Εργασιακό περιβάλλον, Φωτογραφία: Pexels/Pixabay
Εργασιακό περιβάλλον, Φωτογραφία: Pexels/Pixabay
ΕΡΓΑΣΙΑ & ΑΓΧΟΣ

7 τρόποι να διαχειριστείς ένα εργασιακό περιβάλλον που δεν σου αρέσει

Το εργασιακό μας περιβάλλον έχει τεράστια επίδραση στην υγεία μας, αφού περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της μέρας μας σε αυτό.

Γι’ αυτό χρειάζεται να διασφαλίσουμε ότι είμαστε ικανοποιημένοι και άνετοι εκεί που εργαζόμαστε. 

Στρες, πίεση, ανταγωνισμός, κούραση, απουσία κατανόησης και ευγενούς άμιλλας, μικρές ή μεγάλες αδικίες: όταν το περιβάλλον εργασίας είναι τοξικό, η καθημερινότητα γίνεται μια μάχη επιβίωσης.

Οταν η δουλειά καταλαμβάνει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της ζωής σου και γεννά δυσάρεστα συναισθήματα στον ψυχισμό σου, τότε αναπόφευκτα επηρεάζονται οι σχέσεις με τους γύρω σου. 

Οι συνθήκες στο χώρο εργασίας είναι ένας από τους παράγοντες που καθορίζουν τη γενική ευημερία του κάθε εργαζόμενου, καθώς ένα αρνητικό εργασιακό περιβάλλον μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα σωματικής και ψυχικής υγείας, σε χρήση ουσιών ή αλκοόλ, σε απουσίες από την εργασία και τελικά σε μειωμένη παραγωγικότητα.

Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα του Χάρβαρντ αν το εργασιακό περιβάλλον είναι τοξικό, ακόμα και οι ταλαντούχοι και παραγωγικοί άνθρωποι μπορεί να επηρεαστούν αρνητικά.

Tο να ζεις μια ανυπόφορη καθημερινότητα, σε μια εργασία με την οποία δυσανασχετείς, δεν είναι εύκολο να το αντέξεις και γρήγορα θα σε οδηγήσει σε ένα αδιέξοδο.

Εάν λοιπόν πιστεύεις ότι εργάζεσαι σε ένα τοξικό περιβάλλον, δες παρακάτω 7 τρόπους για να διαχειριστείς την δύσκολη αυτή κατάσταση:

1. Εστίασε στα πράγματα που μπορείς να ελέγξεις

Η πρώτη κίνηση είναι να παραμένεις πάντα ήρεμη. Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι, όταν αισθάνονται ότι η κατάσταση ξεφεύγει από τα χέρια τους, αντιδρούν έντονα. Η ηρεμία σου επιτρέπει διαύγεια του νου. Χωρίς αυτή δεν μπορείς να σκεφτείς καθαρά και είσαι καταδικασμένος να κάνεις λάθη. Επίσης όταν αποπνέεις ηρεμία, ο κόσμος τείνει να σε υπολογίζει περισσότερο. Σε στιγμές έντασης, οι περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται σε αυτόν που φαίνεται ότι διατηρεί τον έλεγχο. Μην ανησυχείς για πράγματα που δεν μπορείς να ελέγξεις. 

Shutterstock
Shutterstock

2. Δημιούργησε υγιή προσωπικά όρια 

Το να θεσπίσεις υγιή όρια και να τα επιβάλεις, σου επιτρέπει να έρθεις σε επαφή με τον αυθεντικό εαυτό σου με σιγουριά. Κανένας δεν μπορεί να σε συμπαθήσει, να σε αγαπήσει ή να σε σεβαστεί, αν δεν ξέρει ποια πραγματικά είσαι. Χρειάζεται χρόνος για να μάθεις να θέτεις υγιή όρια. Είναι μια διαδικασία.  εκίνησε να θέτεις απλά αλλά σταθερά όρια με έναν ήπιο ή ουδέτερο τόνο. Ίσως νιώσεις περίεργα στην αρχή αλλά καθώς φροντίζεις τον εαυτό σου, η δύναμη που θα αποκτάς θα το κάνει πιο εύκολο. Όταν αντιληφθείς την ανάγκη να θέσεις ένα όριο, κάνε το με ξεκάθαρο, ήρεμο, σταθερό τρόπο, με σεβασμό και με λίγα λόγια. Μην δικαιολογείσαι, μην θυμώνεις ή απολογείσαι για το όριο που θέτεις.

3. Να διαμαρτύρεσαι μόνο σε άτομα που μπορούν να βοηθήσουν 

Ένα ξεκάθαρο σημάδι για τοξικό περιβάλλον είναι μία ομάδα από συναδέλφους οι οποία δεν κρύβουν με τίποτα τη δυσαρέσκειά τους. Είναι εύκολο να τους εντοπίσει κανείς αφού συνέχεια ψιθυρίζουν, έχουν αρνητική διάθεση για τα πάντα και τους αρέσει να κουτσομπολεύουν. Μην λες τα παράπονα σου σε εκείνους. Μάθε να επικοινωνείς όσα σε ενοχλούν μόνο σε εκείνους που μπορούν να βοηθήσουν την κατάσταση. 

4. Εκμεταλέυσου το διάλειμμά σου έξυπνα

Οταν έχεις διάλειμμα, μάθε να κάνεις πράγματα που σε ευχαριστούν. Πιες νερό, φάε κάτι και μίλησε σε κάποιον που σου φτιάχνει τη διάθεση. Αν θέλεις, βγες έξω και πάρε λίγο αέρα. Το περπάτημα και το φως του ήλιου θα σου κάνουν καλό. 

5. Να κοιμάσαι καλά και να περπατάς έστω 20 λεπτά την ημέρα

O επαρκής ύπνος (8 ώρες) και το καθημερινό περπάτημα θα σου δώσουν την ενέργεια και τη δύναμη που χρειάζεσαι για να μπορέσεις να αντέξεις μια δύσκολη απαιτητική καθημερινότητα. 

6. Βρες έναν συνάδελφο που μπορείς να πεις δύο κουβέντες

Για να μπορέσεις να αντιμετωπίσεις τον αρνητισμό, το στρες και την τρέλα σε ένα άσχημο εργασιακό περιβάλλον, χρειάζεται να αλλάξεις και λίγο την οπτική γωνία που βλέπεις τα πράγματα. Αυτό που πρέπει να κάνεις, είναι να βρεις τα θετικά σε κάθε περίσταση, ώστε να εστιάσεις εκεί και να πάρεις την προσοχή σου από τα αρνητικά. Βρες κάποιον από την δουλειά που μπορείς να πεις δυο κουβέντες και να νιώσεις ότι υπάρχει κάποιος που είναι ανθρώπινος. 

shutterstock
shutterstock

7. Αρχισε να ψάχνεις μια άλλη δουλειά 

Είναι το πιο προφανές, αλλά συνάμα το πιο δύσκολο στους καιρούς που ζούμε. Αρχισε να ψάχνεις για μια άλλη δουλειά που θα σε κάνει να νιώθεις πιο όμορφα. Είναι αυτό που λέμε «πάμε για το Plan B». 

Διαβάστε επίσης: Δουλειά από την κόλαση -Τα σημάδια που δείχνουν ότι εργάζεσαι σε ένα τοξικό περιβάλλον

Αυτοί είναι οι έξι τύποι ανθρώπων που συναντάς συνήθως μέσα σε ένα γραφείο