fbpx Μέσα στην ατμοσφαιρική έκθεση του Wes Anderson στο Fondazione Prada του Μιλάνου | BOVARY
έκθεση του wes anderson στο fondazione prada
Φωτογραφία: Fondazione Prada/Andrea Rossetti
έκθεση του wes anderson στο fondazione prada
Φωτογραφία: Fondazione Prada/Andrea Rossetti
έκθεση του wes anderson στο fondazione prada
Φωτογραφία: Fondazione Prada/Andrea Rossetti
έκθεση του wes anderson στο fondazione prada
Φωτογραφία: Fondazione Prada/Andrea Rossetti
έκθεση του wes anderson στο fondazione prada
Φωτογραφία: Fondazione Prada/Andrea Rossetti
έκθεση του wes anderson στο fondazione prada
Φωτογραφία: Fondazione Prada/Andrea Rossetti
έκθεση του wes anderson στο fondazione prada
Φωτογραφία: Fondazione Prada/Andrea Rossetti
έκθεση του wes anderson στο fondazione prada
Φωτογραφία: Fondazione Prada/Andrea Rossetti
WES ANDERSON

Μέσα στην ατμοσφαιρική έκθεση του Wes Anderson στο Fondazione Prada του Μιλάνου


Όταν δεν σκηνοθετεί ταινίες άρτιας αισθητικής, όπου κάθε πλάνο θυμίζει καρτ ποστάλ, ο Wes Anderson επιμελείται εκθέσεις τέχνης.

Μαζί με τη γυναίκα του Juman Malouf, η οποία συγκεντρώνει της ιδιότητες της σχεδιάστριας, συγγραφέα και illustrator, έστησαν πέρυσι την έκθεση με τίτλο Spitzmaus Mummy in a Coffin and Other Treasures στο μουσείο Kunsthistorisches της Βιέννης, η οποία φέτος μεταφέρθηκε στο Fondazione Prada του Μιλάνου.

Η έκθεση περιλαμβάνει 538 ετερόκλητα αντικείμενα και είναι στημένη στα πρότυπα των wunderkammer ή αλλιώς cabinet of curiosities. Τα cabinet of curiosities ήταν ο πρόδρομος των σημερινών μουσείων και ουσιαστικά επρόκειτο για την ιδιωτική συλλογή έργων τέχνης κάποιου αριστοκράτη, την οποία εξέθετε στο σπίτι του για εκλεκτό κοινό.

Για να ενισχύσουν αυτή την αίσθηση, ο Anderson και η Malouf αφαίρεσαν τις περιγραφές και τους αριθμούς από τα αντικείμενα. Αντίθετα, οι επισκέπτες ανατρέχουν σε ένα ειδικά σχεδιασμένο booklet προκειμένου να διαβάσουν πληροφορίες για το έκθεμα που τους τράβηξε την προσοχή. Μεταξύ άλλων, τα εκθέματα περιλαμβάνουν πίνακες, σπάνια αντικείμενα, αντίκες και μινιατούρες- από αιγυπτιακά κειμήλια ταφής μέχρι επιτραπέζια του 16ου αιώνα.

Η ατμοσφαιρική αισθητική του Wes Anderson είναι διάχυτη στο χώρο, που είναι οργανωμένος σε χρωματικά τμήματα (με εκθέματα αντίστοιχου χρώματος!) με χαμηλό φωτισμό και πλούσιες πορτοκαλί κουρτίνες που καλύπτουν τα παράθυρα.