«Δουλειά του μυαλού είναι να αξιολογεί αυτό που σκέφτεται»: τάδε έφη η Αμερικανίδα συγγραφέας αυτοβοήθειας, Byron Katie.
Με άλλα λόγια, δεν φτάνει μόνο να σκεφτόμαστε μηχανικά, πρέπει να αναρωτιόμαστε γιατί γεννιέται η κάθε σκέψη μας, πού θέλουμε να μας οδηγήσει και γιατί της δίνουμε την σημασία που της δίνουμε. To μυαλό είναι παντοδύναμο, κατευθύνει κάθε μας κίνηση. Βομβαρδίζεται από πληροφορίες και τις φιλτράρει με κριτήρια που κατασκευάζουμε εμείς με τις προσλαμβάνουσές μας. Όταν κάνουμε επιλογές, δεν μπορούμε να ξέρουμε με ακρίβεια πού τελικά θα μας οδηγήσουν. Ιδίως όταν είναι βιαστικές, από παρόρμηση. Αν για παράδειγμα, ξοδεύετε χρήματα αλόγιστα στις αγορές σας και θέλετε αυτό να αλλάξει, τότε σε αυτό το άρθρο θα διαβάσετε συμβουλές που ίσως σας βοηθήσουν να είστε πιο επιλεκτικοί.
Ολα είναι μέσα στο μυαλό και αν αυτό εξασκηθεί στο να επεξεργάζεται τα δεδομένα με προσοχή, τότε μειώνονται οι πιθανότητες να κάνετε μια αγορά για την οποία θα μετανιώσετε μετά από λίγο. Η ψυχολογία είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει την τελική σας απόφαση.
Με άλλα λόγια, αν αγοράζετε με γνώμονα το συναίσθημα της στιγμής και όχι την πραγματική σας ανάγκη, τότε η αγορά σας, αν απογυμνωθεί από την παρόρμησή σας, θα αποδειχθεί περιττή. Τι μπορείτε να κάνετε για να μην ξεφεύγετε από το budget σας;
Στο Reader’s Digest διαβάσαμε ψυχολογικά τρικ που σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες μας αποτρέπουν από περιττές αγορές: