Deux Hommes, ©Olympia Krasagaki
Deux Hommes, ©Olympia Krasagaki
DEUX HOMMES ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Το Ρούχο και η Γυναίκα πρέπει να Επικοινωνούν!


Μετράνε 22 χρόνια στο αλλόκοτο τοπίο της ελληνικής μόδας και επιμένουν. Oι Deux Hommes μιλάνε στο Bovary για αυτές που θέλουν να ντύνουν, για τις εμπνεύσεις τους από την αρχιτεκτονική και για το συντηρητικό γονίδιο της Ελληνίδας που όμως σιγά σιγά εξαφανίζεται.

Μου περιέγραψαν σαν να ήταν χτες η πρώτη τους συμμετοχή σε ένα event στη Θεσσαλονίκη το 1994, εκεί όπου το κανάλι της μόδας (τότε), to MTV, έδειξε πλάνα από τις δημιουργίες τους κι έτσι ο κόσμος πήρε μία μικρή γεύση από τις δυνατότητές  τους. Μετά από περίπου 20 χρόνια, το σχεδιαστικό δίδυμο Deux Hommes συνεχίζει και «μιλάει» μέσα από τα υφάσματα, τα χρώματα, τους  καινοτόμους συνδυασμούς και την τελειομανία που τους χαρακτηρίζει.

Έχοντας αποφοιτήσει από τη Σχολή Βελουδάκη, ο Δημήτρης Αλεξάκης και ο Γρηγόρης Τριανταφύλλου δεν πρόταξαν ποτέ τις ξενόφερτες ιδέες, χωρίς προηγουμένως να τις «φιλτράρουν» πρώτα μέσα από το προσωπικό τους στιλ. Άλλωστε, μόνο και μόνο οι επιρροές τους από τη γαλλική κουλτούρα, το ελληνικό φως και τη γεωμετρία είναι μία πρόκληση, καθώς, αν και πολύπλοκες έννοιες, οι ίδιοι καταφέρνουν να βρίσκουν την ισορροπία όταν σχεδιάζουν.

©Deux Hommes
©Deux Hommes
©Deux Hommes
©Deux Hommes

Τι θα φορεθεί φέτος το καλοκαίρι;
Γενικά το καλοκαίρι στην Ελλάδα πάντα έχει κάτι από bohemian style. Ένα μακρύ φόρεμα με prints, ένα κιμονό και σανδάλια είναι συνώνυμα με τις λέξεις «διακοπές σε νησί». Από την άλλη, το μίνι επιστρέφει και γι΄αυτό προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε κομμάτια που αναδεικνύουν το γυναικείο σώμα και να αποτυπώσουμε αυτό που φανταζόμαστε σε μονοκόμματα ρούχα, χωρίς περιττό όγκο.

Όταν θέλετε να εμπνευστείτε για τη νέα σας συλλογή, τι κάνετε;
Πάντα το να δημιουργήσουμε ένα ρούχο βρίσκεται στο πίσω μέρος του μυαλού μας. Τα ταξίδια είναι μία καλή λύση αν έχεις «μπουχτίσει» από τετριμμένες εικόνες, αλλά αυτό που προσέχουμε συνήθως είναι η αρχιτεκτονική. Γεωμετρικά κτήρια, καλλιτεχνικοί πίνακες είναι τα στοιχεία από τα οποία αντλούμε έμπνευση. Επίσης ο ευρωπαϊκός κινηματογράφος, αλλά και ο αμερικάνικος, βοηθάει να κάνουμε πράξη τις υπαρξιακές και καλλιτεχνικές μας ανησυχίες.

©Olympia Krasagaki
©Olympia Krasagaki
©Olympia Krasagaki
©Olympia Krasagaki

Στο δρόμο βλέπω άλλες Ελληνίδες με μποτάκια κι άλλες με πέδιλα. Τελικά το στιλ μας το προσέχουμε;
Γενικά έχουμε ακόμη στο μυαλό μας πως τα πράγματα πρέπει να γίνουν με συγκεκριμένο τρόπο. Για παράδειγμα, για ένα γάμο ή μία βάφτιση ξέρουμε πάνω κάτω τι θα περιμένουμε (glamour νυφικό- όχι πολύ σέξι, ούτε πολύ μίνιμαλ). Ωστόσο, αυτό που έχουμε καταλάβει είναι πως τα νέα κορίτσια έχουν κάτι το διαφορετικό. Αγαπούν το ροκ, τα metallics και κάνουν πιο «μυστηριώδεις» εμφανίσεις, χωρίς να χάσουν το προσωπικό τους στιλ. Ακόμη και στην επίδειξη των Madwalk συνεργαστήκαμε με κορίτσια που μπορεί να μην είχαν κάποια ιδιαίτερη προϋπηρεσία στο χώρο του μόντελινγκ, αλλά, όταν πέρασαν από casting, μας έβγαλαν κάτι διαφορετικό, κάτι μοδάτο.

