Είναι γεγονός ότι πολλοί χρήστες των social media και ιδίως του Instagram έχουν πάθει μια εμμονή με το πόσα like και followers θα συγκεντρώσουν στο προφίλ τους.
Υπάρχουν πολλοί εκεί έξω, έφηβοι και ενήλικες, που παρακολουθούν τα stories στο Instagram και τα tweet στο Twitter και προσπαθούν με κάθε τρόπο να ανεβάσουν τη δημοτικότητα του προφίλ τους.
Αλλωστε οι «οπαδοί» στα social media έχουν γίνει, κάποια χρόνια τώρα, το νέο βαρόμετρο της φήμης των δημόσιων προσώπων, των καλλιτεχνών, αλλά και των εταιρειών.
Ολοι κυνηγούν like και followers καθώς υπάρχει μια φιλοσοφία πίσω από αυτό. Οταν κανείς βλέπει πολλούς followers και μεγάλη δραστηριότητα στα retweets υποθέτει ότι αυτό το πρόσωπο είναι σημαντικό.
O καθένας θέλει να δει τα like, τις προβολές και τους οπαδούς/followers του στα ύψη. Τα στοιχεία αυτά είναι η κύρια μέτρηση της επιρροής και της αναγνώρισης.
Η ιστορία όμως με τον πολλαπλασιασμό των like και των followers στα YouTube, Instagram, Facebook και Twitter άρχισε να γίνεται ύποπτη. Πώς γίνεται για παράδειγμα μια Ελληνίδα της σόουμπιζ να έχει περισσότερα like από την Μόνικα Μπελούτσι και την Ζιζέλ; (Γιατί το είδαμε κι αυτό).
Είναι άραγε όλο αυτό αλήθεια και πραγματικό; Οι New York Times δημοσίευσαν μια πολυσέλιδη έκθεση σχετικά με τις δραστηριότητες αγοράς και πώλησης ψεύτικων οπαδών και bots στα social media.
Οι αποκαλύψεις έχουν ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον του Γενικού Εισαγγελέα της Νέας Υόρκης, ο οποίος δήλωσε ότι ξεκινά έρευνα καθώς υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες πως εταιρίες πωλούν ψεύτικους followers και like σε όσους θέλουν να ανεβάσουν την δημοτικότητα του προφίλ τους στα social media.
Μιλάμε δηλαδή για μια αυτοκρατορία ψεύτικης φήμης στα social media.