fbpx Ψηφιακά θα διεξαχθεί η Διεθνής Ημέρα Μουσείων -Επιλέξτε τις πιο εντυπωσιακές δράσεις και δείτε τες με ένα κλικ | BOVARY
Μουσείο
Φωτογραφία: Unsplash
17|05|2020 08:00
SHARE
ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

Ψηφιακά θα διεξαχθεί η Διεθνής Ημέρα Μουσείων -Επιλέξτε τις πιο εντυπωσιακές δράσεις και δείτε τες με ένα κλικ


Στις 18 Μαΐου γιορτάζεται η Διεθνής Ημέρα των Μουσείων, πράγμα που κανονικά σημαίνει ότι τα μουσεία όλου του κόσμου ανοίγουν τις πόρτες τους για το κοινό, φιλοξενώντας παράλληλα δράσεις κι εκδηλώσεις.

Αυτό όμως φέτος είναι αδύνατο να συμβεί, όπως όλοι γνωρίζουμε, αφού τα μουσεία στην Ελλάδα θα είναι κλειστά μέχρι τα μέσα Ιουνίου. Όμως οι αρμόδιοι φορείς βρήκαν ψηφιακούς τρόπους να μην χάσουμε τη σύνδεσή μας με τον πολιτισμό και την Ιστορία μας. «Ακόμη και αυτή τη δύσκολη περίοδο, τα μουσεία συνεχίζουν το έργο τους μέσα από ψηφιακές εφαρμογές και δράσεις», αναφέρει το σημείωμα από το ελληνικό τμήμα του ICOM, ανακοινώνοντας πως η Διεθνής Ημέρα Μουσείων του 2020 θα εορταστεί ψηφιακά.

Με φετινό θέμα εορτασμού «Μουσεία για την Ισότητα: Ποικιλομορφία και Κοινωνική Συνοχή», το ICOM δίνει έμφαση στην κοινωνική αξία των μουσείων, η οποία «συνδέεται άμεσα με τη δημιουργία βιωματικών εμπειριών που έχουν ιδιαίτερη σημασία για όλους ανεξαιρέτως τους επισκέπτες.

Το Ελληνικό Τμήμα του ICOM αποτελεί τον κόμβο προβολής των πρωτοβουλιών των ελληνικών μουσείων, αναδεικνύοντας τις ψηφιακές δράσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του φετινού εορτασμού. Θεματικές περιηγήσεις, παρουσιάσεις μόνιμων ή επιμέρους εκθέσεων, επίκαιρα αφιερώματα, προβολές και εκπαιδευτικά προγράμματα, είναι μερικές μόνο από τις εκδηλώσεις που 60 και πλέον φορείς από όλη την Ελλάδα μας προσκαλούν να παρακολουθήσουμε on line μέσα από τις ιστοσελίδες τους ή από τα κοινωνικά δίκτυα.

Συγκεντρωτικά τι δράσεις που θα γίνουν στη χώρα μας θα τις βρείτε εδώ.

Εμείς κάναμε μια επιλογή και σας τις προτείνουμε:

