Marry Me
Marry Me
ΣΙΝΕΜΑ

Η Τζένιφερ Λόπεζ επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη και ο Κένεθ Μπράνα στα μυστήρια της Αγκάθα Κρίστι


Αυτή την εβδομάδα, o Kένεθ Μπράνα μεταμφιέζεται σε Ηρακλή Πουαρό και ετοιμάζεται να εξιχνιάσει το «Έγκλημα στον Νείλο», ηΤίλντα Σουίντον αφηγείται την πρώτη και τελευταία κινηματογραφική ιστορία του σπουδαίου συνθέτη Γιόχαν Γιόχανσον και η Τζένιφερ Λόπεζ ζητά από τον Όουεν Γουίλσον να την παντρευτεί σε μια μουσική ρομαντική κομεντί.

Έγκλημα στον Νείλο (Death on the Nile)

Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα

Παίζουν: Κένεθ Μπράνα, Γκαλ Γκαντότ, Άρμι Χάμερ, Ανέτ Μπένινγκ, Τομ Μπέιτμαν

Περίληψη: Ο διάσημος Βέλγος ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό ταξιδεύει στην Αίγυπτο με ένα εντυπωσιακό ατμόπλοιο. Όταν ο φαινομενικά τέλειος και ειδυλλιακός μήνας του μέλιτος ενός ζευγαριού διακόπτεται απότομα από βίαιους θανάτους, το ταξίδι του μετατρέπεται σε περιπέτεια, καθώς καλείται να ανακαλύψει τον δολοφόνο.

O Κένεθ Μπράνα επιστρέφει στο σύμπαν της Αγκάθα Κρίστι, αναλαμβάνοντας για ακόμα μια φορά τον ρόλο του Ηρακλή Πουραό.

Η υπόθεση για όσους έχουν διαβάσει το βιβλίο (1937), ή έχουν δει την ταινία του Τζον Γκίλερμιν (1978) είναι γνωστή: μια ζάμπλουτη κληρονόμος, η Λινέτ Ρίτζγουεϊ, παντρεύεται τον Σάιμον Ντόιλ, έναν γοητευτικό νεαρό που κυριολεκτικά έχει κλέψει μέσα από τα χέρια της παιδικής της φίλης Τζάκι. Το νιόπαντρο ζευγάρι φεύγει για γαμήλια κρουαζιέρα στον Νείλο με έναν εκλεκτό κύκλο φίλων, ανάμεσά στους όποιους και ο περιβόητος ντετέκτιβ Πουαρό, ενώ η απατημένη Τζάκι κυνηγάει τον αγαπημένο της σαν σκιά. Όταν η Λινέτ βρεθεί δολοφονημένη στην καμπίνα της, ο Πουαρό αναλαμβάνει δράση και φυσικά όλοι οι επιβάτες του πλοίου είναι ύποπτοι μέχρι αποδείξεως του εναντίου.

Ο Μπράνα πατάει στο εμβληματικό plot της Αγγλίδας συγγραφέα, μόνο που φροντίζει να το εκσυγχρονίσει με δυο πινελιές. Προσθέτει λοιπόν ένα κρυφό ομοφυλόφιλο ζευγάρι δύο ηλικιωμένων κυριών και μια μαύρη τραγουδίστρια της τζαζ, η οποία ταξιδεύει μαζί με την κόρη της και -ω του θαύματος- θα κλέψει την καρδιά του εκκεντρικού και μοναχικού Πουαρό, ενσωματώνοντας έτσι δυο κυρίαρχες τάσεις της εποχής: τη διαφορετικότητα και την ανατροπή του «all white cast», που συνήθως έχουν οι ιστορίες της Κρίστι.

