Ο Τζεφ Κουνς «ζωγραφίζει» τη Μόνα Λίζα πάνω στις Louis Vuitton -Συνεργασία έκπληξη | 0 bovary.gr
Ο Τζεφ Κουνς «ζωγραφίζει» τη Μόνα Λίζα πάνω στις Louis Vuitton -Συνεργασία έκπληξη | 0 bovary.gr
11|04|2017 14:08
SHARE
ΤΖΕΦ ΚΟΥΝΣ & LV

Ο Τζεφ Κουνς «ζωγραφίζει» τη Μόνα Λίζα πάνω στις Louis Vuitton -Συνεργασία έκπληξη


Luis Vuitton και Τζεφ Κουνς. Ο διάσημος Οίκος και ο εικονοκλάστης καλλιτέχνης αποκάλυψαν μόλις σήμερα μια νέα συλλογή με τσάντες, με την ονομασία «Masters», βασισμένη σε πέντε πίνακες μεγάλων ζωγράφων. Μια συνεργασία που δεν έχει προηγούμενο και αναμένεται να προκαλέσει συζήτηση. Ισως και πολεμική. Μπορεί δε, να την έχει προκαλέσει ήδη. 

Πώς; Η Μόνα Λίζα  στα χέρια του πιο αμφιλεγόμενου καλλιτέχνη; Κι όλα αυτά για να πουλήσει τσάντες; Ορισμένοι παραλίγο να πνιγούν μόλις είδαν αυτή τη νέα συνεργασία του Vuitton.

Αλλά δίπλα στις γκρίνιες υπάρχουν και τα χειροκροτήματα, η επικοινωνιακή καταιγίδα και οι πωλήσεις στα καταστήματα. Αυτό είναι εξάλλου το στοίχημα του ιδιοκτήτη της εταιρείας, ο οποίος παρά την κρίση, παραμένει στην κορυφή και πρωτοπορεί. Κάνει, δηλαδή ότι έκανε πάντα, όπως τονίζει και ο πρόεδρός της, Μάικλ Μπερκ: «Η Louis Vuitton είναι μια φίρμα που λατρεύει τις μεταμορφώσεις. Σε κάθε περίοδο του 20ού αιώνα συμμετείχαμε στα κοινωνικά κινήματα. Μην ξεχνάτε ότι ο Gaston Vuitton και τα αδέλφια του, επειδή τους άρεσε να πετούν, εμπνεύστηκαν ένα ελικόπτερο στον κήπο τους, το 1910. Η φίρμα παρακολούθησε τη δεκαετία του 1950, τα Swinging Sixties, της σεξουαλική επανάσταση. Η Vuitton ήταν πρωταγωνιστής και όταν είσαι πρωταγωνιστής, αναγκαστικά πρέπει να αλλάζεις».

Η εταιρεία δεν δίστασε ούτε στιγμή να συνεργαστεί με τον πιο εμπορικό καλλιτέχνη της εποχής μας, τον Τζεφ Κουνς. «Είναι δυνατός καλλιτέχνης, πιάνει τον παλμό της εποχής, συλλαμβάνει καλύτερα από άλλους το zeitgeist», δηλώνει ο πρόεδρος της Vuitton.

Πρόκειται λοιπόν για μια νέα συλλογή με πνεύμα πρόκλησης: Είναι σακίδια και τσάντες στα οποία φιγουράρουν πέντε πίνακες μεγάλων μετρ της ζωγραφικής: «Η Τζοκόντα» του Λεονάρντο ντα Βίντσι (1503-1506), το Κυνήγι των Λεόντων του Ρούμπενς (1615-1616), «La Gimblette» του Φραγκονάρ, «Χωράφι με Σιτάρι και Κυπαρίσσια» του Βαν Γκονγκ (1889), και «Αρης, Αφροδίτη, Ερωτας» του Τιτσιάνο (περίπου το 1546).

Σχέδια του καλλιτέχνη θα δούμε σε κασκόλ, μπρελόκ, μικρά δερμάτινα είδη και πορτοφόλια -51 κομμάτια συνολικά.

Στο εσωτερικό κάθε τσάντας βρίσκονται η βιογραφία και το πορτρέτο των δύο καλλιτεχνών -π.χ. του Τιτσιάνο και σε κάθε περίπτωση του Kουνς. Βρίσκεται επίσης μια αναφορά του Μουσείου όπου φιλοξενείται ο αντίστοιχος ιστορικός πίνακας. Αξίζει να σημειωθεί ότι για αυτή την απρόσμενη αναπαράσταση των μεγάλων μετρ έχουν δώσει άδεια τα εν λόγω Μουσεία. 

Η μόδα, λοιπόν, έρχεται να ζωντανέψει την Αναγέννηση; Οι millennials μόλις τις αγοράσουν θα τρέξουν να γνωρίσουν άλλους ιστορικούς ζωγράφους, όπως ο David ή ο Watteau; Ο πρόεδρος της εταιρείας σχεδόν το πιστεύει: «Αυτή η σειρά “Masters” θα προκαλέσει μια συζήτηση για τους μεγάλους μετρ και θα μας δείξει πώς οι κανόνες ομορφιάς επηρεάζονται πάντα από τους μεγάλους καλλιτέχνες. Αυτό πρέπει να γίνει γνωστό, να μιλήσουμε για το θέμα. Σήμερα αγνοούμε ποιά είναι η Τζοκόντα».

Ο ιδιοκτήτης του LV, Μπερνά Αρνό (του οποίου δύο πρόγονοι ήταν ζωγράφοι της Αναγέννησης, ο Ζαν Κλουέ και ο γιός του Φρανσουά), είναι λάτρης της τέχνης και έβαλε τον μεγαλύτερο οίκο μόδας στα μουσεία του Παρισιού, κάνοντας εκεί κάποια από τα μεγαλύτερα ντεφιλέ του οίκου. 

Πάντως, η μεγαλύτερη παρέμβαση που έκανε ο Τζεφ Κουνς με τη μάτια του ιδιοκτήτη του Οίκου, δεν είναι τελικά η χρήση των ιστορικών ζωγράφων, αλλά το γεγονός ότι πάνω στο αινιγματικό χαμόγελο της Τζοκόντα τα αρχικά « LV » είναι μεταλλικά, όχι ζωγραφισμένα ή αποτυπωμένα στο δέρμα και... κάπως διαφορετικά. 

«Κανείς δεν άγγιξε ποτέ το μονόγραμμα του Οίκου. Ο Jeff μας ρώτησε ποιά ήταν τα όρια της παρέμβασής του και του δώσαμε λευκή επιταγή. Ετσι, επανασχεδίασε τα αστέρια, τα λουλούδια. Μπέρδεψε, μάλιστα, τα δικά του αρχικά με τα δικά μας! Γενικά, το αποτέλεσμα δεν είναι κακό», δηλώνει περήφανος ο πρόεδρος του Οίκου.

Επίσης, στη θέση της κλασικής κλειδαριάς, στα συγκεκριμένα κομμάτια συναντά κανείς το μπαλόνι-λαγουδάκι του Κουνς.

  • Το Κυνήγι των Λεόντων του Ρούμπενς (1615-1616)

  • «Αρης, Αφροδίτη, Ερωτας» του Τισιάνο (περίπου το 1546)

  • La Gimblette του Fragonard

 

  • Τζοκόντα, του Λεονάρντο ντα Βίντσι (1503-1506)

  • Χωράφι με Σιτάρι και Κυπαρίσσια του Βαν Γκονγκ (1889)