ΣΙΝΕΜΑ

Οι ταινίες της εβδομάδας: Νταϊάν Κίτον καιΤζέιν Φόντα ταξιδεύουν στην Ιταλία για το επόμενο κεφάλαιο του «Book Club»


Αυτή την εβδομάδα, ο Χιου Τζάκμαν παραλαμβάνει τη σκυτάλη από τον Άντονι Χόπκινς και γίνεται ο «Γιος», το «Βook Club» επιστρέφει σε νέες περιπέτειες και ο Λουί Γκαρέλ φέρνει τα «Πάνω κάτω».

Ο Γιος (The Son)

Σκηνοθεσία: Φλόριαν Ζέλερ

Παίζουν: Χιου Τζάκμαν, Λόρα Ντερν, Βανέσα Κέρμπι, Ζεν ΜακΓκραθ, Άντονι Χόπκινς

Περίληψη: Ένας επιτυχημένος άντρας απολαμβάνει τη ζωή με τη νέα σύντροφό του, ανυπομονώντας για την άφιξη του παιδιού τους. Από το πουθενά, εμφανίζεται στο προσκήνιο η πρώην σύζυγός του μαζί με τον έφηβο γιο τους, απειλώντας να διαλύσει τα πάντα. Αφορμή, ένα τραύμα από το παρελθόν, που δεν έχει επουλωθεί.

Δυο χρόνια μετά από τον οσκαρικό «Πατέρα», ο Φλόριαν Ζέλερ διασκευάζει ένα ακόμα θεατρικό του, με τον Χιου Τζάκμαν στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ο Πίτερ, ένα επιτυχημένος δικηγόρος, ζει με τη νέα του σύντροφο, Μπεθ και το νεογέννητο μωρό τους. Η καθημερινότητά του ανατρέπεται, όταν η πρώην σύζυγός του, Κέιτ, εμφανίζεται  στην πόρτα του για να του ζητήσει να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι στον γιο τους, Νίκολας, ο οποίος είναι τώρα έφηβος. Ο νεαρός κάνει κοπάνες από το σχολείο εδώ και μήνες κι είναι διαρκώς προβληματισμένος και θυμωμένος. Ο Πίτερ προσπαθεί να φροντίσει τον Νίκολας, όπως θα ήθελε να τον φρόντιζε ο δικός του πατέρας, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να ισορροπήσει την επαγγελματική και την προσωπική του ζωή. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο, όταν του προτείνεται η θέση των ονείρων του στη Ουάσινγκτον.

Ο «Γιος» είναι το τελευταίο θεατρικό έργο της τριλογίας του Ζέλερ και το δεύτερο μετά από  τον οσκαρικό «Πατέρα», που μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από τον ίδιο τον συγγραφέα. Κεντρικό θέμα και πάλι οι οικογενειακές σχέσεις, η σύγκρουση διαφορετικών γενιών, αλλά και η ταραχώδης περίοδος της εφηβείας.

Ο Πίτερ λοιπόν είναι ταυτόχρονα ο πατέρας ενός γιου, που τον κατηγορεί για τις επιλογές του αλλά και γιος ενός ανθρώπου -στον ρόλο σε cameo εμφάνιση ο εξαιρετικός Άντονι Χόπκινς- που έκανε τα ίδια λάθη με εκείνον. Προσπαθώντας να έρθει κοντά στο παιδί του, που αυτοτραυματίζεται και θέτει σε κίνδυνο την ίδια του τη ζωή, βλέπει στην ουσία πως και ο ίδιος επαναλαμβάνει μοτίβα του δικού του πατέρα. Από την πλευρά του και ο Νίκολας, αναζητώντας ένα ισχυρό πατρικό πρότυπο, μιμείται ακόμη και τον τρόπο που χορεύει  εκείνος. Μέσα από αυτές τις μικρές λεπτομέρειες, ο Ζέλερ αποτυπωνει αυτή την αναπόφευκτη διαδοχή και πιστός στις θεατρικές του καταβολές, υπογράφει ένα συμπυκνωμένο σενάριο με δυνατές σχέσεις και σύνθετους χαρακτήρας.