Κατά τ’ άλλα επενδύει περισσότερο στην ατμόσφαιρα και στο στιλ των 30’s και σε μια ιλουστρασιόν χολιγουντιανή εκδοχή, που προσφέρει υπερθέαμα, αλλά υπολείπεται σε σασπένς. Σκηνοθετικά μεν μεταχειρίζεται όλα τα κόλπα της κάμερας και τη συνδρομή των ψηφιακών μέσων για να μας μεταφέρει στην ηλιόλουστη Αίγυπτο, αλλά αν και φημίζεται για τη σωστή καθοδήγηση των ηθοποιών του, εδώ  το μεγαλύτερο μέρος του λαμπερού του καστ- με εξαίρεση την πάντα υπέροχη Ανέτ Μπένινγκ και τον ίδιο που προσδίδει στον ρόλο του Πουαρό μια ευάλωτη τρυφερή πλευρά, αυτού του ερωτευμένου άνδρα που δεν μπορεί εύκολα να παραδεχτεί τα συναισθήματά του- δεν καταφέρνει να αποδώσει τις λεπτές ψυχολογικές διακυμάνσεις, που απαιτούν οι ιστορίες της μεγάλης κυρίας του μυστηρίου.

Έτσι αυτή η μεταφορά που θυμίζει περισσότερο λούνα παρκ, παρά αστυνομικό θρίλερ -μαζί με το γεγονός ότι ο Άρμι Χάμερ έχει κατηγορηθεί για σεξουαλική κακοποίηση και φετιχιστικό κανιβαλισμό- μάλλον θα αντιμετωπίσει δυσκολίες στο box-office, αν και κόστισε εκατομμύρια δολάρια.

Τελευταίοι και Πρώτοι Άνθρωποι (Last and First Men)

Σκηνοθεσία: Γιόχαν Γιοχάνσον

Αφήγηση: Τίλντα Σουίντον

Περίληψη: Δύο δισεκατομμύρια γήινα χρόνια μετά, στο μέλλον, η τελευταία γενιά ανθρώπων βρίσκεται στο χείλος του αφανισμού. Από τον μακρινό, εποικισμένο τους πλανήτη, στέλνουν ένα ύστατο κινηματογραφημένο μήνυμα στους σημερινούς κατοίκους της Γης.

H πρώτη και τελευταία ταινία του αδικοχαμένου ταλαντούχου Ισλανδού συνθέτη Γιόχαν Γιοχάνσον («Η Θεωρία των Πάντων», «Η Άφιξη») αποτυπώνει την ερημιά του κόσμου μέσα από ένα οπτικοακουστικό ταξίδι.

Το πειραματικό πρότζεκτ του διάσημου μουσικού, που πέθανε το 2018 στα 48 του χρόνια στο Βερολίνο από έναν συνδυασμό ναρκωτικών ουσιών και αντιβιοτικών, ξεκίνησε ως ιδέα το 2010, με αφορμή το βιβλίο «Spomeniks» του Ολλανδού φωτογράφου Γιαν Κέμπενερς, που απαθανάτισε μια σειρά από μεταπολεμικά μνημεία στην πρώην Γιουγκοσλαβία, αλλά και το μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας του Όλαφ Στέιπλεντον, που εκδόθηκε το 1930.

Ο Γιοχάνσον μαζί με τον διευθυντή φωτογραφίας Στούρλα Μπραντθ Γκρέβ κινηματογράφησε σε ασπρόμαυρο φιλμ 16mm αυτά τα σοσιαλιστικά μνημεία, που σηματοδοτούν εδώ το τέλος του κόσμου, συνοδευόμενα από την εξαιρετική μουσική του και τη μυσταγωγική αφήγηση της Τίλντα Σουίντον. Η απόκοσμη εικόνα συνδυάζεται με το προφητικό κείμενο του Στέιπλεντον σε ένα υβριδικό είδος, που δεν υπακούει στους κλασικούς νόμους της αφήγησης, αλλά απαιτεί από τον θεατή να αφεθεί με όλες τις αισθήσεις στην πρόσληψη ενός προφητικού μανιφέστου, που ευαγγελίζεται μια άλλη πιο ανθρώπινη ζωή, η οποία ίσως δεν μπορεί να πραγματοποιεί από ανθρώπινα όντα.

