Γιατί δεν πρέπει να φοράς ακουστικά όταν κάνεις γυμναστική
ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ

Γιατί δεν πρέπει να φοράς ακουστικά όταν κάνεις γυμναστική

Μουσική με ακουστικά και γυμναστική. Ενα αδιαχώριστο «δίδυμο» για μεγάλο ποσοστό ατόμων που αθλούνται.

Η μουσική είναι συντροφιά, σε κάνει να «ξεχνιέσαι» και η βαρετή -για πολλούς- γυμναστική γίνεται παιχνίδι. Συνήθως, η γυμναστική χωρίς μουσικό υπόστρωμα μας «παρασύρει» σε αρνητικές σκέψεις (σε προβλήματα που μπορεί να έχουμε στο σπίτι ή στη δουλειά και μας στρεσάρουν) και καταλήγει να γίνεται μια κουραστική διαδικασία που δεν έχει ενδιαφέρον.

Παράλληλα, η μουσική δίνει ρυθμό (αν μάλιστα καταφέρουν οι ρυθμοί της καρδιάς να συγχρονιστούν μαζί της, τότε τα αποτελέσματα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά). Μια έρευνα του Πανεπιστημίου της Φλόριντα, όμως, έρχεται να «χτυπήσει» καμπανάκι και να επισημάνει την αρνητική επίπτωση που μπορεί να έχει η γυμναστική με μουσική (και συνεπώς με ακουστικά).

Αν ο ρυθμός της μουσικής δεν είναι ο σωστός τότε είναι πολύ απλό να οδηγηθούμε σε τραυματισμό.

14 δρομείς συμμετείχαν στην έρευνα που χωρίστηκε σε 3 φάσεις.

Στην πρώτη φάση οι συμμετέχοντες έτρεχαν κοιτάζοντας μια οθόνη που εμφάνιζε γράμματα και χρώματα. Στη δεύτερη φάση, οι δρομείς έτρεχαν ακούγοντας άτομα να εκφέρουν ήχους (λέξεις). Στην τρίτη φάση, έτρεχαν χωρίς να έχουν οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα. Τα αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου της Ενωσης Ακαδημαικών Φυσιάτρων (AAP) έδειξαν ότι κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων φάσεων (που είχαν ερεθίσματα) η άσκηση πίεσης στα πόδια ήταν εντονότερη και οι παλμοί ήταν κατά πολύ αυξημένοι. Σύμφωνα με τον καθηγητή Daniel Herman, το λάθος ηχητικό υπόστρωμα την ώρα της γυμναστικής δεν βοηθά. Ακόμα, όταν ο αθλητής τρέχει κρατώντας το κινητό του (μιλώντας ή στέλνοντας μηνύματα) μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την απόδοσή του.

Eρευνες καταλήγουν στο ότι το ανώτατο όριο για το μουσικό tempo εν ώρα γυμναστικής είναι 140 bpm. Ακόμα, η πάρα πολύ δυνατή μουσική μπορεί να οδηγήσει σε (προσωρινά) προβλήματα ακοής.