Εδώ όμως σε αντίθεση με τον «Πατέρα», ακολουθεί μία κλασική  αφηγηματική οδό, που αν και της λείπει το λυρικό στοιχείο, δεν καταφεύγει σε εύκολες συγκινήσεις και μελοδραματισμούς. Το μεγάλο ατού όμως της ταινίας είναι ο Χιου Τζάκμαν, που με την ερμηνεία του εκφράζει το δίπολο του τραυματισμένου αγοριού και του ενήλικα πλέον άντρα, που καλείται να σταθεί απέναντι στο παρελθόν και στον εαυτό του, για να βρει τη λύτρωση.

Τα Πάνω Κάτω (L'innocent)

Σκηνοθεσία: Λουί Γκαρέλ

Παίζουν: Λουί Γκαρέλ, Νοεμί Μερλάν, Ροσντί Ζεμ, Ανούκ Γκρινμπέργκ

Περίληψη: Ένας άντρας μαθαίνει ότι η εξηντάχρονη μητέρα του σχεδιάζει να παντρευτεί ένα φυλακισμένο και πανικοβάλλεται. Με τη βοήθεια της καλύτερής του φίλης, θα κάνει τα πάντα για να την προστατεύσει.

Ο Λουί Γκαρέλ γράφει, σκηνοθετεί και συμπρωταγωνιστεί με τη Νοεμί Μερλάν, αποσπώντας έντεκα υποψηφιότητες για τα βραβεία Σεζάρ.

Ο Αμπέλ προσπαθεί να ξεπεράσει τον θάνατο της γυναίκας του, όταν μαθαίνει πως η μητέρα του, η οποία δουλεύει ως δραματοθεραπεύτρια στις φυλακές, σκοπεύει να παντρευτεί έναν ληστή, που σύντομα θα αποφυλακιστεί. Θα κάνει τα πάντα για να την προστατεύσει με τη βοήθεια της κολλητής του φίλης, αλλά η συνάντηση με τον μελλοντικό πατριό του, που δεν μπορεί να ξεπεράσει την ροπή του προς την παρανομία, θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες, αφού ο τελευταίος θα του προτείνει μια ληστεία, που θα του λύσει όλα του τα προβλήματα.

Ο Λουί Γκαρέλ στην τέταρτη σκηνοθετική  δουλειά του, βασίζεται σε μια προσωπική του εμπειρία, αφού η μητέρα του εργάζεται στις φυλακές και όντω έχει παντρευτεί ένα πρώην κατάδικο, και φτιάχνει μία έξυπνη κομεντί με στοιχεία heist movie και επιρροές από τη νουβέλ βαγκ, που ισορροπεί ανάμεσα στο χιούμορ και την ειρωνεία, για να μιλήσει τελικά για την αγάπη.

Ο τίτλος της ταινία στα γαλλικά σημαίνει «αθώος» και εδώ αθώοι τελικά είναι όλοι οι ήρωες, αφού οι αποφάσεις τους καθορίζονται από ένα σύστημα, που ελέγχει τις ζωές μας και μετράει τα πάντα με χρήματα. Με σατιρική διάθεση και μια γλυκόπικρη μελαγχολία,  ο  Γκαρέλ, συνδυάζοντας ευρηματικά διαφορά είδη, μας κάνει να αναρωτηθούμε για το τι είναι καλό και κακό και κόντρα στις συμβάσεις δείχνει πως η οικογένεια για λειτουργήσει πρέπει να στηρίζεται σε αληθινά συναισθήματα κι όχι σε κατεστημένους θεσμούς.

Ο Τέταρτος Επιβάτης (El cuarto pasajero)

Σκηνοθεσία: Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια

Παίζουν: Αλμπέρτο Σαν Χουάν, Μπλάνκα Σουάρεζ, Ερνέστο Αλτέριο

Περίληψη: Ο χωρισμένος και χρεωμένος 50αρης Γιούλιαν ταξιδεύει τακτικά στη Μαδρίτη,βχρησιμοποιώντας ένα αμάξι μαζί με άγνωστους επιβάτες ώστε να μοιραστούν τα έξοδα. Σε μια από αυτές τις διαδρομές ερωτεύεται κεραυνοβόλα την είκοσι χρόνια νεαρότερή του Λορένα, στην οποία, όταν εξομολογηθεί τα συναισθήματά του, έρχονται ακαριαία τα πάνω κάτω.