Η γαλήνια φωνή της Σουίντον από την αρχή μας προετοιμάζει γι’ αυτή την εμπειρία, λέγοντας: «Ακούστε υπομονετικά». Από εκεί και πέρα τα εντυπωσιακά πλάνα των μνημείων, που ανεγέρθηκαν προς τιμή των πεσόντων Γιουγκοσλάβων κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, υπενθυμίζοντας μια ενότητα που συνθλίφτηκε από τον Εμφύλιο, γίνονται οι πρωταγωνιστές αυτού του ιδιαίτερου κινηματογραφικού εγχειρήματος, που δεν μπορεί εύκολα να ταξινομηθεί, αλλά λειτουργεί μόνο σε βάθος χρόνου για όσους έχουν την υπομονή και τη διάθεση να βυθιστούν στην υπνωτιστική του δύναμη.

Φυσικό Φως (Termeszetes Feny/ Natural Light)

Σκηνοθεσία: Ντένες Νάγκι

Παίζουν: Φέρενς Ζάμπο, Ταμάς Γκαρμπάτζ, Λάζλο Μπάζκο

Περίληψη: Στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, μια ομάδα Ούγγρων στρατιωτών αναζητά αντάρτες στο κατεχόμενο τμήμα της Σοβιετικής Ένωσης. Η περιπλάνηση στο παγωμένο τοπίο τούς οδηγεί σε ένα μικρό χωριό, όπου είναι πιθανό να κρύβονται οι ύποπτοι δολιοφθορών. Ο λοχίας Σεμέτκα, φωτογράφος και σιωπηλός παρατηρητής, βρίσκεται ξαφνικά επικεφαλής της ομάδας, αντιμέτωπος με έναν «πόλεμο» που πάντα μαίνονταν γύρω του, αλλά ποτέ δεν υπήρξε δικός του.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ντένες Νάγκι, που απέσπασε την Αργυρή Άρκτο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου και το Ευρωπαϊκό Βραβείο σκηνογραφίας.

Το 1943 μια ομάδα Ούγγρων στρατιωτών -η Ουγγαρία ήταν σύμμαχος της ναζιστικής  Γερμανίας- ταξιδεύει από χωριό σε χωριό, αναζητώντας Ρώσους παρτιζάνους. Όταν ο επικεφαλής της σκοτωθεί σε μια ενέδρα, ο φωτογράφος Ίστβαν Σεμέτ αναλαμβάνει την ηγεσία ως ανώτερος αξιωματικός. Πλέον, αυτός πρέπει να οδηγήσει την ομάδα του μέσα από έναν ατελείωτο βάλτο, με σκοπό να επιστρέψουν σε ένα κατακτημένο χωριό και να ενωθούν με τους υπόλοιπους της μονάδας τους.

Ο Νάγκι, με εμπειρία στα ντοκιμαντέρ, στην πρώτη του μεγάλου μήκους διαχειρίζεται την ενοχή της χώρας του για τη συμμαχία της με το Τρίτο Ράιχ, προσπαθώντας να αποτυπώσει το ηθικό δίλημμα ενός ανθρώπου, που βρίσκεται στον κυκλώνα της Ιστορίας.

Εμπνευσμένος από το βιβλίο του Pal Zavada, που σε 600 σελίδες καλύπτει 20 χρόνια της ζωής των ηρώων του, εκείνος εστιάζει σε τρεις ημέρες του 1943 και με αφορμή την περίπτωση του αναποφάσιστου Σεμέτκα, που βρίσκεται να μάχεται για έναν πόλεμο που δεν επέλεξε, φτιάχνει μια αντιπολεμική ταινία, η οποία όμως σκηνοθετικά μετεωρίζεται, ακριβώς όπως και ο πρωταγωνιστής της.

