Αυτή την εβδομάδα, η Έμερλαντ Φενέλ οδηγεί την Κάρεϊ Μάλιγκαν σε μια περιπέτεια εκδίκησης με φεμινιστική διάθεση, το «Fast and Furious» ανεβάζει γκάζια για ένατη φορά, ενώ η αριστουργηματική «Ερωτική επιθυμία» του Γουόνγκ Καρ-Βάι επανέρχεται στις αίθουσες.
Υποσχόμενη νέα γυναίκα (Promising Young Woman)
Σκηνοθεσία: Έμεραλντ Φένελ
Παίζουν: Κάρεϊ Μάλιγκαν, Μπο Μπέρναμ, Άλισον Μπρι, Κλάνσι Μπράουν,Τζένιφερ Κούλιτζ, Λαβέρν Κοξ, Κόνι Μπρίτον
Περίληψη: Η Κάσι Τόμας, μια νεαρή γυναίκα που είχε όλα τα φόντα να γίνει λαμπρή επιστήμονας, έχει εγκαταλείψει τις σπουδές ιατρικής και ζει με τους γονείς της. Πριν από χρόνια, κατά τη διάρκεια των σπουδών της, ένας συμφοιτητής της βίασε την συγκάτοικο και καλύτερή της φίλη κι έμεινε ατιμώρητος. Η τιμωρία του ενόχου τη στοιχειώνει ακόμη. Όταν στο καφέ που δουλεύει θα εμφανιστεί ένας παλιός της συμφοιτητής ο Ραίαν Κούπερ, η Κάσι θα πιστέψει για λίγο ότι δεν κρύβουν όλοι οι άνδρες απαραίτητα μέσα τους έναν επικίνδυνο κυνηγό.
Το εντυπωσιακό σκηνοθετικό ντεμπούτο της Έμεραλντ Φένελ (η Καμίλα Πάρκερ-Μπόουλς του «The Crown», αλλά και σεναριογράφος του δεύτερου κύκλου του «Killing Eve»), που κέρδισε το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου, λέει όλα όσα κάποιοι δεν θέλουν να ακούσουν.
Mια νεαρή γυναίκα, η Κάσι, κάποτε «πολλά υποσχόμενη» φοιτήτρια Ιατρικής κάποτε, εγκατέλειψε τις σπουδές της, όταν η αγαπημένη της φίλη, η Νίνα, έχασε τη ζωή της, αφού πρώτα έπεσε θύμα ομαδικού βιασμού από τους συμφοιτητές της. Η υπόθεση όμως αποσιωπήθηκε και ελάχιστοι φαίνεται να τη θυμούνται, ή να τη θεωρούν κάτι «σημαντικό», εκτός από την ίδια, που έχει αφιερώσει τη ζωή της στην αποκατάσταση της δικαιοσύνης.
Συνεχίζοντας, αν και τριάντα χρόνων να μένει με τους γονείς της, δουλεύει σε μια καφετέρια, ενώ τα βράδια περιπλανιέται στα μπαρ,παριστάνοντας τη μεθυσμένη. Διάφοροι καλοθελητές παρουσιάζονται ως «σωτήρες» της για να τη βοηθήσουν, μόνο που αντ’ αυτού όλοι ανεξαιρέτως την οδηγούν στο σπίτι τους. Αλλά όταν εκείνη αρνείται να προχωρήσει στο κρεβάτι, οι «ιππότες» επιμένουν.
Τότε η Κάσι αποκαλύπτει το αληθινό της πρόσωπο και φυσικά το γεγονός ότι δεν είναι καθόλου μεθυσμένη. Άλλοι τη βρίζουν και τη λένε «τρελή», άλλοι ικετεύουν να τους συγχωρέσει και ορκίζονται ότι είναι «καλά παιδιά» κατά βάθος κι άλλοι το βάζουν στο πόδια.
Ταυτόχρονα, η ηρωίδα της Φένελ έχει φτιάξει μια λίστα όλων των εμπλεκομένων, έστω και διά της σιωπής τους, στην υπόθεση της Νίνα και έχει βάλει σκοπό να φέρει την αλήθεια στο φως. Κάπου εκεί ένας παλιός συμφοιτητής της, που μοιάζει ο «τέλειος άνδρας», εμφανίζεται στο προσκήνιο τυχαία, την ερωτεύεται κι εκείνη αποφασίζει να δώσει μια ευκαιρία στον εαυτό της, όπως τη συμβουλεύει και η μητέρα της Νίνα.
Πάνω που νομίζουμε ότι η υπόθεση ενός revenge girl μετατρέπεται σε ρομαντική κομεντί, η Φένελ έχει κρυμμένους άσσους στο μανίκι που τους αποκαλύπτει σιγά σιγά. Η μία ανατροπή διαδέχεται την άλλη, και η ιστορία της Κάσι μεταμορφώνεται σε ένα δυνατό καλοφτιαγμένο θρίλερ.
