ΣΙΝΕΜΑ

5+1 κινηματογραφικές πρεμιέρες: H Zιλιέτ Μπινός σε ενα γαστρονομικό δράμα, βραβευμένο στις Κάννες


 Αυτή την εβδομάδα, η Ζιλιέτ Μπινός πρωταγωνιστεί στη νέα ταινία του Τραν Αν Χουνγκ, που απέσπασε το Βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες, τρεις υπερηρωίδες της Marvel συναντιούνται στην ίδια περιπέτεια και η Χίλαρι Σουάνκ γινεται μια μητέρα, που θέλει να εκδικηθεί τον θάνατο του γιου της.

 Στη φωτιά (La Passion de Dodin Bouffant)

Σκηνοθεσία: Τραν Αν Χουνγκ

Παίζουν: Μπενουά Μαζιμέλ, Ζιλιέτ Μπινός, Εμανουέλ Σαλινζέρ

Περίληψη: Το 1885, στο απόγειο της κλασικής γαλλικής γαστρονομίας, η Εζενί,  μια απαράμιλλου ταλέντου μαγείρισσα, δουλεύει για τον διάσημο γκουρμέ Ντοντέν. Με το πέρασμα των χρόνων όμως, η συνεργασία και ο αμοιβαίος τους σεβασμός εξελίχθηκε σε έρωτα.

 Η επίσημη υποψηφιότητα της Γαλλίας για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας με την Ζιλιέτ Μπινός  και τον  Μπενουά Μαζιμέλ, που απέσπασε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών.

Σε μια Εδέμ της Μπελ Επόκ, ζει ο γαιοκτήμονας Ντοντέν Μπουφάν,που στήνει καθημερινά εδώ και είκοσι χρόνια μαζί με την πιστή του μαγείρισσα Εζενί μια μαγική  χορογραφία στην κουζίνα, απευθυνόμενος σε έναν μικρό κύκλο από μπουρζουά με ίδιο ενδιαφέρον για τη γαστρονομία Τώρα, στο «φθινόπωρο της ζωής τους», όπως ο ίδιος λέει, ζητά από την Εζενί να παντρευτούν. Εκείνη δέχεται, αλλά με τον όρο να είναι η ταλαντούχα βοηθός του και ποτέ η υποτελής γυναίκα του.

Βασισμένος σε ένα μυθιστόρημα του Μαρσέλ Ρουφ από το 1924,ο Βιετναμέζος Τραν Αν Χουνγκ («Αγόρι με την Άμαξα»), που πλέον ζει μόνιμα στη Γαλλία, μας οδηγεί σ’ ένα κινηματογραφικό ταξίδι, όπου ο έρωτας –τόσο ως συναίσθημα όσο και ως πόθος για δημιουργία -συναντούν τη γαστρονομική απόλαυση. Με την κάμερα του να αποτυπώνει συγκλονιστικά την παρασκευή περίτεχνων πιάτων και την επεξεργασία υλικών από τον «Ναπολέοντα της γεύσης», όπως όλοι αποκαλούν τον Μπουφάν, ακολουθεί παράλληλα τη διαδρομή δύο ανθρώπων, που αγαπιούνται με θερμή και μοιράζονται έναν υπόγειο μυστικό σύνδεσμο.

Μέσα από τους διαλόγους, αλλά και τις γευστικές τους αναζητήσεις, αναδύονται ταυτόχρονα ταξικά και υπαρξιακά ζητήματα, που ξεδιπλώνονται αργά, όπως πρέπει δηλαδή κανείς να απολαμβάνει κανείς ένα γκουρμέ γεύμα. Η Ζιλιέτ Μπινός και ο Μπενουά Μαζιμέλ- κάποτε ζευγάρι και στη ζωή- αποδίδουν με λεπτές αποχρώσεις τις ιδιαίτερες ιδιοσυγκρασίες των ηρώων τους, αλλά και τη βαθιά αγάπη, που μοιράζονται, χωρίς μελοδραματισμούς και εύκολες συγκινήσεις. Γιατί το  σινεμά του Χουνγκ είναι τόσο σπάνιο και ακριβό, που δεν χρειάζεται γαρνιτούρες για να  εντυπωσιάσει, αφού μπορεί να μας απογειώσει με την εκρηκτικές του πρώτες ύλες.

