Pexels/rawpixel.com
Pexels/rawpixel.com
FORBES

Αποθάρρυνση, έλλειψη οργάνωσης, αρνητισμός -Οι ενδείξεις ότι συνεργάζεσαι με έναν κακό leader


Ενα «αφεντικό» προκαλεί φόβο, ένας ηγέτης εμπιστοσύνη. Ένα «αφεντικό» κατηγορεί, ένας ηγέτης καλύπτει τα λάθη. Ενα «αφεντικό» τα ξέρει όλα, ένας ηγέτης κάνει ερωτήσεις. Ενα «αφεντικό» κάνει τη δουλειά αγγαρεία, ένας ηγέτης διασκέδαση. Ενα «αφεντικό» νοιάζεται για τον εαυτό του, ο ηγέτης για την ομάδα»: με αυτά τα λόγια ο Αμερικανός συγγραφέας, Anthony Robbins, δίνει έναν περιεκτικό ορισμό για τον «leader».

Τον άνθρωπο με τον οποίο συνεργάζεσαι καθημερινά και σου δίνει κατευθύνσεις στο χώρο εργασίας σου.

Ποιο είναι το προφίλ του δικού σου manager; Eίναι διαλλακτικός; Συγκεντρωτικός; Ακούει προσεκτικά τους συνεργάτες του ή κάνει πάντα τον δικό του;

Κανείς δεν γεννιέται ικανός manager: οι δεξιότητές του είναι κράμα γνώσεων, πείρας και χαρακτήρα (ο τελευταίος είναι καθοριστικής σημασίας για το προφίλ του).

Το να είσαι συνεργάσιμος, ειλικρινής, ευθύς, συζητήσιμος και οργανωτικός δεν έχει να κάνει με την πανεπιστημιακή κατάρτιση.

Έχει να κάνει με την προσωπικότητα και το πώς έχει δουλευτεί μέσα στα χρόνια εργασίας.

Σε άρθρο του Forbes, διαβάσαμε όλα τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν το προφίλ ενός κακού manager: αυτού που κάνει το περιβάλλον εργασίας αρνητικό (εως δυσάρεστο), που σε κάνει να πιστεύεις ότι δεν έχει ιδέα από management και αναρωτιέσαι για ποιο λόγο κατέχει την θέση που κατέχει...

1) Eίναι πάντα αρνητικός-Σε αποθαρρύνει- «Πληγώνει» τον ενθουσιασμό σου-Υποβαθμίζει τις ικανότητές σου: Αν βλέπεις ότι ο leader σου σε υποβιβάζει διαρκώς, έχε ακόμα μεγαλύτερη πίστη στις ικανότητές του. Πιθανότατα δεν έχει εμπιστοσύνη στις δικές του. Ή νιώθει ότι «απειλείται» από σένα.

2) Θέλει είναι όλα υπό τον πλήρη έλεγχό του και δεν αφήνει το παραμικρό περιθώριο πρωτοβουλίας στους συνεργάτες του: Συγκεντρωτισμός. Πράγμα που δείχνει έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους συνεργάτες του και τεράστια ανασφάλεια. Φοβάται ότι ανά πάσα στιγμή κάποιος μπορεί να του πάρει την θέση.

3) Aλλάζει διαθέσεις συνεχώς και επηρεάζει και την διάθεση των συνεργατών του: Ο σωστός leader δεν μεταφέρει τα προσωπικά του προβλήματα στον εργασιακό χώρο, δεν δημιουργεί εντάσεις χωρίς λόγο, δεν ανακατεύει λόγια, δεν κάνει επικριτικά σχόλια.

Unsplash/ Marten Bjork
Unsplash/ Marten Bjork

4) Είναι ευθυνόφοβος και ρίχνει πάντα το φταίξιμο στην ομάδα: Ποτέ δεν παραδέχεται τα λάθη του. Γιατί πιστεύει ότι όλα τα κάνει, πάντα, σωστά. Ο αληθινός leader αναλαμβάνει ευθύνη και κάνει την αυτοκριτική του.

5) Δεν είναι καθόλου οργανωτικός -Είναι αναπόφασιστος και αποφεύγει το ρίσκο: Ο κακός leader χρησιμοποιεί συχνά εκφράσεις όπως «Δεν ξέρω» και «Θα δούμε». Ξεχνά ραντεβού και αποφεύγει μέχρι τέλους τις εκκρεμότητες.

6) Είναι ανειλικρινής- κακός ακροατής και συνομιλητής: Αλλάζει διαρκώς την γνώμη του, αντιφάσκει και δεν έχει ποτέ χρόνο να σε ακούσει. Μιλά απότομα. Σε διακόπτει και πάντα πιστεύει ότι τα ξέρει όλα και θα ακούσει τίποτα καινούριο από σένα.

 

Διαβάστε επίσης: Κράτα τις ισορροπίες -Τι δεν πρέπει να πεις ποτέ σε έναν συνάδελφό σου

7 τρόποι να διαχειριστείς ένα εργασιακό περιβάλλον που δεν σου αρέσει