©Deux Hommes
©Deux Hommes
©Deux Hommes
©Deux Hommes

Έχετε ήδη συνεργαστεί με Μόσχα, Παρίσι, Κύπρο, Μιλάνο. Είναι τελικά εύκολο το «εκτός Ελλάδας»;
Το 2008 ξεκινήσαμε την παραγωγή των κολεξιόν μας στο Μιλάνο και η αλήθεια είναι πως κατά καιρούς η ετικέτα «Made in Italy» μας έχει βοηθήσει αρκετά ώστε να εξάγουμε πολλά κομμάτια μας σε μπουτίκ του Παρισιού αλλά και της Ρωσίας. Γενικά διαλέγουμε υφάσματα από πολλά μέρη του κόσμου (Παρίσι, Ασία, Μόσχα), άλλωστε το καθένα έχει το δικό του «ατού». Αν και μας έχουν προτείνει να επιµείνουµε στην Ιταλία, δεν είναι τόσο εύκολο, μιας και οι χώρες της υψηλής ραπτικής έχουν τους δικούς τους µηχανισµούς αυτοπροστασίας και στην Ελλάδα οι επενδύσεις στο χώρο μας είναι ελάχιστες.

Από την αρχή κάνετε σαφές πως προέχουν οι δημιουργίες σας και μετά η δική σας προβολή. Το έχετε μετανιώσει;
Πάντα βλέπαμε πως η ευκαιρία μας να επικοινωνήσουμε με τον κόσμο ήταν μέσα από τις δημιουργίες μας. Και αυτό δεν έχει αλλάξει καθόλου τα τελευταία 20 χρόνια. Προσπαθούμε να ενσωματώνουμε τις ιδέες μας σε ένα μοντέρνο σκεπτικό που αναμειγνύει το prêt-a-porter με την haute couture και αυτό θέλει αρκετή δουλειά, καθώς δεν είναι ποτέ το ρούχο, είναι και η γυναίκα που το φοράει.

©Olympia Krasagaki
©Olympia Krasagaki
©Olympia Krasagaki
©Olympia Krasagaki

Μία συνεργασία ή παραγγελία που είχατε φανταστεί και έγινε πραγματικότητα;
Αυτό που πάντα θέλαμε είναι να δίνουμε δημιουργίες σε γυναίκες που έχουν από πριν την προδιάθεση να τις υποστηρίζουν. Για να είναι αισθητικά ωραίο ένα αποτέλεσμα, πρέπει το ρούχο και η γυναίκα να «επικοινωνούν». Για το λόγο αυτό, μας αρέσει να συνεργαζόμαστε με άτομα που μας κάνουν το κλικ από πριν και βλέπουμε πάνω τους όχι μόνο την τάση, αλλά και την προσωπικότητά τους.

Δηλαδή ποιες διάσημες σας έχουν κάνει αυτό το «κλικ», λόγω του στιλ τους;
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, η Μαρία Γρυλλάκη, η Τζένη Μπαλατσινού είναι μερικές από τις γυναίκες που είχαμε προσέξει πως έχουν ένα πηγαίο, έμφυτο στιλ. Όταν συνεργαστήκαμε μαζί τους, το επιβεβαιώσαμε κιόλας.

Ποιο είναι το στιλιστικό λάθος που σας ανάβει το… κόκκινο λαμπάκι;
Το να είναι overdressed. Η υπερβολή δεν μας άρεσε ποτέ και πολλές φορές, όταν η γυναίκα προσπαθεί πολύ, η προσωπικότητά της χάνεται μέσα στο ρούχο. Άλλωστε, δεν είναι μόνο το τι θα φορέσεις, είναι το σύνολο. Μπορεί να επιλέξεις να βάλεις την αθλητική σου φόρμα, αλλά να είσαι τόσο περιποιημένη που να μη χτυπάει άσχημα στο μάτι. Το ίδιο και σε μία εκδήλωση, μπορεί να φορέσεις ένα απλό ρούχο, αλλά να δείχνεις στιλάτη και όμορφη.

Deux Hommes, ©Olympia Krasagaki
Deux Hommes, ©Olympia Krasagaki

Έχετε συνεργαστεί και με μπλόγκερ. Γενικά ποια είναι η γνώμη σας για αυτό το νέο κύμα γυναικών που εισχωρούν όλο και περισσότερο στη μόδα;
Η αλήθεια είναι πως ό,τι συμβαίνει στο εξωτερικό, φθάνει με αρκετή αργοπορία στη χώρα μας. Το ίδιο συμβαίνει και με τις μπλόγκερ. Οι μπλόγκερ στο εξωτερικό έχουν μεγάλη επιρροή και  το στιλ τους είναι μελετημένο από κάθε πλευρά. Από την άλλη, έχει ξεκινήσει και γίνεται μία προσπάθεια και εδώ με τις μπλόγκερ που μπορεί να μην έχουν όλα τα μέσα, αλλά το κυνηγούν. Άλλωστε, αυτός που αγαπάει αυτό που κάνει και έχει τα απαραίτητα θεμέλια, δεν χάνεται.

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σας σχέδια;
Εκτός από τις κολεξιόν μας, που συνεχίζουμε να παράγουμε συστηματικά, σε μικρότερο όμως όγκο και μέγεθος σε σχέση με αυτές του παρελθόντος, αυτό που θέλουμε είναι να υπάρχουμε σαν επιλογή μέσα στην ελληνική πραγματικότητα για το ελληνικό κοινό, άλλα και σαν επιλογή σε σχέση με τα αντίστοιχα ξένα προϊόντα

Deux Hommes, ©Olympia Krasagaki
Deux Hommes, ©Olympia Krasagaki