The Marvels

Σκηνοθεσία:  Νία ΝταΚόστα

Παίζουν: Μπρι Λάρσον, Τεγιόνα Πάρις, Ιμάν Βελάνι

 Περίληψη: Τρεις υπερηρωίδες θα μάθουν να δουλεύουν μαζί, με στόχο τη σωτηρία του σύμπαντος.

Η Captain Marvel ενώνει δυνάμεις σε μια τριάδα υπερηρωίδων, που θα σώσουν τον κόσμο.

H Κάρολ Ντένβερς (aka Captain Marvel) έχει επανακτήσει την ταυτότητά της από τους τυραννικούς Κρι και έχει πάρει και την εκδίκησή της από την Υπέρτατη Νοημοσύνη. Αλλά οι επιπτώσεις των πράξεων την έχουν φορτώσει με μεγάλες ευθύνες. Όταν τα καθήκοντά της την οδηγούν σε μία ανωμαλία στον γαλαξία, που συνδέεται με τους Κρι, οι δυνάμεις της μπερδεύονται με αυτές της μεγαλύτερης θαυμάστριάς  της, Καμάλα Καν, γνωστής κι ως Ms. Marvel, αλλά και της ανιψιάς της, Κάπτεν Μόνικα Ράμπο, αστροναύτη για την S.A.B.E.R. Αυτή η απρόσμενη ομάδα με το όνομα The Marvels» θα μάθει να δουλεύει μαζί, σε αρμονία, με στόχο τη σωτηρία του σύμπαντος.

Girl’s Power, παράλληλες πραγματικότητες και ταξίδια στον χωροχρόνο, που τελευταία συνηθίζονται στις μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές, κομψό θηλυκό χιούμορ, αλλά και η αξία της οικογένειας, που εδώ είναι μεγάλη και χωράει τους πάντες στα πλαίσια της αποδοχής της διαφορετικότητας, ενώνονται σε αυτή τη νέα περιπέτεια της Marvel, που δεν στερείται πλούσιων εφέ, φαντασμαγορίας και fun.

Αν και οι αναζητήσεις, όπως και οι ιδιοσυγκρασίες, των τριών υπερηρωίδων ταιριάζουν περισσότερο σε ένα  εφηβικό κοινό, αυτή η προσπάθεια του μεγάλου στούντιο που θέλει απεγνωσμένα να επανακάμψει, διαθέτει μία γλυκιά τρυφερότητα και μία αθώα γοητεία, που κερδίζει πόντους, χωρίς όμως να κάνει τη μεγάλη ανατροπή.

The Royal Hotel

Σκηνοθεσία: Κίτι Γκριν

Παίζουν: Τζούλια Γκάρνερ, Τζέσικα Χένγουικ, Χιούγκο Γουίβινγκ, Τόμπι Γουάλας

Περίληψη: Δυο κολλητές φίλες ταξιδεύουν στην Αυστραλία και πιάνουν μία προσωρινή δουλειά στο μπαρ του ξενοδοχείου «The Royal Hotel», γεγονός που θα τις οδηγήσει σε μια επικίνδυνη περιπέτεια.

Θρίλερ με φεμινιστικές διαστάσεις από τη δημιουργό του «Assistant».

Η Χάνα και η Λιβ, δυο αγαπημένες φίλες που ταξιδεύουν στην Αυστραλία, πιάνουν μία προσωρινή δουλειά στο μπαρ του ξενοδοχείου «The Royal Hotel» σε μια απομονωμένη πόλη, όταν τους τελειώσουν τα χρήματα. Όταν όμως τα αστεία και η συμπεριφορά των θαμώνων ξεπεράσουν τα όρια, θα βρεθούν εγκλωβισμένες σε μια ανησυχητική κατάσταση, που ξεφεύγει όλο και περισσότερο από τον έλεγχό τους.

Η Κίτι Γκριν χρησιμοποιεί τις τεχνικές ενός καθαρόαιμου θρίλερ, που εκτυλίσσεται ως επί το πλείστον σε ανοιχτούς δημόσιους χώρους, αν και η βασική απειλή που έχουν να αντιμετωπίσουν οι  ηρωίδες της δεν είναι άλλη παρά η τοξική αρρενωπότητα. Σεξιστικά σχόλια, λάγνα βλέμματα, αγγίγματα και μία πατριαρχική συμπεριφορά, που υποβαθμίζει τη θέση τους συνεχώς, συνοδεία αλκοόλ και δυνατής μουσικής, περιβάλλουν τη Λίβ και και τη Χάνα. Η μία χειραφετημένη και ανεξάρτητη, η άλλη πρόθυμη να δοκιμάσει νέες σεξουαλικές εμπειρίες, θα εμπλακούν σε έναν επικίνδυνο ιστό, όπου κακοποιούνται συνειδητά, ή ασυνείδητα. Το ερώτημα γιατί δεν φεύγουν από το περιβόητο ξενοδοχείο απαντάται από την Γκριν με την αφοπλιστική δήλωση ότι τελικά ο κόσμος για τις γυναίκες παντού είναι μία απειλή.

