Στα εγκαίνια της έκθεσης έδωσαν το «παρών» πολλές προσωπικότητες μεταξύ των οποίων: η “Cavalliere del Lavoro” και πρόεδρος του Ιδρύματος Dino ed Ernesta Santarelli, Paola Santarelli, η γνωστή επιχειρηματίας και πρόεδρος του Ιδρύματος Renato Armellini, Angiola Armellini, ο πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων, Mario Di Napoli, η διευθύνουσα γραμματέας του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Giorgia Floriani, η ιστορικός τέχνης κοντέσα Giovanna Deodato Drake, ο βραβευμένος με Oscar costumes-designer, Dino Trapetti, ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Paolo Franchi, ο πρώην Πρέσβης της Αρμενίας στη Ρωμη, Sargis Ghazaryan, η πανεπιστημιακός και μέλος της Accademia dell’Arcadia di Roma, Maria Sofia Corciulo ο ελληνοιταλός βουλευτής Costantino Sacchetto, ο περιφερειάρχης Αρκαδίας Βαγγέλης Γιαννακούρας. Την έκθεση επιμελήθηκε ο σκηνοθέτης και συγγραφέας Vasken Berberian.
Χαρακτηριστικά ο διευθυντής του ιταλικού Marie Claire Antonio Mancinelli αναφέρει σε κείμενο του που αφιέρωσε στα έργα του κ. Μουρκόγιαννη:
««Et in Arcadia ego» (Και εγώ στην Αρκαδία). Αυτή η φράση, που αναγράφεται σε κάποιους διάσημους πίνακες του 17ου αιώνα παραμένει μια αδιευκρίνιστη και μυστηριώδης φράση. Γιατί λείπει το ρήμα; Τι ακριβώς θα κάνω στην Αρκαδία; Ποιος είμαι εγώ; Ποιος το λέει; Και γιατί στην Αρκαδία; Αυτή η περιοχή της Αρχαίας Ελλάδας που απλώνεται στα υψώματα της Πελοποννήσου, εξελίχθηκε σε ένα σύμβολο της Ευρωπαϊκής κουλτούρας, σε μια αλληγορία, σε ένα έμβλημα του ιδανικού τόπου, όπου βασιλεύουν αρμονία, γαλήνη και συνύπαρξη μεταξύ ανθρώπου και φύσης.
Ο καλλιτέχνης Νίκος Μουρκόγιαννης περιηγείται στην Αρκαδία και δημιουργεί εικόνες που αποτελούν ύμνο στην εκφραστική απλότητα ως μια υπερ-σύγχρονη και ειρηνική ένσταση κατά του δυτικού συστήματος εικαστικής κατάχρησης. Η απλότητα των τοπίων, των «still-life» και των πορτρέτων του δεν αποτελούν νοσταλγική επιστροφή σε ένα ποιμενικό όραμα της ύπαρξης μας, αλλά υπέρβαση του περίπλοκου για να επιτευχθεί μια καθαρή σημασιολογία, αντιληπτή από τα συναισθήματα και τις εικόνες.
Στα έργα του Μουρκόγιαννη είναι έκδηλη μια αδιάλειπτη αναζήτηση στην φωτογραφική σύνθεση που υπερβαίνει τον κατακλυσμό εικόνων – συχνά περιττού – που μας πλημμυρίζει καθημερινά, για να βρει την ψυχή, την ουσία που μία φωτογραφία μπορεί να περιγράψει και να μας διηγηθεί. Η γεωγραφική Αρκαδία του καλλιτέχνη μας ταξιδεύει σε μια ιδεατή Αρκαδία όπου κυβερνάει ένας οικολογικός συναισθηματισμός.
Θεωρώ πως ο Νίκος Μουρκόγιαννης με τις φωτογραφίες του ίσως επιλύει το μυστικό που περικλείει η φράση «Et in Arcadia ego». Η Αρκαδία μας αφορά όλους, αρχίζοντας από σένα που παρατηρείς τις εικόνες, εσένα που υποδεικνύεις τον εαυτό σου σαν «ego». Ο καθένας μας λοιπόν, για αυτόν τον τόπο που ονομάζει συνείδηση, ήθος και ηθική θα πρέπει να χαρίσει στον εαυτό του ένα εισιτήριο one way. Με προορισμό την απλή - ουδέποτε απλοϊκή - έννοια της ομορφιάς.
Εκεί κάπου βρίσκεται η Αρκαδία του καθενός μας».