Αυτή την εβδομάδα, η Μάγκι Τζίλενχαλ και η Ολιβία Κόλμαν συναντούν τη «Χαμένη κόρη» της Έλενας Φεράντε στις Σπέτσες, ο Νάνι Μορέτι επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με τα «Τρία Πατώματα» κι ένα πολιτικό θρίλερ από την Ισπανία, με την υπογραφή της Ισιάρ Μπολέιν προτάσσει την ιδέα της συμφιλίωσης και της συγχώρεσης.
Χαμένη κόρη(The Lost Daughter)
Σκηνοθεσία: Μάγκι Τζίλενχαλ
Παίζουν: Ολίβια Κόλμαν, Ντακότα Τζόνσον, Τζέσι Μπάκλεϊ, Εντ Χάρις, Πίτερ Σάρσγκααρντ
Περίληψη: Η Λήδα απολαμβάνει τις μοναχικές διακοπές της στις Σπέτσες, όταν αρχίζει να παρακολουθεί μια νέα μητέρα και την κόρη της, που παραθερίζουν στην ίδια παραλία. Η ιδιαίτερη και έντονη σχέση τους ξυπνάει στη Λήδα αναμνήσεις και μπερδεμένα συναισθήματα τρόμου, όταν ένα σοκαριστικό γεγονός την αναγκάζει να αντιμετωπίσει κατά πρόσωπο τις αντισυμβατικές επιλογές, που έκανε η ίδια νεότερη, και κυρίως τις συνέπειες αυτών των επιλογών.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Μάγκι Τζίλενχαλ, που βραβεύτηκε για το σενάριό του στο Φεστιβάλ Βενετίας και κέρδισε τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ (σεναρίου και γυναικείων ερμηνειών).
Η Λήδα, μια Αγγλίδα πανεπιστημιακός, απολαμβάνει τις ειδυλλιακές διακοπές και την ησυχία της στις Σπέτσες. Δεν δείχνει πρόθυμη να κοινωνικοποιηθεί, ούτε να μοιραστεί τις σκέψεις της με κανέναν. Ξαφνικά, όμως, το σημείο που έχει επιλέξει για το μπάνιο της κατακλύζεται από μια θορυβώδη παρέα Ελληνοαμερικανών. Ανάμεσά τους, μια νεαρή μητέρα με την κόρη της, που τραβούν το ενδιαφέρον της και τις παρατηρεί. Όταν μια μέρα η μικρή εξαφανίζεται, η Λήδα βοηθάει στην ανεύρεσή της. Κι ενώ το κοριτσάκι επιστρέφει ασφαλές στη μητέρα του, η κούκλα της παραμένει άφαντη, γεγονός που θα δημιουργήσει μια σειρά από απρόβλεπτα γεγονότα.
Η Έλενα Φεράντε, η οποία ζήτησε από την Μάγκι Τζίλενχαλ να σκηνοθετήσει η ίδια την ταινία, είναι από τις σύγχρονες λογοτεχνικές φωνές που καταγράφει τη γυναικεία φύση και ψυχολογία μακριά από κλισέ και ωραιοποιήσεις. Στο συγκεκριμένο της μυθιστόρημα μάλιστα καταπιάνεται με τη μητρότητα, θίγοντας πλευρές που δεν είναι αποδέκτες ακόμα και σήμερα από την κοινωνία. Η Λήδα, λοιπόν, είναι μια γυναίκα, που δεν ήταν κατάλληλη να γίνει η «ιδανική μητέρα», έμεινε έγκυος πολύ νέα, ενώ είχε ξεκινήσει την πανεπιστημιακή της καριέρα, όποτε πάντα η αγάπη για τα παιδιά της συγκρουόταν με τις δικές της επιθυμίες. Μεσήλικη πλέον, καλείται να αναγνωρίσει και να αποδεχτεί την αληθινή της φύση, να συγχωρέσει τον εαυτό της, και να προχωρήσει μπροστά.
Την εσωτερική διαδρομή της κεντρικής ηρωίδας, που ερμηνεύει υποδειγματικά η Ολίβια Κόλμαν, επιχειρεί να καταγράψει η Τζίλενχαλ, επιστρατεύοντας την τεχνική του φλας μπακ (στα κομμάτια του παρελθόντος τον ρόλο της Λήδας αναλαμβάνει η εξίσου καλή Τζέσι Μπάκλεϊ) για να μας αποκαλύψει μια δύσκολη αλήθεια: πως η μητρότητα δεν επιφυλάσσει πάντα την ολοκλήρωση, ούτε την ευτυχία. Έτσι, παραδίδει ένα χαμηλότονο ψυχολογικό θρίλερ, μεταφερμένο λόγω κορωνοϊού από τον ιταλικό Νότο στις Σπέτσες, γεμάτο αλληγορίες και συμβολισμούς -τα φρούτα που σαπίζουν, η κούκλα από το κεφάλι της οποίας βγαίνει λάσπη εικονοποιούν το βασικό διανόημα της Φεράντε- με κεντρικό άξονα μια γυναίκα που αναζητάει μια θέση σε μια παραλία, ή στον κόσμο.
Η υπαινικτική κινηματογράφηση της Τζίλενχαλ και η ευαίσθητη ματιά της, αν και δεν αρκούν πάντα για να δυναμιτίσουν μια ιστορία χωρίς ουσιαστική πλοκή, τελικά αποτυπώνουν τα σκοτεινά σημεία της Φεράντε, χωρίς να διεκδικούν εύκολες απαντήσεις.
Τα Τρία Πατώματα (Tre Piani/Three Floors)
Σκηνοθεσία: Νάνι Μορέτι
Παίζουν: Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Μαργκερίτα Μπάι, Αλμπα Ρορβάκερ, Αντριάνο Τζιανίνι
Περίληψη: Τρεις οικογένειες ζουν στους τρεις ορόφους του ίδιου κτιρίου σε μία πολυτελή συνοικία της Ρώμης. Μέσα σε μία δεκαετία, η ζωή φέρνει τους πρωταγωνιστές αντιμέτωπους με συγκρούσεις που επηρεάζουν τις σχέσεις μεταξύ αδελφών, γονιών, παιδιών και συζύγων.
Ο Νάνι Μορέτι διασκευάζει το ομότιτλο μυθιστόρημα του Ισραηλινού Έσκολ Νέβο, μεταφέροντας την ιστορία από το Τελ Αβίβ στη Ρώμη.
Τρεις διαφορετικές οικογένειες ζουν στο ίδιο κτίριο μιας αστικής συνοικίας. Η οικογένεια ενός δικαστή, που έρχεται αντιμέτωπη με ένα εγκληματικό ατύχημα, η οικογένεια ενός στοργικού πατέρα που θεωρεί πως η κόρη του έχει παρενοχληθεί σεξουαλικά από έναν ηλικιωμένο γείτονα, και ένα νεαρό ζευγάρι που φτιάχνει τη ζωή του πάνω σε σαθρά θεμέλια, μοιράζονται όχι μόνο την ίδια εξώπορτα, αλλά κοινές αμφιβολίες, ενώ ο χρόνος τρέχει και όλα μοιάζουν να αλλάζουν.