 Η σκηνοθέτης αξιοποιεί δεξιοτεχνικά τη φόρμα του είδους και πετυχαίνει μία κλιμακούμενη κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, όμως ο προβληματισμός της γύρω από το γυναικείο ζήτημα δεν εξελίσσεται ούτε και προσφέρει κάτι παραπάνω σε αυτά που έχουμε- ή θα έπρεπε να έχουμε- συνειδητοποιήσει πλέον όλοι σε σχέση με το τι σημαίνει «συναίνεση» και «δικαίωμα στην αυτοδιάθεση».

Μια Μητέρα Εκδικείται (The Good Mother)

Σκηνοθεσία: Μάιλς Τζόρις-Περαφίτ

Παίζουν: Χίλαρι Σουoνκ, Ολίβια Κουκ, Τζακ Ρέινορ, Χόπερ Πεν

Περίληψη: Mια δημοσιογράφος, μετά από τη δολοφονία του γιου της, σχηματίζει μια απίθανη συμμαχία με την έγκυο κοπέλα του για να εντοπίσει τους υπεύθυνους για τον θάνατό του. Μαζί, θα αντιμετωπίσουν έναν κόσμο ναρκωτικών και διαφθοράς.Αστυνομικό θρίλερ με τις Χίλαρι Σουάνκ και Ολίβια Κουκ.

H δημοσιογράφος Mαρίσα Μπένιγκς, ύστερα από τη δολοφονία του αποξενωμένου γιου της, σχηματίζει μια απρόσμενη συμμαχία με την έγκυο φίλη του, παρόλο που τη θεωρεί υπεύθυνη για το ότι εκείνος έμπλεξε με τα ναρκωτικά, με σκοπό την ανεύρεση των δολοφόνων του. Οι δυο γυναίκες θα βρεθούν αντιμέτωπες με έναν κόσμο διαφθοράς και ναρκωτικών, μέσα στον εγκληματικό υπόκοσμο μιας μικρής πόλης στα βόρεια της Νέας Υόρκης. Όσο πιο κοντά όμως πλησιάζουν στην αλήθεια, αποκαλύπτουν ολοένα και πιο σκοτεινά μυστικά.

Ο Μάιλς Τζόρις-Περαφίτ («Dreamland») επιχειρεί μία κοινωνική χαρτογράφηση της πόλης του  Όλμπανι, όπου και μεγάλωσε, προσπαθώντας να φωτίσει τις βαθύτερες αιτίες -φτώχεια, ανισότητα και διαφθορά- ενός εγκλήματος, που αναζητάει τη λύση του. Η εύρεση όμως των ενόχων καθυστερήσει σημαντικά, η δράση εξελίσσεται βασανιστικά και φορτώνεται με υπερβολικές καταστάσεις προκειμένου να αντέξει στον χρόνο, με την Ολίβια Κουκ – κι όχι την διπλά βραβευμένη με Όσκαρ Χίλαρι Σουάνκ- να αποτελεί τη μοναδική ενεργητική παρουσία σε μία ταινία, που αν και έχει την πρόθεση να δείξει την αλήθεια, δεν καταφέρνει να βάλει το μαχαίρι στο κόκαλο.

Η Αδελφότητα της Καπνιστής Σάουνας (Savvusanna Sõsarad /Smoke Sauna Sisterhood)

Σκηνοθεσία: Άνα Χιντς

 Περίληψη: Στο σκοτάδι της σάουνας, γυναίκες διαφορετικών ηλικιών και προσωπικοτήτων, μοιράζονται τις πιο προσωπικές εμπειρίες.