  1. Το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας παρουσιάζει ψηφιακά όλες των τις μόνιμες εκθέσεις του (Βοτανικής, Υδροβιολογίας, Χερσαίας Ζωολογίας, Γεωλογίας, Παλαιοντολογίας), διασφαλίζοντας μία πλήρη εικόνα της φυσικής κληρονομιάς που το Μουσείο διαθέτει και διαφυλάσσει στις συλλογές του. Θα έχετε την ευκαιρία να περιπλανηθείτε σε κάθε αίθουσα, μέσα από πολλαπλές λήψεις με υψηλή ποιότητα ευκρίνειας 4Κ, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στο χρήστη για άμεση προσέγγιση όλων των εκθεμάτων. Η φυσική παρουσία του επισκέπτη σε όλους τους χώρους, θα προσομοιώνεται με πρόσθετη δυνατότητα εικονικής πλοήγησης σε όλες τις κατευθύνσεις και εστίασης στα εκθέματα, καθώς επίσης λήψης στιγμιότυπων από κάθε οθόνη (screenshot) Σε 65 σημεία ενδιαφέροντος με το σύμβολο i, θα μπορείτε να παρακολουθήσετε θεματικά βίντεο επιλεγμένων εκθεμάτων του Μουσείου, όπου δίνονται με την επιστημονική επιμέλεια των Υπεύθυνων Συλλογών του ΜΓΦΙ, χρήσιμες πληροφορίες παράλληλα με τις κοντινές λήψεις παρατήρησης των εκθεμάτων, ενώ παράλληλα θα γίνεται αφήγηση στα ελληνικά, με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους, ώστε το σύνολο των επιστημονικών πληροφοριών των βίντεο στα σημεία ενδιαφέροντος να προσφέρει στον χρήστη μία πλήρη εικονική ξενάγηση του επισκέπτη.
  2. Το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης προσκαλεί μέσα από το site του, τους μικρούς και μεγάλους φίλους του να γιορτάσουν μέσω της Τέχνης και να δημιουργήσουν τα δικά τους μοναδικά έργα, με αφορμή τα έργα της έκθεσης «Μόνος ή Μοναδικός; Διαφορετικότητα και Ρατσισμός».
  3. Το Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης διαμόρφωσε στην επίσημη ιστοσελίδα του ένα εκπαιδευτικό υλικό – παιχνίδι. Το υλικό απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 7 έως 12 ετών και στις οικογένειες τους και έχει τίτλο «Dreams without Gender – Γυναίκες που άλλαξαν τον κόσμο». Το εν λόγω εκπαιδευτικό υλικό αποτελεί ουσιαστικά ένα παιχνίδι ανακάλυψης – παιχνίδι θησαυρού, μέσα από το οποίο παρουσιάζονται στα παιδιά πληροφορίες για την ζωή και το έργο ορισμένων σπουδαίων γυναικών, που από λαμπρές προσωπικότητες του χθες έγιναν λαμπρά παραδείγματα του σήμερα.
  4. Το «Βλέποντας με τις Αισθήσεις» -το πρόγραμμα του Τμήματος Εκπαίδευσης του Μουσείου Μπενάκη για άτομα με περιορισμένη όραση ή τυφλότητα- εντάσσεται φέτος στον εορτασμό για τη Διεθνή Μέρα Μουσείων με θέμα «Το Καλοκαίρι Αυτό: Τρεις Εικόνες για τις Αποσκευές μας» και εκπέμπει για όλους. Με εφόδια τη μνήμη, τον ήχο και την ποίηση θα προσεγγίσουμε ένα από τα κυρίαρχα θέματα της Πινακοθήκης Γκίκα, αυτό του ελληνικού τοπίου, ξεχωρίζοντας τρεις εικόνες που το αποδίδουν με τη διαύγεια και τον κορεσμό του καλοκαιρινού φωτός. Στη διαδικτυακή συνάντηση-συζήτηση της 18ης Μαΐου θα εστιάσουμε στη ματιά του Νίκου Εγγονόπουλου, του Γεράσιμου Στέρη και του Σπύρου Παπαλουκά, και θα ακολουθήσουμε τα βήματα τους στις υπαρκτές ή φανταστικές γωνιές της ελληνικής υπαίθρου. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν μια μνήμη ενός ιδιαίτερου γι αυτούς καλοκαιρινού τοπίου.(Απαραίτητη δήλωση συμμετοχής στο education@benaki.gr).
  5. Το Μουσείο Οίνου Γεροβασιλείου γιορτάζει με καλεσμένο τον Γιάννη Μπουτάρη, σε μία συζήτηση με τον Βαγγέλη Γεροβασιλείου. Οι δύο οινοπαραγωγοί και συλλέκτες συναντιούνται διαδικτυακά και συζητούν για το κρασί, την τέχνη και τις συλλογές τους την Δευτέρα 18 Μαΐου 2020, στις 7μμ, live Instagram και Facebook.