Μια πενταετία μετά από το «Μπαρ», ο Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια επανέρχεται με μια κωμωδία, που έγινε τεράστια εισπρακτική επιτυχία.Στα 50 του, ο Χούλιαν, διαζευγμένος και με οικονομικά προβλήματα, ταξιδεύει τακτικά στη Μαδρίτη χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή για carpooling, ώστε να μοιράζεται με άλλους τα έξοδα. Κάπως έτσι, γνωρίζει και ερωτεύεται τη Λορένα, είκοσι χρόνια νεότερή του με την οποία συνταξιδεύουν τακτικά από το Μπιλμπάο. Όμως τη μέρα που αποφασίζει να της εκμυστηρευτεί τον έρωτά του, δύο νεοφερμένοι επιβάτες περιπλέκουν τα πράγματα: o Σέρτζιο με το σαγηνευτικό του χαμόγελο και ο διαταραγμένος Ροντρίγκο, που αποδεικνύεται μεγάλο καθίκι. Αλλά αυτό είναι το μικρότερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει ο Χούλιαν.

Ο Ιγκλέσια, δημιουργώντας μία κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας εκτυλίσσεται σε ένα αυτοκίνητο, επιχειρεί μέσα από έναν μικρόκοσμο να περιγράψει ισπανική κοινωνία σήμερα και τις συγκρούσεις της. Ακροβατώντας ανάμεσα στη μαύρη κωμωδία και το θρίλερ φτιάχνει ένα ιδιαίτερο road movie με στιγμές σουρεαλιστικής τρέλας, αλλά συχνά καταφεύγει σε γκροτέσκ υπερβολές και φαρσικες ανατροπές,xωρίς καμία αληθοφάνεια και αίσθηση του μέτρου.

Book Club - Το Επόμενο Κεφάλαιο (Book Club: The Next Chapter)

Σκηνοθεσία: Μπιλ Χόλντερμαν

Παίζουν: Νταϊάν Κίτον, Τζέιν Φόντα, Κάντις Μπέργκεν, Μέρι Στίνμπεργκεν, Άντι Γκαρσία, Ντον Τζόνσον, Κρεγκ Τ. Νέλσον

Περίληψη: Έχοντας «κλειστεί» απελπιστικά με την πανδημία, διατηρώντας ωστόσο τακτική επαφή εξ αποστάσεως, οι τέσσερις κολλητές φίλες μεταφέρουν το book club τους στην Ιταλία, σ' ένα ταξίδι αποκλειστικά για κορίτσια, λίγο πριν η Βίβιαν παντρευτεί. Όταν τα πράγματα ξεφεύγουν και τα μυστικά αποκαλύπτονται, οι χαλαρωτικές διακοπές τους μετατρέπονται σε μια περιπέτεια ζωής.

Πέντε χρόνια μετά, το «Book Club» και οι τέσσερις απολαυστικές σταρ βάζουν πλώρη για την Ιταλία.

Αυτή τη φορά η λέσχη ανάγνωσης μεταφέρεται σε ειδυλλιακό ευρωπαϊκό τοπίο με τις τέσσερις αξιολάτρευτες φίλες να γιορτάζουν ένα μπατσελορέτ πάρτι-ταξίδι τον πρώτο γάμο της επί χρόνια αντίθετη σε θεσμούς και συμβάσεις κολλητής τους.

Ο Μπιλ Χόλντρεμαν χρησιμοποιεί τα στερεότυπα Ιταλίας σε όλο τους το μεγαλείο και τα τσιτάτα του Πάολο Κοέλιο περί του σύμπαντος που συνωμοτεί, ενώ τα κλισέ των ρομαντικών κομεντί δίνουν και παίρνουν, παρόλο που οι κεντρικές ηρωίδες είναι αντισυμβατικές. Κι όλα αυτά για να καταλήξει σε ένα συντηρητικό φινάλε με γάμους, νυφικά και όλα  τα συμπαρομαρτούντα. Ευτυχώς υπάρχουν πάντα οι Νταϊάν Κίτον, Τζέιν Φόντα, Κάντις Μπέργκεν και  Μέρι Στίνμπεργκεν, που με τη γοητεία και την τσαχπινιά τους βγάζουν γλώσσα στον ηλικιακό ρατσισμό και αποδεικνύουν ότι υπάρχει ζωή και επιθυμία για ερώτα και σεξ ακόμα και στα 70.