Ένα ιδιαίτερο ντοκιμαντέρ, που είναι η επίσημη πρόταση της Εσθονίας για τα Όσκαρ, αλλά και υποψήφια για το βραβείο κοινού Lux της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Μια ανώνυμη γυναικεία αδελφότητα συνευρίσκεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα στην αχλή μιας παραδοσιακής ξύλινη σάουνας, κάπου στα βάθη ενός μαγικού εσθονικού δάσους. Οι κουβέντες μεταξύ των γυναικών κυλούν σαν νεράκι, καθώς οι εποχές εναλλάσσονται και τα τοπικά έθιμα βρίσκουν τόπο ανάμεσα στις εξομολογήσεις τους.

Η Χιρς ανιχνεύει το γυναίκειο ψυχισμό, ξεκινώντας σχεδόν ανώδυνα με έρωτες και προσωπικές αναζητήσεις, και φτάνοντας σε απρόσμενα κρεσέντα σεξουαλικής κακοποίησης. Τα εθνογραφικά ιντερλούδια ανάμεσα στις αφηγήσεις των γυναικών, που βουτάνε στο παγωμένο νερό και αφήνονται στην αγκαλιά της φύσης, σαν σύγχρονες νεράιδες, αλλά και τα εικαστικά της πλάνα στα γυμνά κορμιά τους, απενοχοποιούν τις γραμμές της ηλικίας και τη φθορά του χρόνου.

Με αυτό τον λυρικό τρόπο, που παραπέμπει σε πίνακες Φλαμανδών ζωγράφων, η Χιρς με βαθιά ενσυναίθηση και χωρίς καταγγελτική διάθεση, κάνει το δικό της σχόλιο πάνω στην πατριαρχία και το πώς αυτή έχει περάσει στον σύγχρονο τρόπο ζωής, αποτυπώνοντας την έννοια της γυναίκας, ως μια εμπειρία καθαρτική και ταυτόχρονα σημαντική για την εξέλιξη της ανθρωπότητας.

American Carnage

Σκηνοθεσία: Ντιέγκο Χαλίβις

 Παίζουν: Τζένα Ορτέγκα, Χόρχε Λέντεμποργκ Τζούνιορ, Άλεν Μαλντονάντο.

Περίληψη: Μια παρέα νεαρών, παιδιά μεταναστών, προκειμένου να γλιτώσουν τη φυλακή, δέχονται να προσφέρουν βοήθεια στους ηλικιωμένους ενός οίκου ευγηρίας, με απρόσμενες συνέπειες.

Horror με στοιχεία κωμωδίας με την Τζένα Ορτέγκα του «Wednesday».

Μια ομάδα παιδιών στο Riverside, με γονείς μετανάστες από τη Λατινική Αμερική χωρίς χαρτιά, οδηγούνται στο κρατητήριο, όταν ο συντηρητικός Κυβερνήτης της Πολιτείας εκδίδει μια εκτελεστική διαταγή σύλληψής τους. Όμως, ο Εισαγγελέας θα τους δώσει μια εναλλακτική λύση για να γλιτώσουν τη φυλακή: όλες οι κατηγορίες εναντίον τους θα καταπέσουν, εάν συναινέσουν στην παροχή βοήθειας σε ηλικιωμένους, που φιλοξενούνται σε έναν οίκο Ευγηρίας.

Οι νεαροί και οι κοπέλες αναγκάζονται να συμφωνήσουν, αλλά σύντομα θα διαπιστώσουν πως κάτι δεν πάει καθόλου καλά σ’ αυτό το παράξενο γηροκομείο, όπου συμβαίνουν σημεία και τέρατα. Ο νεαρός Χουάν Πάμπλο ανακαλύπτει πως μια τρομακτική συνωμοσία κρύβεται πίσω από τις κλειστές πόρτες. Μόνο που πρέπει να επιβιώσει για να τη ξεσκεπάσει.

O Mεξικανοαμερικανός Ντιέγκο Χαλίβις μέσα από μία κωμωδία τρόμου, που επαναλαμβάνει άνευρα γνωστά κλισέ, προσπαθεί να φτιάξει μία αλληγορία για τον ρατσισμό και τη θέση των Λατίνων στις ΗΠΑ στη μετα-τραμπική εποχή. Δυστυχώς όμως πέφτει και ο ίδιος στην παγίδα των διακρίσεων, χρησιμοποιώντας τελικά το γήρας ως πηγή τρόμου, αγνοώντας την πολιτική ορθότητα, που σε τέτοιες περιπτώσεις καλό είναι να τηρείται, καθώς οι ηλικιωμένοι δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ως εφιαλτικά τέρατα.

