Αφού ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στην Αθήνα, ο παρ’ ολίγο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ κάνει τη Φλωρεντία να παραμιλάει με μια έκθεση που περιλαμβάνει όχι ένα και δύο αλλά εκατό έργα του, διάσπαρτα στην πόλη των Μεδίκων.
Kάτι καλό που μας άφησε ο Γιαν Φαμπρ είναι ότι σχεδόν όλοι οι Έλληνες έμαθαν το όνομά του και τι επαγγέλλεται. Ίσως πάλι κάποιοι να γκούγκλαραν για να πάρουν μια γεύση από το έργο του. Ο πολύ-καλλιτέχνης (εικαστικός, κριτικός, χορογράφος) που εμφανίζεται χειμώνα -μπορεί και καλοκαίρι- με το ίδιο παλτό, ίσως επειδή πιστεύει ότι είναι το γούρικό του, κατέγραψε ένα ρεκόρ: ήταν ο πιο βραχύβιος διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών. Θύμα της πολιτικής καμαρίλας; Αλαζόνας και εκκεντρικός; Αμφιλεγόμενος και ιδιοφυία; Ο Γιαν Φαμπρ, αφού δεν κατάφερε να μετουσιώσει το Βέλγιο των καλλιτεχνών (των κολλητών του, είπαν οι κακές γλώσσες) στην Ελλάδα μέσω του Φεστιβάλ Αθηνών, επιβιβάστηκε σε μια στρουμπουλή μεταλλική χελώνα και προσγειώθηκε στη Φλωρεντία. Η πόλη των Μεδίκων παραδίδεται πλέον στο Φαμπρικό σύμπαν.
Μια ανοιχτή έκθεση σε τρία πασίγνωστα σημεία της πόλης, το Κάστρο Μπελβεντέρε, το Παλάτσο Βέκιο και την Πιάτσα ντε λα Σινιορία, με τίτλο «Φρουροί του Πνεύματος» αποκαλύπτει το φαινόμενο «Φαμπρ». Περιλαμβάνει περίπου 100 έργα του, ανάμεσά τους μνημειώδη γλυπτά, όπως η τεράστια χελώνα από μπρούτζο που ονομάζεται «Αναζητώντας την ουτοπία», ζωγραφική, εγκαταστάσεις, performances και ψηφιακή τέχνη, όλα φτιαγμένα μεταξύ 1978 και 2016, ανάμεσά τους και δύο που ο καλλιτέχνης έφτιαξε αποκλειστικά για την έκθεση αυτή.