Το Άλλο με τον Τοτό, το Ξέρεις; (Les blagues de Toto)

Σκηνοθεσία: Πασκάλ Μπουρντιό

Παίζουν: Γκαβρίλ Νταρτεβέλ, Αν Μαριβέν, Γκιγιόμ ντε Τονκεντέκ, Ραμζί Μπεντιά

Περίληψη: Ο Τοτό είναι περιβόητες για τα αστεία και τις φάρσες, που κάνει στο σχολείο. Ωστόσο, όταν ένα απίθανο ατύχημα συμβεί κατά τη διάρκεια μιας σημαντικής εκδήλωσης, όλοι αμέσως ον κατηγορούν. Εκείνος όμως είναι αποφασισμένος να αποδείξει πως είναι αθώος.

Ο γνωστός ήρωας των ανέκδοτων αποκτά και κινηματογραφική εκδοχή.

Στο σχολείο, ο Τοτό είναι πρώτος στο να κάνει τους φίλους του να γελούν με τις τρέλες του, όχι όμως και μαθήματα. Ομοίως και στο σπίτι, τα αστεία του συχνά καταλήγουν σε καταστροφή. Όταν ένα τεράστιο γλυπτό πέφτει κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης, που διοργανώνει το αφεντικό του πατέρα του, όλοι αμέσως τον υποπτεύονται. Αυτή τη φορά, ο Τοτό επιμένει ότι είναι αθώος και αρνείται να κατηγορηθεί για κάτι που δεν έκανε. Όταν κανείς δεν φαίνεται διατεθειμένος να τον πιστέψει, αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του: μαζί με τους κολλητούς του, θα ερευνήσει την υπόθεση και θα βρει τον πραγματικό ένοχο για να αποκαταστήσει το όνομά του.

Ο ήρωας του Τιερί Κοπέ, που έχει πρωταγωνιστήσει σε ανέκδοτα της παιδικής μας ηλικίας αποκτά τη δική του ταινία, η οποία ακολουθεί το ίδιο αφελές και παρωχημένο χιούμορ. Σαν άλλος Ντένις ο Τρομερός, ο Τοτό σκαρώνει φάρσες, που δεν πείθουν κανέναν και επαναλαμβάνονται σε λούπα μέχρι τελικής πτώσεως, προφανώς σε μια προσπάθεια να απευθυνθούν σε μη ενήλικο κοινό.

 Παίζονται ακόμα:

Παγιδευμένη Ψυχή: Η Πορφυρή Πόρτα (Insidious: The Red Door)

Σκηνοθεσία: Πάτρικ Γουίλσον

Παίζουν: Ρόουζ Μπερν, Πάτρικ Γουίλσον, Τάι Σίμπκινς

Περίληψη: Για να απαλλαγούν μια και καλή από τους δαίμονες που τους κατατρέχουν, ο Τζος και ο νεαρός Ντάλτον πρέπει να καταβυθιστούν ακόμα περισσότερο στο Πέρα και να έρθουν αντιμέτωποι με το σκοτεινό παρελθόν της οικογένειάς τους, καθώς και με νέους, ακόμα πιο τρομακτικούς δαίμονες, που κρύβονται πίσω από την πορφυρή πόρτα.

Οι πρωταγωνιστές του franchise τρόμου επιστρέφουν για το τελευταίο κεφάλαιο της τρομακτικής ιστορίας της οικογένειας Λάμπερτ.

Στο τέλος της «Παγιδευµένης  Ψυχής: Κεφάλαιο 2», ο Τζος και ο Ντάλτον είχαν επιβιώσει πολλές φορές από ταξίδι στο Πέρα. Τον Ντάλτον τον είχε απαγάγει ένας δαίµονας και ο  Τζος τον είχε σώσει για να καταλήξει αιχμάλωτος στο Πέρα, ενώ ένα φάντασµα είχε καταλάβει το σώµα του στον δικό µας κόσµο, προσπαθώντας να σκοτώσει την οικογένειά του.