Πέραν αυτού, το αφελές χιούμορ και οι υποκριτικές επιδόσεις των πρωταγωνιστών, που δεν ξεπερνούν μια φτηνή τηλεοπτική σειρά, επιδεινώνουν την κατάσταση, με τον Χαλίβις  προσπαθεί να σώσει τα προσχήματα με ξεπερασμένα jumpscares.

 Παίζονται ακόμα:

Ο Μικρός Νικόλας: Τι Περιμένουμε για να Είμαστε Ευτυχισμένοι (Le Petit Nicolas: Qu’est-ce qu’on Attend Pour Etre Heureux?)

Σκηνοθεσία:  Αμαντίν Φρεντόν, Μπενζαμάν Μασούμπρ

 Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Γιάννη Καραούλη,Άρη Κυπριανού, Ζωής Κυπριανού, Μαρίας Κάνθερ κ.α

Περίληψη: Η γέννηση του Μικρού Νικόλα σε ένα πανέμορφο, δισδιάστατο κινούμενο σχέδιο.

Ένας φόρος τιμής στους δημιουργούς του Μικρού Νικόλα.

Με φόντο το Παρίσι, κάπου ανάμεσα στη Μονμάρτη και το Σεν Ζερμέν, οι Ζαν-Ζακ Σεμπέ και Ρενέ Γκοσινί σκαρφίζονται τον μικρό Νικόλα, ένα γεμάτο ενέργεια αγόρι. που περνάει το χρόνο του κάνοντας σκανταλιές, παίζοντας με τους φίλους του και παίρνοντας πολύτιμα μαθήματα ζωής. Καθώς οι ιστορίες του παίρνουν σάρκα και οστά, ο ήρωας τρυπώνει στο στούντιο των δημιουργών του και μαθαίνει τα πάντα για εκείνους.

Βασισμένη στα κόμικς και τα  βιβλία των θρυλικών δημιουργών του αγαπημένου λογοτεχνικού ήρωα των παιδιών, αυτό το παραδοσιακό animation ακολουθεί τη συναρπαστική ιστορία δύο ανθρώπων, που στερήθηκαν πολλά και επινόησαν µία ονειρική παιδική ηλικία για τον Μικρό Νικόλα τους, αντισταθμίζοντας έτσι τις δικές τους δυσκολίες.

Arte Povera -The Documentary

 Σκηνοθεσία: Φώτης Γεωργιάδης

Περίληψη: Η σύλληψη και ηχογράφηση του άλμπουμ «Arte Povera» από τον Φώτη Γεωργιάδη, (aka Beats Pliz), το οποίο προσπαθεί να συνδυάσει κλασική μουσική και ραπ.

Ντοκιμαντέρ γύρω από τη δημιουργία του ομώνυμου άλμπουμ του «Beats Pliz».

Ο μουσικός παραγωγός Φώτης Γεωργιάδη, αναλύει πώς δύο κόσμοι διαφορετικοί- η Rap και η κλασική μουσική- μπορούν να γίνουν ένα και μάλιστα με έναν συγκλονιστικό τρόπο;. Στόχος του, όπως ακούγεται και στο τρέιλερ: να ακούσουν αυτοί που αγαπούν την κλασική μουσική τη μουσική του δρόμου και το αντίστροφο.

Η ταινία αποτελεί μία ενδοσκόπηση στη δημιουργία του πρώτου συμφωνικού ραπ άλμπουμ, του Arte Povera», ενός πρωτόγνωρου έργου, το οποίο παντρεύει τις συμφωνικές ορχήστρες και την κλασική μουσική με την ραπ αισθητική και την τέχνη των δρόμων.

Το ταξίδι για τη δημιουργία του ξεκίνησε από τρία διαφορετικά studio της Ευρώπης. Εκεί, ο Γεωργιάδης ηχογράφησε ορχήστρες ανωτάτου επιπέδου και έπειτα μετέτρεψε τα κομμάτια σε rap beats. Στη συνέχεια, επιστράτευσε μερικούς από τους πιο δημοφιλείς και κορυφαίους rap καλλιτέχνες της χώρας για να τζαμάρουν πάνω σε αυτά: Bloody Hawk, Dani Gambino, Εθισμός, Hawk, Λεξ, Μικρός Κλέφτης, Σαντάμ, Vlospa, Wang. Στο ντοκιμαντέρ βλέπουμε σκηνές από τις ηχογραφήσεις, τις παραγωγές, τη δημιουργία των raps και των backstage clips.