Κινηματογραφώντας λασπωμένα τοπία, ως επί το πλείστον σε φυσικό φως, όπως υποδηλώνει και ο τίτλος, προσπαθεί να  διαχειριστεί  ην Ιστορία, χωρίς τελικά να προβαίνει σε μια τολμηρή δήλωση σκηνοθετικά, αλλά και δραματουργικά. Οι αργοί ρυθμοί που επιλέγει και η επιμονή του να εστιάζει σε πρόσωπα και στο φυσικό περιβάλλον, αλλά όχι σε συμπεριφορές, τελικά λειτουργούν εις βάρος των αγνών αναμφίβολα προθέσεών του, που χάνονται μέσα στην εφιαλτική διαδρομή των στρατιωτών και στη βασανιστική αλλά όχι αποκαλυπτική καθημερινότητα του Σεμέτκα, ο οποίος προσπαθεί να παραμείνει άνθρωπος στην κόλαση, που η Μοίρα του κλήρωσε να ζήσει.

Παντρέψου με (Marry me)

Σκηνοθεσία: Κατ Κόιρο

Παίζουν: Τζένιφερ Λόπεζ, Όουεν Γουίλσον, Maluma, Τζον Μπράντλεϊ, Σάρα Σίλβερμαν

Περίληψη: Δύο διάσημοι τραγουδιστές, η Κατ Βαλντέζ και ο Μπάστιαν, αναμένεται να παντρευτούν μέσω live streaming μπροστά στους εκατομμύρια θαυμαστές τους. Την τελευταία στιγμή όμως αποκαλύπτεται πως ο Μπάστιαν υπήρξε άπιστος κι έτσι η Κατ αποφασίζει να παντρευτεί επιτόπου τον πρώτο τυχόντα.

Μια ανάλαφρη ρομαντική κομεντί, γεμάτη από τα τραγούδια της Τζένιφερ Λόπεζ και του super star της Latin Pop, Maluma, βασισμένη στο ομώνυμο graphic novel του Μπόμπι Κρόσμπ.

Η Κατ Βαλντέζ και ο Μπαστιάν αποτελούν ένα ισχυρό καλλιτεχνικό δίδυμο. Το νέο hit single τους «Marry Me» κυριαρχεί στα charts, ενώ οι ίδιοι ετοιμάζονται να πραγματοποιήσουν το γάμο τους μπροστά στα μάτια των θαυμαστών τους, σε μια τελετή που θα μεταδοθεί ζωντανά και αναμένεται να «ρίξει» το internet.

Όταν η Κατ μαθαίνει, λίγο πριν από τον γάμο, ότι ο Μπαστιάν την εξαπάτησε, έρχονται τα πάνω κάτω. Καθώς η τέλεια ζωή της καταστρέφεται, στρέφει το βλέμμα της σε έναν ξένο -τον διαζευγμένο καθηγητή μαθηματικών Τσάρλι Γκίλμπερτ, που έχει συνοδεύσει με το ζόρι την κόρη του και την καλύτερή του φίλη στη συναυλία- και αποφασίζει να τον παντρευτεί. Αυτό που ξεκινά ως μια παρορμητική αντίδραση εξελίσσεται σε ένα απροσδόκητο ρομάντζο. Αλλά, καθώς οι δυνάμεις του σύμπαντος συνωμοτούν για να τους χωρίσουν, τίθεται το μεγάλο ερώτημα: μπορούν δύο άνθρωποι από τόσο διαφορετικούς κόσμους να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ τους;

Η Κατ Κόιρο («Dead to Me», «It’s Always Sunny in Philadelphia») ακολουθεί τους κανόνες μιας κλασικής ρομαντικής κομεντί του 21ου αιώνα, που κρυφοκοιτάζει τα παρασκήνια της βιομηχανίας του θεάματος, για να φτιάξει ένα γνήσιο χολιγουντιανό παραμύθι, που αποθεώνει το απίθανο. Παράλληλα, η αντίθεση της προβεβλημένης ζωής της Κατ και της ήρεμης, καθημερινής ρουτίνας του Τσάρλι γίνονται η αφορμή για ένα χαριτωμένο σχόλιο της απατηλής λάμψης των social media, ενώ η σταρ J.Lo, μαθημένη να ζει με τους παπαράτσι στο κατόπι της, βρίσκει το alter ego της σε μια ηρωίδα, που της ταιριάζει γάντι.





SHARE