επίκριση της ηθικής. Θέλουν να κατακτήσουν την οντολογική τους αυτάρκεια για καταξίωση της αυτονομίας τους και να παλέψουν ενάντια σε ό,τι λειτουργεί ανασχετικά με την ελευθερία τους. Δεν ανέχονται να εξοριστούν στην απουσία, αλλά ούτε και να φυλακιστούν στην παρουσία. Το κύρίαρχο και συγχρόνως γοητευτικό είναι ότι οι γυναίκες πάντα αντιστέκονται για να υπάρξουν με τον δικό τους ρόλο από την αρχαία εποχή έως και σήμερα». Πάνος Αγγελόπουλος

Το «παρών» στο Ηρώδειο έδωσαν ο Τόλης Βοσκόπουλος και η Μαρία Βοσκοπούλου. 

Αμέσως μετά το τέλος της παράστασης, φωτογραφήθηκαν μαζί. 

Τόλης Βοσκόπουλος, Άντζελα Γκερέκου/ Φωτογραφία: NDP Photo Agency
Τόλης Βοσκόπουλος, Άντζελα Γκερέκου/ Φωτογραφία: NDP Photo Agency
Άντζελα Γκερέκου, Μαρία Βοσκοπούλου/ NDP Photo Agency
Άντζελα Γκερέκου, Μαρία Βοσκοπούλου/ NDP Photo Agency
Άντζελα Γκερέκου/ NDP Photo Agency
Άντζελα Γκερέκου/ NDP Photo Agency