  6. Το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου ξεκινώντας από την Κυριακή 17/5 τις δράσεις τους προτείνει ένα διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα- θεατρική performance από την ομάδα θεάτρου Τρελά Χρώματα., που έχει σχεδιαστεί ειδικά για κωφούς, βαρήκοους αλλά και ακούοντες, με τίτλο «Οι κυρίες Πορτατίφ». Την ίδια μέρα στις 11:00 το πρωί ξεκινάει και το διαδικτυακό εικαστικό εργαστήριο «Είμαστε όλοι μοναδικοί», για οικογένειες με παιδιά από 3 ετών, μια ψηφιακή ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου, η οποία θα γίνεται και στην νοηματική, αλλά και μια σειρά διαδικτυακών προβολών ταινιών μικρού μήκους, θέμα τη θέση της γυναίκας και των νέων στην εργασία.
  7. Το Μουσείο κυκλαδικής Τέχνης διοργανώνει την online έκθεση του παιδικού διαγωνισμού ζωγραφικής «ΕΙΜΑΙ…Πώς βλέπω τον εαυτό μου», όπου συμμετέχουν 26.500 ζωγραφιές από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η έμπνευση του φετινού διαγωνισμού ήταν ένας χάλκινος καθρέφτης από την Κύπρο που χρονολογείται από το 1200 έως το 1050 π.Χ. και βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου με τίτλο «Κύπρος – Αρχαία Τέχνης και Πολιτισμός». Παιδιά από 4 έως 15 χρονών, εμπνεύστηκαν από τον καθρέφτη και είχαν την ευκαιρία να δουν τον εαυτό τους δημιουργικά, να αποτυπώσουν τις σκέψεις τους και να φανταστούν τον κόσμο τους μέσα ή έξω από αυτόν. Δείτε τους νικητές του φετινού διαγωνισμού και παρακολουθήστε βίντεο με χορογραφίες και θεατρικά δρώμενα από τους μαθητές του Ωδείου Αθηνών, εμπνευσμένα από το θέμα του διαγωνισμού. Μπορείτε ακόμα να πάρετε μέρος σε πρωτότυπες δράσεις, με αφορμή τον καθρέφτη, που σχεδίασαν οι καλλιτέχνες της κριτικής επιτροπής.
  8. Η Εθνική Πινακοθήκη παρουσιάζει την ψηφιακή δράση «Solitaire / Solidaire», η οποία θα πραγματοποιηθεί το διάστημα 1-18 Μαΐου 2020 και θα αφορά 2 ή 3 ημερήσιες αναρτήσεις στις σελίδες της στο Facebook και το Instagram, με έργα από όλα τα τμήματα των συλλογών της, επιλεγμένα και σχολιασμένα από τις επιμελήτριές της. Με αφορμή το θέμα του φετινού εορτασμού, επανεξετάζουν το απόθεμα τέχνης του μουσείου και προσεγγίζουν τα έργα υπό το πρίσμα εννοιών, όπως το ψυχικό σθένος και η κοινωνική συνοχή, η ανθρώπινη αλληλεγγύη και συνέργεια, τα συλλογικά οράματα και επιτεύγματα, η ψυχωφελής συνύπαρξη και οι ψυχαγωγικές συναθροίσεις: προϋποθέσεις ευημερίας, που αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα στην παρούσα, πρωτοφανή κοινωνική συνθήκη. Η δράση θα ολοκληρωθεί στις 18 Μαΐου 2020, ημέρα εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσείων, με την παρουσίαση μιας ψηφιακής έκθεσης, η οποία θα φιλοξενηθεί στον επίσημο ιστότοπο της Εθνικής Πινακοθήκης και θα προκύψει από τη σύνθεση των επιμέρους αναρτήσεων που θα έχουν προηγηθεί στα κοινωνικά της μέσα.
  9. Η ΕΦΑ Γρεβενών με τη δράση «Αρχαιολόγος από το σπίτι», μας καλεί να ξεκινήσουμε μια έρευνα για να ανακαλύψουμε ποιο είναι το παλαιότερο αντικείμενο που έχουμε. Μπορεί να είναι οτιδήποτε: ένα βιβλίο, ένα σκεύος, ένα διακοσμητικό, ένα ρούχο, ένα παιχνίδι, ένα έπιπλο. Οι συμμετέχοντες, αφού το εντοπίσουν, μπορούν να γράψουν ένα κείμενο μέχρι 300 λέξεις, στο οποίο μπορούν να αναφέρουν πληροφορίες για το αντικείμενο που επέλεξαν, όπως για παράδειγμα πώς βρέθηκε στα χέρια τους, από πού ήρθε, σε ποιον ανήκε, αν χρησιμοποιείται ακόμα, αν έχει αξία για αυτούς ή κάποιον άλλον, γιατί κρατήθηκε και δεν πετάχτηκε, σε τι θέση βρίσκεται μέσα στο σπίτι, αν γνωρίζουν την ηλικία του κ.ά.
  10. Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου – Ίδρυμα Θεοδώρου & Γιάννας Χαραγκιώνη έχει δημιουργήσει ψηφιακά προγράμματα πρόσβασης στη συλλογή και στα προγράμματά του. Στο πλαίσιο αυτό, ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί διαδικτυακά μέσα στο Μουσείο και να ανακαλύψει μερικά από τα εκθέματα και την ιστορία τους, να συμμετέχει σε online διαδραστικά παιχνίδια για την οδική ασφάλεια και να μεταφορτώσει το εκπαιδευτικό πακέτο Οδικής Ασφάλειας Make Road Safe Hellas, το οποίο αποτελείται από δραστηριότητες κυκλοφοριακής αγωγής για παιδιά έως 6 ετών.




SHARE