«Πρωτόγνωρη» χαρακτηρίζουν οι υπεύθυνοι της δημοφιλούς πλατφόρμας του Netflix την τεράστια επιτυχία της νέας σειράς από την Κορέα με τίτλο «Squid Game» («Παιχνίδι του Καλαμαριού» στα ελληνικά) που έχει προκαλέσει φρενίτιδα, κυρίως στα social media. Πρόκειται μάλιστα για την πρώτη μη αγγλόφωνη παραγωγή της πλατφόρμας, που καταφέρνει να έχει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό, γεγονός που σηματοδοτεί για πολλούς μια νέα εποχή.
Η υπόθεση της σειράς, που αποτελείται από εννέα επεισόδια, περιστρέφεται γύρω από μια ομάδα οικονομικά εξαθλιωμένων ανθρώπων -εργαζόμενοι με χρέη, άνεργοι νέοι, άτομα από το περιθώριο, εκπρόσωποι της μεσαίας τάξης που αντιμετωπίζουν προβλήματα- οι οποίοι δέχονται να συμμετάσχουν σε ένα αλλόκοτο παιχνίδι. Σύμφωνα με τους κανόνες του, οι παίκτες είναι υποχρεωμένοι να περάσουν μια σειρά από δοκιμασίες, που δεν είναι πάρα γνωστά παιδικά παιχνίδια. Αν κερδίσουν προχωρούν, αν όμως χάσουν τότε εκτελούνται. Ο τελικός νικητής θα πάρει ένα τεράστιο χρηματικό έπαθλο και ο μόνος τρόπος για να σταματήσει αυτή η θανατηφόρα διαδικασία είναι να ψηφίσουν όλοι οι παίκτες ότι θέλουν το παιχνίδι να τελειώσει.
Οι συγκρίσεις με το «Hunger Games» και τα οσκαρικά «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-Χο είναι αναπόφευκτες, καθώς και οι δυο ταινίες λειτουργούν ως παραβολή, παρόλα αυτά ο σκηνοθέτης και δημιουργός της σειράς Χουάνγκ Ντονγκ-Χιου ξεκαθαρίζει: «Ξεκίνησα να σχεδιάζω το Squid Game το 2008 και άρχισα να γράφω το σενάριο το 2009... Oι ομοιότητες που επισημάνθηκαν είναι καθαρά συμπτωματικές και δεν υπάρχει αντιγραφή από κανένα από τα δύο».
Και για να είμαστε δίκαιοι, λέει αλήθεια, αφού, αν και μιλάμε για το ίδιο είδος, η δική του εκδοχή είναι πιο pop, με έμπνευση από τα video games: σκεφτείτε μόνο πως οι «εκτελεστές» είναι ντυμένοι με ροζ φόρμες, που περισσότερο θα σας θυμίσουν το «Casa del papel».