Με φεμινιστική διάθεση, χωρίς όμως να αθωώνει τη στάση πολλών γυναικών απέναντι στο θέμα, η Βρετανίδα σκηνοθέτις, αποκαλύπτει τους μηχανισμούς που συγκαλύπτουν τη σεξουαλική παρενόχληση και το πώς αυτή έχει γίνει νόρμα, σε σημείο που όσοι την κάνουν ή την υποθάλπουν να μην θεωρούν ότι διαπράττουν κάποιο σοβαρό έγκλημα.
Ενδιαφέρον επίσης -και εντελώς ρεαλιστικό- είναι το γεγονός ότι όλοι θυμούνται τον βιαστή, που φυσικά αθωώθηκε, αλλά όχι τη Νίνα, που για εκείνους και την κοινωνία ήταν μια ενόχληση, της οποίας το τραγικό τέλος ήρθε απλώς να αποδιοργανώσει την «άψογη» καθημερινότητά τους.
Δύο άντρες όμως είναι διαφορετικοί σε αυτή την ιστορία: ο πατέρας της Κάσι και ο δικηγόρος που έχει αναλάβει την υπεράσπιση του βιαστή της Νίνα, ο οποίος μετανιωμένος ειλικρινά για το λάθος που είχε κάνει τότε, προσπαθεί να επανορθώσει την αδικία. Δύο άνδρες που ανήκουν σε μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα.
Όχι, η Φένελ δεν ισχυρίζεται ότι οι μεγαλύτεροι είναι υπεράνω πάσης υποψίας, αλλά μέσα από αυτή την επιλογή εστιάζει στο ότι η αιτία της σεξουαλικής παρενόχλησης και της βίας δεν βρίσκεται ακριβώς στην πατριαρχία, αλλά στο σύστημα που αναγνωρίζει το δικαίωμα σε όποιον έχει εξουσία ή λεφτά να κάνει ό,τι του αρέσει και να βγαίνει αλώβητος.
Η Κάρεϊ Μάλιγκαν, εντελώς διαφορετική από τους ρομαντικούς ρόλους που την έχουμε συνηθίσει, σε μια εξαιρετική ερμηνεία, που δικαίως τη χαρακτηρίζουν «one woman show» και της χάρισε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ, αποτυπώνει την οργή, τον πόνο, την ντροπή, την αδικία, που αισθάνεται κάθε κακοποιημένη γυναίκα, έστω κι αν η ίδια λειτουργεί εξ ονόματος της φίλης της.
Η Φένελ, έχοντας μια πολύτιμη συνεργάτη στο πλευρό της, ανακατεύει δεξιοτεχνικά κινηματογραφικά είδη, αποφεύγει την καταγγελία και μιλώντας για ένα πολύ σοβαρό θέμα, μπορεί να κάνει ακόμα και χιούμορ, χωρίς ούτε μια στιγμή να ξεχνάει τον βασικό της άξονα. Εύστοχα καταγράφει σχεδόν όλες τις πλευρές μιας τέτοιας υπόθεσης και φτάνει σε μια ακραία μεν πλην όμως λύτρωση για την Κάσι και την Νίνα, υπογραμμίζοντας μέχρι τέλους ποιος είναι το θύμα, αλλά και πόσα βήματα πρέπει να κάνει η «σύγχρονη και πολιτισμένη κοινωνία μας» για να παραδεχτεί το αυτονόητο.
Fast and Furious 9:Οι Μαχητές των δρόμων (F9)
Σκηνοθεσία: Τζάστιν Λιν
Παίζουν: Βιν Ντίζελ, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Ταϊρίζ Γκίμπσον, Κρις «Λούντακρις» Μπρίτζες, Τζον Σίνα, Τζορντάνα Μπρούστερ, Νάταλι Εμάνουελ, Έλεν Μίρεν, Σαρλίζ Θερόν
Περίληψη: Ο Ντομ Τορέτο ζει μια ήσυχη ζωή μαζί με την Λέτι και τον γιο τους, τον μικρό Μπράιαν, όμως ο ίδιος γνωρίζει καλά ότι ο κίνδυνος πάντα θα καραδοκεί στον ορίζοντα. Αυτήν τη φορά, η απειλή θα αναγκάσει τον Ντομ να αντιμετωπίσει τις αμαρτίες του παρελθόντος του, αν θέλει να σώσει τους αγαπημένους του ανθρώπους. Η ομάδα του συγκεντρώνεται ξανά, με σκοπό να σταματήσει μια συνωμοσία παγκοσμίων διαστάσεων, στην οποία ηγείται ο πιο ικανός δολοφόνος και ο πιο δεινός οδηγός που έχουν αντιμετωπίσει ποτέ: ένας άντρας που τυχαίνει να είναι ο ξεχασμένος αδερφός του Ντομ, ο Τζέικομπ.