Αυτήν την εβδομάδα, η Έμμα Στόουν μεταμορφώνεται στην αδίστακτη Κρουέλα ντε Βιλ για να μας αποκαλύψει την ιστορία της, τα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου μετά από τη διεθνή τους επιτυχία βγαίνουν στις ελληνικές αίθουσες, ενώ ο Τζον Κραζίνσκι επιστρέφει στο «Ήσυχο μέρος» όπου η σιωπή για μια ακόμα φορά είναι εκκωφαντική.
Κρουέλα (Cruella)
Σκηνοθεσία: Κρεγκ Γκιλέσπι
Παίζουν: Έμμα Στόουν, Έμα Τόμσον, Τζόελ Φράι, Μάξ Στρονγκ
Περίληψη: Η Εστρέλα είναι ένα έξυπνο και δημιουργικό κορίτσι αποφασισμένο να γίνει διάσημο στον χώρο της μόδας. Κάνει παρέα με ένα ζευγάρι νεαρών κλεφτών που εκτιμούν την όρεξή της για αταξίες και μαζί είναι σε θέση να χτίσουν μια ζωή στους δρόμους του Λονδίνου. Μια μέρα, το ταλέντο της γίνεται αντιληπτό από τη Βαρόνη φονΧέλμαν, μία γυναίκα-θρύλο της μόδας -καταστροφικά κομψή και τρομακτικά υπεροπτική. Η σχέση τους έχει ως αποτέλεσμα μία σειρά αποκαλύψεων, που θα οδηγήσουν την Εστρέλα να μεταμορφωθεί στη σκληρή, αδίστακτη και εκδικητική Κρουέλα.
Η ιστορία της απόλυτης villain, που έχει αδυναμία στα σκυλιά Δαλματίας, με την υπογραφή του Κρεγκ Γκιλέσπι («I, Tonya») και φόντο το Λονδίνο του ’70 έχει -αν μη τι άλλο- ένα γερό χαρτί: δύο εξαιρετικές ερμηνείες από την Έμμα Στόουν και την Έμα Τόμσον.
Η Εστρέλα είναι ένα νέο κορίτσι, που από μικρή έχει χάσει με τραγικό τρόπο τη μητέρα της. Αν και το όνειρό της είναι να γίνει σχεδιάστρια μόδας, προς ώρας περνάει τον καιρό της, σκαρώνοντας μικροκλοπές με τους δύο αδερφικούς της φίλους, τον Τζάσπερ και τον Οράτιο. Όταν θα βρεθεί να δουλεύει στο κατάστημα της τρομερής Βαρόνης φονΧέλμαν, η τύχη θα τη βοηθήσει να αποκαλύψει το ταλέντο της. Η ψυχρή κι εκκεντρική Βαρόνη εντυπωσιάζεται από την αισθητική της και μεταξύ τους αναπτύσσεται μια ιδιαίτερη σχέση. Όταν, όμως, η Εστρέλα ανακαλύψει ένα τρομερό μυστικό της Βαρόνης, θα φτιάξει τον χαρακτήρα της σατανικής Κρουέλα με μοναδικό σκοπό την εκδίκηση.
Ο χαρακτήρας της Κρουέλα εµφανίστηκε για πρώτη φορά στο βιβλίο της Dodie Smith το 1950 και ζωντάνεψε στη μεγάλη οθόνη το 1961, µε την κλασική ταινία κινούμενων σχεδίων της Disney. Το 1996 ακολούθησε ένα live action remake, με την Γκλεν Κλόουζ και ένα σίκουελ το 2000. Αυτή τη φορά, όμως, ο Τόνι Μακ Ναμάρα («Η Ευνοούμενη») που υπογράφει το σενάριο θα μας αποκαλύψει πώς αυτή η τρομερή γυναίκα έχτισε τον μύθο της.
Άραγε η Κρουέλα ήταν πάντα ένα κομμάτι της Εστρέλα ή αυτή η μεταμόρφωση προέκυψε λόγω των συνθηκών; Το αν ο άνθρωπος γεννιέται ή γίνεται είναι ένα από τα βασικά ερωτήματα της επιστήμης, αλλά κι ένα βαθύ υπαρξιακό ζήτημα που ο Μακ Ναμάρα διαχειρίζεται εύστοχα, χωρίς ποτέ να δίνει απάντηση. Αντίθετα, κάθε αλλαγή στον χαρακτήρα της Εστρέλα-Κρουέλα συνεχώς πυροδοτεί αυτήν την καίρια ερώτηση, βάζοντας σε διαδικασία τον θεατή να προβληματιστεί.
