Αυτήν την εβδομάδα, ο Τζόνι Ντεπ προσπαθεί να επανέλθει στα κινηματογραφικά πράγματα μέσα από τη βιογραφία του φωτογράφου Γιουτζίν Σμιθ, ο Τομ Χάρντι ξαναβάζει τη στολή του Venom και η Τζασμίλα Ζμπάνιτς ρίχνει φως στη σφαγή της Σρεμπρένιτσα. Επίσης, μια ιδιαίτερη δραμεντί από τη Γαλλία που εντυπωσίασε στις Κάννες κι ένα ιταλικό φεμινιστικό δράμα, λουσμένο στον σικελικό ήλιο, έρχονται στις αίθουσες.
Μιναμάτα (Minanata)
Σκηνοθεσία: Άντριου Λέβιτας
Παίζουν: Τζόνι Ντεπ, Χιρογιούκι Σανάντα, Μινάμι, Μπιλ Νάι, Τζουν Κουνιμούρα
Περίληψη: Με τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο να έχει τελειώσει και οι φωτογραφίες του από τα μέτωπα των μαχών του Ειρηνικού να έχουν καθορίσει την εικόνα που είχε το αμερικάνικο κοινό για τον πόλεμο, ο Γιουτζίν Σμιθ έχει αποτραβηχτεί από την ενεργό δράση και την κοινωνία. Μέχρι που ένας φίλος του προτείνει να φωτογραφίσει για λογαριασμό του περιοδικού «Life» τις επιπτώσεις που έχει στους κατοίκους η σταθερή δηλητηρίαση των νερών από τα απόβλητα ενός χημικού εργοστασίου στη Μιναμάτα της Ιαπωνίας.
O Τζόνι Ντεπ ξορκίζει τους προσωπικούς του δαίμονες μέσα από τη βιογραφία του φωτογράφου Γιουτζίν Σμιθ.
Ο Σμιθ έχει χαρακτηριστεί ως «ίσως ο πιο σημαντικός Αμερικάνος φωτογράφος στην ανάπτυξη του εκδοτικού φωτογραφικού δοκιμίου». Με τις φωτογραφίες του καθόρισε την εικόνα που είχε η αμερικανική κοινή γνώμη για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όμως από ένα σημείο και μετά βυθίστηκε στην κατάθλιψη και στο αλκοόλ. Αρχές της δεκαετίας του ’70, στα γυρίσματα ενός διαφημιστικού, που έκανε για οικονομικούς λόγους, γνώρισε την Αϊλίν από την Ιαπωνία, η οποία αργότερα έγινε και σύζυγός του. Εκείνη του μίλησε για την πόλη Μινιμάτα, όπου τα τοξικά απόβλητα του εργοστασίου της Chisso Corporation είχαν σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων, εξαιτίας του νευρολογικού συνδρόμου, που ονομάστηκε «σύνδρομο Μινιμάτα» κι έβλαπτε σημαντικές λειτουργίες του οργανισμού. Θεωρώντας ως μόνο ένας σημαντικός φωτογράφος, όπως ο Σμιθ, θα μπορούσε να στρέψει το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης σε αυτό το άγνωστο θέμα, τον πείθει να ταξιδέψει στην Ιαπωνία και να καταγράψει την κατάσταση. Εκείνος με την υποστήριξη του περιοδικού «Life» πραγματικά μετέβη στη χώρα και αφού δέχτηκε την επίθεση των εργαζομένων του εργοστασίου, που του στέρησε ένα μεγάλο μέρος της όρασής του, απαθανάτισε μια σύγχρονη οικολογική τραγωδία.