«Συγγνώμη που δεν πρόλαβα ποτέ να σου πω πόσο πολύ σε αγαπώ». Η Μαρία Κιουρί έζησε με πάθος.
Αφοσιώθηκε στην επιστήμη της (ανακάλυψε το ράδιο και το πολώνιο, είναι η πρώτη γυναίκα που κέρδισε βραβείο Νόμπελ και είναι ο μοναδικός άνθρωπος που μέχρι σήμερα έχει κερδίσει δύο βραβεία Νόμπελ) και αφέθηκε στον έρωτα με όλες τις αισθήσεις, πληρώνοντας το τίμημα.
Στο Θέατρο Σταθμός, ένα εξαίσιο θεατρικό κείμενο γραμμένο από μια ταλαντούχα καλλιτέχνιδα είναι το παράθυρο στην ψυχή της Μαρίας Κιουρί. Η τραγουδίστρια, συνθέτις, στιχουργός και συγγραφέας θεατρικών κειμένων, Ευσταθία, έγραψε ένα θεατρικό έργο γεμάτο εικόνες και συναισθήματα για μια γυναίκα που κατατάσσεται μέσα στους ήρωες και στους προσωπικούς της «αγίους».
Η υπόθεση:
Το 1910, τέσσερα χρόνια μετά τον τραγικό θάνατο του άντρα της Πιέρ Κιουρί, η Μαρί Κιουρί σύναψε σχέση με τον Πωλ Λανζεβάν, πρώην μαθητή του άντρα της, πέντε χρόνια μικρότερό της και εν διαστάσει παντρεμένο με τέσσερα παιδιά. Θεωρήθηκε μέγα σκάνδαλο, τόσο ώστε ο γαλλικός τύπος αποσιώπησε την δεύτερη απονομή της, του Νόμπελ Χημείας, το 1911. Αυτό το πραγματικό γεγονός αποτελεί και το εφαλτήριο για την «απολογία» της.
Η Μαρί Κιουρί στο εδώλιο, σε μια συνθήκη κατάφωρης αδικίας- ένα συνηθισμένο φαινόμενο «ανταμοιβής» της ιστορίας για τα παιδιά της- ξετυλίγει με συγκίνηση και ένταση τη δική της προσωπική ιστορία αποδεικνύοντας ότι ο δρόμος των έντιμων και ιδεολόγων του πλανήτη, ειδικά των γυναικών, δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.
Την Μαρία Κιουρί υποδύεται η Πέγκυ Τρικαλιώτη. Ήταν εκείνη που παρότρυνε την Ευσταθία να γράψει το έργο.
«Μια σπίθα που, όμως, δεν είναι του εργαστηρίου, είναι της καρδιάς... για πρώτη φορά στη ζωή μου»
H Eυσταθία περιγράφει στην BOVARY πώς οδηγήθηκε στη συγγραφή του θεατρικού κειμένου:
Από παιδί γνώριζα ότι κάποτε υπήρξε μία φοβερή γυναίκα επιστήμων η Μαντάμ Κιουρί. Την είχα στο μυαλό μου μαζί με τους ήρωες και τους αγίους των παιδικών μου χρόνων.
Μόλις πριν από μερικά χρόνια όμως έμαθα για ένα συγκλονιστικό γεγονός της ζωής της: Την παράνομη σχέση που σύναψε με έναν συνεζευγμένο άντρα και την κατακραυγή που γνώρισε από την τότε γαλλική κοινωνία.
Σαν να ξεχάστηκε με μιας όλη η μέχρι τότε προσφορά της στην επιστήμη και στην ανθρωπότητα. Από τότε έμαθα περισσότερα για το φαινόμενο Κιουρί.