Ο Γκιλέσπι από την πλευρά του, εμπνευσμένος από το κίνημα της πανκ που επικρατούσε στη μόδα και στη μουσική τη δεκαετία του ’70, φτιάχνει ένα κοσμοπολίτικο υπαρξιακό παραμύθι, με εξαιρετική αισθητική, ισορροπώντας συνεχώς ανάμεσα στο χιούμορ και το δράμα. Έτσι χρησιμοποιεί το γκροτέσκ στοιχείο για να καυτηριάσει την αλαζονεία της Βαρόνης και μαζί τη δουλοπρέπεια του περιβάλλοντός της, ενώ με άνεση περνάει σε έναν μελαγχολικό γλυκόπικρο ρεαλισμό, που συναντάει κανείς σε μια ταινία ενηλικίωσης.
Η Εστρέλα, βέβαια, δεν ενηλικιώνεται απλώς, ανακαλύπτει ένα κομμάτι του εαυτού της που υπήρχε θαμμένο μέσα της ή δημιουργεί μια τρομακτική περσόνα, προκειμένου να επιβιώσει. Πάνω σε αυτό το δίπολο, τα διαφορετικά είδη που επιλέγει ο Γκιλέσπι, άλλοτε παραπέμπουν στο προσωπείο που χτίζουμε για να υπάρξουμε κοινωνικά κι άλλοτε στην αληθινή μας φύση, που τελικά δεν είναι δεδομένη, ούτε καν για εμάς τους ίδιους.
Η εκπληκτική σκηνογραφία, τα εντυπωσιακά κοστούμια, που σίγουρα θα δημιουργήσουν τάση στη μόδα, αλλά και το soundtrack της ταινίας που περιλαμβάνει επιτυχίες από όλο το φάσμα της μουσικής, δημιουργούν ένα φαντασμαγορικό περιβάλλον που αρμόζει σε δυο ιέρειες του στιλ. Όμως, από αυτό το υπερθέαμα λείπει το διαβολικό στοιχείο.
Η Έμμα Στόουν μπαινοβγαίνει με άνεση στη διπλή της φύση της Εστρέλα–Κρουέλα, χρησιμοποιεί μια βαθιά φωνή που θυμίζει την Ταλούλα Μπάνκχεντ -τη μεγάλη σταρ του παλιού Χόλυγουντ πάνω στην οποία λέγεται ότι βασίστηκε ο χαρακτήρας της Κρουέλας- και με διαβολικό κέφι καταφέρνει να γίνεται συμπαθής, ακόμα και ως απόλυτα κακιά. Η Έμμα Τόμσον, από την άλλη, φτιάχνει ένα γκροτέσκ πλάσμα, που σατιρίζει τη φιλοδοξία, την αλαζονεία, και την απληστία –κάθε κίνησή της, κάθε βλέμμα της, κάθε φράση που εκτοξεύει γίνεται ένα αιχμηρό σχόλιο.
Η χημεία των δυο τους είναι σαρωτική κι εκείνες δεξιοτεχνικά παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους, όποτε η ταινία πάει να κάνει κοιλιά, μετατρέποντας κάθε σκηνή σε ένα υποκριτικό μπρα ντε φερ.
Τα Μήλα (Apples)
Σκηνοθεσία: Χρήστος Νίκου
Παίζουν: Άρης Σερβετάλης, Σοφία Γεωργοβασίλη, Άννα Καλαϊτζίδου, Αργύρης Μπακιρτζής
Περίληψη: Μια αναπάντεχη επιδημία, που προκαλεί ξαφνική αμνησία στους ανθρώπους, βρίσκει τον Άρη, έναν άνδρα γύρω στα σαράντα, να ακολουθεί ένα πρόγραμμα αποκατάστασης, που έχει ειδικά σχεδιαστεί για να χτίσει ένας αμνησιακός μια καινούργια ζωή. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει καθημερινές αποστολές, που είναι ηχογραφημένες από τους γιατρούς του. Προσπαθώντας να δημιουργήσει μια νέα ζωή, ο Άρης θα συναντήσει την Άννα, μια γυναίκα που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα.
O Χρήστός Νίκου, συνεργάτης του Γιώργου Λάνθιμου, στην πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, υπογράφει ένα κινηματογραφικό ποίημα για την απώλεια και τη μνήμη, που έκανε ακόμα και την Κέιτ Μπλάνσετ να συγκινηθεί.