Βασισμένος στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Walter Dean Myers, εκμεταλλεύεται την ευκαιρία για να μιλήσει για ένα νευραλγικό ζήτημα της τέχνης που μέσα στην πανδημία τείνει να ξεχαστεί: οι άνθρωποι δεν κάνουν ταινίες για τα χρήματα, ούτε για τη δόξα, αλλά γιατί πολύ απλά έχουν μια ιστορία που τους καίει και θέλουν να την πουν.
Αυτή βέβαια η παράμετρος δεν επισκιάζει, αλλά αντίθετα ενισχύει τον κεντρικό άξονά του, που δεν είναι άλλος από το θέμα του ρατσισμού και της δικαιοσύνης, σε μια κοινωνία, που αρνείται πεισματικά να δεχτεί το διαφορετικό, αλλά έχει την τάση να θεωρεί αυτό το «αλλιώτικο» υπεύθυνο για όλα τα δεινά της.
Ο Steve είναι μια τραγική περίπτωση: αν και ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μιας «καλά ευνομούμενης κοινωνίας», αν και έχει αποδεχτεί τόσο αυτός όσο και η οικογένειά του όλα τα στερεότυπα, είναι άτυχος. Γιατί βρέθηκε στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή, κυρίως όμως γιατί γεννήθηκε στη λάθος πλευρά.
Ο Mandler, ακολουθώντας τη λογική του βιντεοκλίπ, μέσα σε μιάμιση ώρα, συνδέει τα κομμάτια της ζωής αυτού του έφηβου παιδιού, φέρνοντάς τον τελικά ενώπιον ενός δικαστηρίου, που θυμίζει τηλεοπτικό σόου. Χωρίς μεγάλες πρωτοτυπίες, περά από την κινηματογραφική αφήγηση του Steve, αλλά με σωστό ρυθμό, και κυρίως σωστή καρδιά, αποφεύγοντας τις μελοδραματικές εξάρσεις και την καταγγελία, o Mandler φτιάχνει μια αξιοπρόσεκτη ταινία,που εύκολα μπορεί να ενταχθεί στο λεγόμενο «μαύρο σινεμά», αλλά ταυτόχρονα έχεi μερικές ακόμα ενδιαφέρουσες πλευρές.
Ο νεαρός Kelvin Harrison Jr. δίνει μια ερμηνεία, που ισορροπεί ανάμεσα στην παιδικότητα και στην εφηβική ορμή και στο πλευρό του έχει μια σειρά από πρωτοκλασάτους ηθοποιούς, όπως η Jennifer Hudson και o Jeffrey Wright, που ερμηνεύουν τους τρυφερούς γονείς του, αλλά και ο John David Washington, οι οποίοι συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο πορτρέτο της μαύρης κοινότητας, που βρίσκεται στο στόχαστρο, ανεξαρτήτως του τι έχει κάνει.
Το μήνυμα είναι απλό και κατανοητό, ο Μandler δεν μπερδεύεται με ψυχολογισμούς, αλλά εστιάζει κυρίως στο κοινωνικό πρόσωπο των ηρώων του και μέσα από αυτή την προοπτική τους αντιμετωπίζει, υπογράφοντας μια ταινία που αν και τελικά δεν κάνει τη διαφορά, καταφέρνει να πει μια ιστορία που έχει την δική της αξία, όπως αυτή που ψάχνει και ο νεαρός Steve.