Η πέµπτη ταινία συνεχίζει από το σηµείο, που το αρχικό καστ επανασυνδέεται στο τρίτο κεφάλαιο του οικογενειακού saga, ακολουθώντας δύο prequels. Δέκα χρόνια µετά τα γεγονότα της δεύτερης ταινίας, ο Τζος έχει πάρει πάρει διαζύγιο και παλεύει να µμαζέψει τα σκόρπια κοµµάτια µιας ζωής µε κενά που δεν γεµίζουν. Ο Ντάλτον, ενήλικας πλέον, ετοιµάζεται να πάει στο κολέγιο. Μόλις φτάσει  εκεί συναντά την Κρις, µια αστεία και κεφάτη νεαρή γυναίκα, µε την οποία συνδέεται αμέσως.

Καθώς κάνει ένα καινούργιο ξεκίνηµα στη ζωή του, μαζί και τις αστρικές προβολές, η καινούργια του φίλη στέκεται στο πλευρό του. Παράλληλα, παρακολουθεί το µάθηµα µιας αυταρχικής καθηγήτριας, που προκαλεί τους µαθητές της να εξερευνήσουν τις φωτεινές και τις σκοτεινές τους πλευρές, µια πρόκληση που τον οδηγεί πιο βαθιά στο Πέρα.

Resident Evil: Death Island

Σκηνοθεσία:  Εϊτσίρο Χασούμι

Παίζουν: Μπιλ Μπατς, Έριν Κέιχιλ, Κέβιν Ντόρμαν

Περίληψη: Τα ζόμπι επιστρέφουν και είναι animated.

Τα ζόμπι επιστρέφουν στη νέα ταινία του franchise animation, βασισμένου στο σύμπαν των παιχινιδιών Resident Evil.

Ο πρακτορας Λίον Κένεντι είναι σε αποστολή: προσπαθεί να σώσει τον Δρ. Αντόνιο Τέιλορ από απαγωγείς, όταν μια μυστηριώδης γυναίκα ανατρέπει την καταδίωξη. Την ίδια ώρα, ο πράκτορας Κρις Ρέντφιλντ διερευνά μια εμφάνιση ζόμπι στο Σαν Φρανσίσκο, με άγνωστα τα αίτια της μόλυνσης.Το μόνο κοινό που συνδέει τα θύματα είναι πως όλοι είχαν πρόσφατα επισκεφτεί το νησί-φυλακή του Αλκατράζ. Ο Κρις κι η ομάδα του θα πάνε στο νησί για έρευνα, αλλά εκεί τους περιμένει ένας νέος εφιάλτης.

  Επαναπροβολές:

Η Γυναίκα με τη Λεοπάρδαλη (Bringing Up Baby)

Σκηνοθεσία: Χάουαρντ Χοκς

Παίζουν: Κάθριν Χέπμπορν, Κάρι Γκραντ, Τσαρλς Ραγκλς

Περίληψη: Ο Ντέιβιντ, ένας αφηρημένος παλαιοντολόγος, βρίσκεται μπροστά σε δύο τεράστιες προκλήσεις: τον γάμο με τη συνάδελφό του Άλις και τη χρηματοδότηση του μεγαλόπνοου έργου του. Αλλά η συνάντησή του με τη Σούζαν, μια αδέξια κι εύπορη νεαρή, θα ανατρέψει όλα τα σχέδιά του.

Ερωτικά μπερδέματα με τον Κάρι Γκραντ και την Κάθριν Χέπμπορν.

Ο Ντέιβιντ Χάξλεϊ, ένας παλαιοντολόγος και σχετικά άπειρος στον έρωτα, μοχθεί επί τέσσερα χρόνια να συναρμολογήσει τον σκελετό ενός βροντόσαυρου, από τον οποίο λείπει ένα μόλις οστό, η μεσοπλεύρια κλείδα. Παράλληλα, ετοιμάζεται να παντρευτεί μια συντηρητική και αυστηρή γυναίκα, τη συνεργάτιδά του Άλις Σάλοου, ενώ πρέπει να κάνει καλή εντύπωση στην κυρία Ράντομ Κάρλτον, μια πλούσια γυναίκα που προτίθεται να κάνει δωρεά στο μουσείο. Το άγχος του Ντέιβιντ μεγαλώνει, όταν γνωρίζεται τυχαία με τη Σούζαν Βανς, την εκκεντρική και φιλελεύθερη ανιψιά της κυρίας Κάρλτον. Η Σούζαν, που κουβαλάει  μαζί της μια λεοπάρδαλη, δώρο για τη θεία της, μπλέκει τον Ντέιβιντ σε μια σειρά από απίστευτες καταστάσεις και τον φέρνει αντιμέτωπο με τον έρωτα.

