Από την αγγλική ύπαιθρο στα λευκά σκανδιναβικά τοπία και από τις αμαξοστοιχίες του Παρισιού στα κρουαζιερόπλοια και τα αριστοκρατικά σαλόνια, η αστυνομική λογοτεχνία έβρισκε πάντα τον τρόπο τον χώρο και τον χρόνο να συναρπάζει τον αναγνώστη εξιχνιάζοντας σκοτεινά εγκλήματα και μυστηριώδεις εξαφανίσεις.
Κυριολεκτικά βουτώντας στο «Φιλί του Θεού», την πρώτη συγγραφική δουλειά της Έλενας Χατζηαλεξάνδρου, ο αναγνώστης γίνεται μέρος της πλοκής δοκιμάζοντας τις δυνάμεις του, άλλοτε προχωρώντας και άλλοτε υποχωρώντας μπροστά στα στοιχεία μιας συγκλονιστικής υπόθεσης. Αλυσιδωτές αντιδράσεις, μυστικά και ψέματα σε ένα βιβλίο που αρνείσαι να αφήσεις από τα χέρια σου.
Ποιο είναι τελικά το μυστικό της καλής ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας; Μια κουβέντα με την Έλενα Χατζηαλεξάνδρου αποδεικνύεται διαφωτιστική.
Διαθέτετε ένα εντυπωσιακό βιογραφικό, τόσο σε καλλιτεχνικό επίπεδο, όσο και σε επιχειρηματικό. Ήταν προδιαγεγραμμένη πιστεύετε η μετάβασή σας στη συγγραφή;
Θεωρώ οτιδήποτε έχει να κάνει με την δημιουργική γραφή δεν μπορεί ποτέ να είναι προδιαγεγραμμένη εξέλιξη. Το ότι ασχολήθηκα με την παραγωγή ταινιών και τηλεοπτικών σειρών δεν σήμαινε αυτομάτως ότι θα μπορούσα ή ότι θα επιθυμούσα να γράψω. Η παραγωγή σε αρχικό στάδιο απαιτεί να διαθέτεις το αισθητήριο και την γνώση ώστε να επιλέξεις καλά σενάρια. Σε δεύτερο χρόνο ασχολείται με προϋπολογισμούς, οικονομικούς περιορισμούς και χρονικά περιθώρια. Όταν η ζωή σου περιστρέφεται γύρω από αριθμούς και επιχειρηματικές στρατηγικές σίγουρα δεν είναι προδιαγεγραμμένη τέτοιου είδους μετάβαση.
Η ιδέα για το «Φιλί του θεού» πώς προέκυψε; Ο τίτλος και το εξώφυλλο;
Η ιδέα μου γεννήθηκε όταν πρωτοδιάβασα για την θεωρία των υπερχορδών, την θεωρία Μ που περιγράφει πολλές διαστάσεις και δέκα εις την πεντακοσιοστή παράλληλα η πολλαπλά σύμπαντα. Αυτές οι θεωρίες αν και δεν έχουν πειραματικά αποδειχθεί θέτουν μια βάση προβληματισμού για το τι είναι πραγματικό και τι όχι. Την ζωή μας την βιώνουμε ως την μόνη πραγματικότητα και αυτό την κάνει αρκετά δραματική όταν τα πράγματα βγαίνουν από το πλάνο που είχαμε στο μυαλό μας ή όταν, την πόρτα μας, χτυπά το απρόβλεπτο. Με αυτές τις σκέψεις άρχισα να σχεδιάζω την ιστορία μου. Έτσι η ιστορία περιστρέφεται γύρω από ένα νεαρό επιστήμονα με εξειδίκευση στην ρομποτική. Κατά την διάρκεια κάποιων πειραμάτων κάνει μια μοναδική ανακάλυψη για το ανθρώπινο είδος. Αυτή η γνώση όμως φαίνεται να είναι ήδη γνωστή σε κάποια οργάνωση που προσπαθεί να αποτρέψει την δημοσιοποίηση της έρευνας του. Αρχικά ο τίτλος του βιβλίου ήταν «Η Αρχή» αλλά μετά από συζήτηση με την κυρία Λιβάνη προτάθηκε ο τίτλος «ΤΟ ΦΙΛΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» και μου φάνηκε πολύ καλός. Οσον αφορά το εξώφυλλο, που στο μυαλό μου προσομοιάζει με τις αφίσες στον κινηματογράφο, μου προτάθηκαν κάποια εξώφυλλα αλλά αποφασίσαμε σε συνεργασία με την Παναγιώτα Λιβάνη να επιλέξουμε το συγκεκριμένο.
Πείτε μου λίγα λόγια για το βιβλίο. Διαβάζοντάς το παρατηρώ ότι έχει όλα τα στοιχεία μιας εντυπωσιακής σειράς δράσης, μυστηρίου, ενός κατασκοπευτικού θρίλερ.
Ναι ακριβώς πρόκειται για ένα βιβλίο που κάνοντας χρήση των στοιχείων της περιπέτειας και του κατασκοπευτικού θρίλερ κάνει μια απόπειρα να εκλογικεύσει το παράλογο που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε όταν αδυνατούμε να απαντήσουμε σε βασικά υπαρξιακά ερωτήματα. Θέματα που αν και τα έχουμε καταχωνιάσει βαθιά στο μυαλό μας υποκρινόμενοι ότι δεν υπάρχουν, έρχεται η ζωή καθημερινά να μας τα υπενθυμίσει. Θα έλεγα λοιπόν ότι αν και το βιβλίο παρέχει μια εξήγηση, μια απάντηση προς αυτά τα ερωτήματα, εκ παραλλήλου καλεί τους αναγνώστες να αντιμετωπίσουν και αναλογιστούν την μοναδική αλήθεια που διέπει την ζωή μας και δεν είναι άλλο από το προσωρινό. Διαβάζοντας το βιβλίο, θα ήθελα ο αναγνώστης να αισθανθεί ότι η πραγματικότητα που βιώνει ίσως και να μην είναι η μοναδική αλήθεια. Άλλωστε πόσο αλήθεια περιέχει μια πραγματικότητα για την οποία δεν γνωρίζουμε απολύτως τίποτα.