Η ταινία-σταθμός του 1939, σε σκηνοθεσία του Βίκτορ Φλέμινγκ, που βασίστηκε στο δημοφιλές ομώνυμο μυθιστόρημα της Μάργκαρετ Μίτσελ, για ακόμα μια φορά προκαλεί πανικό.
Όταν πρωτοκυκλοφόρησε ο έρωτας της κακομαθημένης Σκαρλετ Ο’ Χάρα και του κυνικού Ρετ Μπάτλερ με φόντο τον Αμερικανικό εμφύλιο καθήλωσε το κοινό. Έκτοτε το «Όσα παίρνει ο άνεμος» κέρδισε μια θέση στην ιστορία της Έβδομης Τέχνης και ατάκες όπως το «After all… tomorrow is another day» που έλεγε με πάθος η Βίβιαν Λη ή το «Frankly, my dear, I don't give a damn», του Κλαρκ Γκέιμπλ πέρασαν στην καθημερινή κουλτούρα.
Το αριστούργημα του Φλέμινγκ από την Τετάρτη ξαναήρθε στην επικαιρότητα, αυτή τη φορά για τελείως διαφορετικό λόγο. Η πλατφόρμα του HBO Max αποφάσισε να αποσύρει την ταινία από τον κατάλογό της. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο λόγος είναι πως το συγκεκριμένο φιλμ είναι ένα «προϊόν της εποχής του και απεικονίζει μερικές από τις εθνικιστικές και φυλετικές προκαταλήψεις που, δυστυχώς, ήταν συνηθισμένες στην αμερικανική κοινωνία». Οι αντιδράσεις για τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ και οι διαδηλώσεις κατά του ρατσισμού οδήγησαν αρκετούς στο να κατηγορήσουν την ταινία, υποστηρίζοντας ότι ωραιοποιεί τη στάση των λευκών απέναντι στους Αφροαμερικανούς και πίσω ένα ρομαντικό πέπλο καλύπτει τις τρομερές ανισότητες που ισχύουν ακόμα και σήμερα.