 Επαναπροβολή:

Chinatown

Σκηνοθεσία: Ρομάν Πολάνσκι

 Παίζουν: Τζακ Νίκολσον, Φέι Ντάναγουεϊ, Τζον Χιούστον

 Περίληψη: Στο Λος Άντζελες του 1937, ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ προσλαμβάνεται για να ξεσκεπάσει μια υπόθεση μοιχείας, αλλά παγιδεύεται σε έναν θανατηφόρο ιστό απάτης και διαφθοράς.

Ένα από καλύτερα νουάρ όλων των εποχών, αλλά και το τελευταίο σκηνοθετικό εγχείρημα του Ρόμαν Πολάνσκι στις Η.Π.Α, πριν επιστρέψει στην Ευρώπη το 1977 για να αποφύγει τις κυρώσεις για τις κατηγορίες, που τον βάραιναν για κακοποίηση ανήλικης

Ο Τζέικ Τζέι Τζέι Γκίτις, ιδιωτικός ντετέκτιβ με ειδίκευση στις υποθέσεις μοιχείας, προσλαμβάνεται από μια γυναίκα, που του συστήνεται ως Έβελιν Μόλρεϊ, να παρακολουθήσει τον σύζυγό της, Χόλις, υπεύθυνο για την κατασκευή του συστήματος ύδρευσης της πόλης, για τον οποίο έχει υποψίες ότι διατηρεί εξωσυζυγικές σχέσεις. Ο Γκίτις τον ακολουθεί και διαπιστώνει ότι όντως την απατά με μια νεαρή κοπέλα. Η υπόθεση όμως περιπλέκεται, όταν ανακαλύπτει ότι έχει προσληφθεί από άλλη γυναίκα, καθώς όταν επιστρέφει στο γραφείο του μετά από την έρευνά του συναντά την πραγματική Έβελιν Μόλρεϊ, που τον διαβεβαιώνει ότι δεν είχε καμιά πρόθεση να μάθει για τις ατασθαλίες του άνδρα της. Όταν αργότερα ο κύριος Μόλρεϊ βρίσκεται νεκρός, ο Τζέικ διαπιστώνει ότι έχει εμπλακεί σε μια υπόθεση συνωμοσίας, που σχετίζεται με το σύστημα παροχής νερού στην πόλη του Λος Άντζελες. Συνεχίζοντας την έρευνά του, ανακαλύπτει στοιχεία, που τον οδηγούν στον πατέρα της Έβελιν, Νόα Κρος και πρώην επαγγελματικό συνέταιρο του Χόλις.

Μέσα από την τραγική ιστορία ενός ιδιωτικού ντετέκτιβ, που μπλέκει με τα αδηφάγα συμφέροντα γύρω από την εκμετάλλευση του νερού στο Λος Άντζελες του ’30, ο Πολάνσκι ανανεώνει συναρπαστικά το νουάρ, υπογράφοντας την κατά πολλούς κορυφαία ταινία της μυθικής καριέρας του.

Σαράντα οχτώ χρόνια μετά, η «Chinatown» διατηρεί ακέραιο τον μύθο της χάρη στις πάμπολλες αρετές της- από το σεμιναριακό σενάριο, μέχρι τις ερμηνείες των Νίκολσον, Ντάναγουεϊ και Χιούστον. Παράλληλα, εξακολουθεί στα σπλάχνα της να κουβαλά ατόφιο το κλίμα μιας ολόκληρης εποχής, καθώς αντικατοπτρίζει μοναδικά, ιδίως μέσα από το ασυμβίβαστα απαισιόδοξο φινάλε, την έλλειψη πίστης της αμερικανικής κοινωνίας προς τους θεσμούς, καθώς εκείνη βρισκόταν στη σκιά του σκανδάλου Watergate και του φιάσκου στο Βιετνάμ.

Η ταινία θεωρείται από πολλούς κριτικούς ως μια από τις καλύτερες όλων των εποχών, ενώ το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την έχει κατατάξει 2η στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες μυστηρίου. Επίσης, έλαβε 11 υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, κερδίζοντας τελικά μόνο το  Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου. Το 1991, επελέγη από τη Βιβλιοθήκη του Αμερικάνικου Κογκρέσου ως τμήμα του Εθνικού Μητρώου Κινηματογράφου ως πολιτιστικά, ιστορικά και αισθητικά σημαντική.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ





SHARE