Βασισμένη σε διήγημα της Χέιγκαρ Γουάιλντ που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Collier's Weekl, η ταινία θεωρήθηκε παταγώδης αποτυχία, όταν πρωτοπροβλήθηκε το 1938. Ο χρόνος όμως τη δικαίωσε. Με ξέφρενους ρυθμούς, καταιγιστικό σενάριο, κωμικά επεισόδια που διαδέχονται το ένα το άλλο, επιτυχημένα λογοπαίγνια που πέφτουν βροχή, και τους δύο πρωταγωνιστές σε ένα «tour de force» ερμηνειών, είναι η αποθέωση και το αποκορύφωμα της screwball, δημοφιλούς είδους κωμωδίας του ’30 και ‘40, που περιλάμβανε έξυπνους διαλόγους, ερωτικά μπερδέματα και ευτράπελα της υψηλής κοινωνίας.

Πάθος  (Passion)

Σκηνοθεσία: Ζαν Λικ Γκοντάρ

Παίζουν: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Χάνα Σιγκούλα, Μισέλ Πικολί, Γέρζι Ρατζιβίλοβιτς

Περίληψη: Ένας σκηνοθέτης γυρίζει μια ταινία δίχως να ξέρει και ο ίδιος το θέμα της, ενώ γύρω του κινούνται διάφορα πρόσωπα: μια εργάτρια, ένας εργοστασιάρχης, μια ξενοδόχος,  που προσπαθούν βρουν λύση στα υπαρξιακά τους προβλήματα.

Η δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους του Ζαν Λικ Γκοντάρ, που σηματοδότησε την επιστροφή του στη σχετικά mainstream κινηματογραφική παραγωγή τη δεκαετία του 1980.

Μια εργάτρια σε εργοστάσιο τσακώνεται με το αφεντικό της για συνδικαλιστικά ζητήματα. Ένας σκηνοθέτης εργάζεται σε ένα μεγάλο στούντιο, δημιουργώντας περίτεχνα ταμπλό βιβάν, βασισμένα σε διάσημους ευρωπαϊκούς πίνακες. Η σύζυγος του εργοστασιάρχη διευθύνει ένα μικρό ξενοδοχείο και διατηρεί μια παράνομη σχέση.

Με χιούμορ και ασυνήθιστες τεχνικές επεξεργασίας και αφήγησης, ο Γκοντάρ παρουσιάζει τη δική του οπτική για τις οικονομικές και έμφυλες συγκρούσεις της εποχής του, την αποξένωση, την επιθυμία και φυσικά το αγαπημένο του θέμα, το πώς δηλαδή η ζωή σχετίζεται με την αγάπη.

Ο Μεγάλος Λεμπόφσκι  (The Big Lebowski)

Σκηνοθεσία: Τζόελ Κοέν

Παίζουν: Τζεφ Μπρίτζες, Τζον Γκούντμαν, Τζούλιαν Μουρ, Στιβ Μπουσέμι, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Τζον Τορτούρο, Πίτερ Στορμάρε

Περίληψη: O «Dude», ένας άεργος λάτρης του μπόουλινγκ, εμπλέκεται σε μια απίστευτη ιστορία, όταν τον μπερδεύουν με έναν εκατομμυριούχο, με τον οποίο έχει το ίδιο όνομα. 

Οι αδερφοί Κοέν στην πιο cult στιγμή τους.

Ο Dude Λεμπόφσκι είναι επαγγελματίας τεμπέλης και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι το ποτό και το μπόουλινγκ. Η ζωή του όμως αλλάζει δραματικά και παρά τη θέλησή του, όταν όπου δύο γκάνγκστερ τον περνούν κατά λάθος για έναν εκατομμυριούχο, που τους χρωστά χρήματα.

Μια από τις εμβληματικότερες ταινίες της δεκαετίας του ’90, που όταν πρωτοπαίχτηκε δεν σημείωσε επιτυχία. Η ταινία είναι εμπνευσμένη από τη συνολική δουλειά του συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων Ρέιμοντ Τσάντλερ και κυρίως τον «Μεγάλο ύπνο, που οι αδελφοί Κοέν αποδομούν  βιτριολικά, σατιρίζοντας την αμερικανική πραγματικότητα.





SHARE