Ο σεναριογράφος της ταινίας της Εύης Καλογεροπούλου με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Μαζωνάκη αποκαλύπτει πώς έφτασαν στις Κάννες.
Μια σημαντική επιτυχία για το ελληνικό σινεμά είναι η μικρού μήκους ταινία «Στον θρόνο του Ξέρξη», που σκηνοθέτησε η Εύη Καλογεροπούλου, αφού κατάφερε να φτάσει στην Εβδομάδα Κριτικής του 75ου Φεστιβάλ Καννών.
Η Καλογεροπούλου άλλωστε δεν είναι άγνωστη στον θεσμό, αφού έχει ξαναβρεθεί εκεί τόσο το 2020 με το «Motorway 65», που είχε συμμετάσχει στο επίσημο πρόγραμμα του φεστιβάλ, όσο και πέρσι με το «Cora», ένα υπό ανάπτυξη μεγάλου μήκους κινηματογραφικό σχέδιο, ενταγμένο σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του ΕΚΚ, που βραβεύτηκε στο L' Atelier της Cinefondation.
Φέτος λοιπόν επιστρέφει στην Κυανή Ακτή με το πρότζεκτ «Στον θρόνο του Ξέρξη» και πρωταγωνιστή τον τραγουδιστή Γιώργο Μαζωνάκη. Η όλη ιδέα βασίζεται στο video-art «Ανήκω σε μένα» και εμείς μιλήσαμε με τον σεναριογράφο της ταινίας (και επίσης σκηνοθέτη) Γιώργο Τελτζίδη, που μοιράστηκε μαζί μας τα μυστικά της επιτυχημένης ελληνικής παραγωγής.
«Με την Εύη Καλογηροπούλου γνωριστήκαμε τον Σεπτέμβριο του 2020 στο Φεστιβάλ Δράμας. Εγώ βρισκόμουν εκεί σαν συμμετέχων, έχοντας γράψει το σενάριο της ταινίας "Βούτα", σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Ζάχου, και η Εύη ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής. Η "Βούτα" είναι η πιο αυτοβιογραφική ιστορία που έχω γράψει. Τελικά η ταινία εκείνη την χρονιά πήρε τρία βραβεία, μεταξύ αυτών και το βραβείο σεναρίου. Κατά σύμπτωση το βραβείο μου το παρέδωσε η Εύη, λέγοντας μου πόσο βαθιά τη συγκίνησε η ιστορία. Αυτό από μόνο δημιούργησε ένα πεδίο ταύτισης. Στη συνέχεια, καταλάβαμε πως αυτό το πεδίο ταύτισης πέρα από κοινές αναφορές και βιώματα, επεκτείνεται στο κινηματογραφικό συμπάν, αλλά υπό διαφορετική εικαστική προσέγγιση. Το καλοκαίρι του 2021 με προσέγγισε με αφορμή μια ανάθεση του φεστιβάλ "You and AI: Through the Algorithmic Lens", που οργάνωσε η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στο Πεδίον του Άρεως.