Η πανάρχαια στάση του σώματος που σε ξεκουράζει και σμιλεύει τα πόδια
ΩΡΑ ΓΙΑ ΒΑΘΥ ΚΑΘΙΣΜΑ

Η πανάρχαια στάση του σώματος που σε ξεκουράζει και σμιλεύει τα πόδια

Λιγότερο από 2 ώρες την εβδομάδα ασκείται το 90% των Ελλήνων, οι οποίοι φαίνεται να έχουν παραδοθεί στις συνήθειες της καθιστικής ζωής παραμελώντας την υγεία τους και διατρέχοντας σοβαρό κίνδυνο παχυσαρκίας και εκδήλωσης διαβήτη.

Οι συνέπειες της έλλειψης σωματικής δραστηριότητας και ισορροπημένης διατροφής καταγράφονται από πρόσφατη μελέτη που έγινε στη χώρα μας. 

Οι Ελληνες, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι καθηλωμένοι μπροστά από την τηλεόραση εμφανίζοντας μια επικίνδυνη ροπή προς την παχυσαρκία. Αυτό όμως δεν συμβαίνει μόνο στη χώρα μας.

Οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο τείνουν να παραδίδονται ολοένα και περισσότερο στις παθογένειες της σύγχρονης καθιστικής ζωής.

Οπως αναφέρει δημοσίευμα του Quartzy το πρόβλημα με τις Δυτικές χώρες είναι ότι δεν κάνουν βαθιά καθίσματα, τα λεγόμενα squat. Ενα μεγάλο μέρος του αναπτυγμένου κόσμου, η ανάπαυση είναι συνώνυμη με την καθιστική ζωή. 

Ζούμε σε μια εποχή όπου καθόμαστε σε μια καρέκλα ενός γραφείου για τουλάχιστον 8 ώρες, περνάμε αρκετή ώρα της ημέρας καθήμενοι στο αυτοκίνητό μας, αναζητούμε μια θέση να καθίσουμε στο μετρό ή το λεωφορείο και όταν επιστρέφουμε σπίτι απολαμβάνουμε την αγαπημένη μας σειρά καθισμένοι στον αναπαυτικό καναπέ του σπιτιού μας. Με λίγα λόγια η καθιστική ζωή έχει γίνει ρουτίνα, συνήθεια και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. 

Σύμφωνα με έρευνες οι ώρες που περνά ο άνθρωπος καθιστός κάθε ημέρα είναι περισσότερες απ΄ ότι πρέπει και αυτός ο τρόπος ζωής αυξάνει τις πιθανότητες εκδήλωσης ασθενειών ή άλλων προβλημάτων που οδηγούν σε πρόωρο θάνατο.

Για να πάρουμε όμως λίγο τα πάνω μας και να μην αφεθούμε άλλο στην βολή της καθιστικής μας ζωής είναι καιρός να αρχίσουμε να κάνουμε βαθιά καθίσματα (τουλάχιστον 2-3 μέσα στην ημέρα).

Το squat ή αλλιώς βαθύ κάθισμα είναι μια θαυματουργή άσκηση που γυμνάζει και σμιλεύει όχι μόνο τα πόδια αλλά και όλο το κορμί, αφού εμπλέκει σχεδόν όλο το σώμα, ενεργοποιώντας ταυτόχρονα ένα μεγάλο αριθμό μυϊκών ομάδων, όπως γλουτούς, δικέφαλο μηριαίο, τετρακέφαλο, ράχη αλλά και κοιλιακούς.

Γενικότερα όμως έχει παρατηρηθεί ότι οι άνθρωποι την αποφεύγουν καθώς την έχουν συνδυάσει στο μυαλό τους ως μια μια άβολη στάση. Το βαθύ κάθισμα όμως είναι μια μορφή ενεργής ανάπαυσης.  

Δεν είναι ότι δεν μπορείτε να καθίσετε αναπαυτικά με αυτόν τον τρόπο, απλά δεν γνωρίζετε τον σωστό τρόπο. 

Μάλιστα, εύκολα μπορεί κανείς να κατανοήσει και να εκτελέσει την άσκηση των squat μιας και είναι μια εντελώς φυσική λειτουργική κίνηση του σώματος που έχει συνηθίσει να κάνει καθημερινά π.χ. όταν σηκώνεστε από μια καρέκλα. Σημειώνουμε ότι σε μη δυτικούς πολιτισμούς οι άνθρωποι αφοδεύουν σε στάση «βαθύ καθίσματος». 

Το βαθύ κάθισμα είναι λοιπόν μία από τις καλύτερες ασκήσεις που υπάρχουν. Στοχεύει στους γλουτούς, τους μηρούς και τον κορμό, καις πιο πολλές θερμίδες από τις περισσότερες ασκήσεις, ενώ ωφελεί και την υγεία.

Τα καθίσματα μειώνουν επίσης τους τραυματισμούς, συμπληρώνουν την καρδιαγγειακή σου προπόνηση (π.χ. τρέξιμο ή ποδηλασία) και βελτιώνουν την ευλυγισία και την κινητικότητά σου. 

Δείτε τα παρακάτω βίντεο για τον τρόπο που μπορείτε να κάνετε squat: 

 

 

 

Διαβάστε επίσης: Αυτή η εκρηκτική άσκηση γυμνάζει όλο το πόδι σου και καίει το λίπος 2 φορές πιο γρήγορα

9 ασκήσεις για τέλεια οπίσθια!