fbpx Η Coco Chanel και το σινεμά -Τα θρυλικά κοστούμια, οι μούσες της και το ηχηρό «όχι» στο Χόλιγουντ | BOVARY
Coco Chanel
Μια κυρία στον κόσμο της 7ης τέχνης /Φωτογραφία: Chanel
24|04|2020 10:30
SHARE
COCO CHANEL

Η Coco Chanel και το σινεμά -Τα θρυλικά κοστούμια, οι μούσες της και το ηχηρό «όχι» στο Χόλιγουντ


Η Coco Chanel γεννήθηκε το 1883, περίπου μια δεκαετία πριν η έβδομη τέχνη, δηλαδή το σινεμά κάνει την εμφάνισή του στην πιο πρώιμη μορφή.

Φαινομενικά, η δυναμική γυναίκα που άλλαξε την ιστορία της μόδας για πάντα δεν είχε πολλά κοινά με τη μεγάλη οθόνη -ωστόσο, οι δύο τέχνες εκφράζονταν σε έναν κοινό παρονομαστή.

Τη δύναμη της εικόνας.

Ήταν η δύναμη της εικόνας μιας ανδρικής μαρινιέρας και ενός παντελονιού με πιέτες φορεμένου από γυναίκα, που άνοιξαν στην Chanel ένα ολόδικό της κεφάλαιο στην τέχνη της υψηλής ραπτικής.

Αντίστοιχα, το σινεμά ήταν ένα νέο παντοδύναμο μέσο με επιρροή στα μεγάλα ακροατήρια -μια νέα μορφή τέχνης που θα άλλαζε τον κόσμο.

Τα ρούχα της Chanel απελευθέρωναν το σώμα και του έδιναν κίνηση, όπως το σινεμά αποτύπωνε την κινούμενη εικόνα της φυσικής παρουσίας. «Η μόδα σήμερα μπορεί να επιβληθεί μέσω του σινεμά», δήλωνε η ίδια η Chanel το 1931.

Την ίδια χρονιά, ο μεγαλοπαραγωγός της United Artists, Samuel Goldwyn, της ζήτησε να ντύσει τις ηθοποιούς του -στην ταινία Tonight or Never (1931), η Gloria Swanson φορά μια ολόκληρη γκαρνταρόμπα Chanel.

Όμως, το απλό και chic στιλ της θεωρήθηκε υπερβολικά μίνιμαλ για τα δεδομένα του Χόλιγουντ. Αντί να αλλάξει αυτό που την καθιέρωσε, η Chanel επέστρεψε στη βάση της και στο περιβάλλον που ένιωθε η ίδια οικείο -στη rue Carbon στο Παρίσι. 

Εκεί, συνεργάστηκε με σκηνοθέτες όπως ο Marcel Carné και ο Jean Renoir, ενώ μετά τον πόλεμο, η πρωταγωνίστρια του Γαλλικού Νέου Κύματος Jeanne Moreau, φόρεσε Chanel στις διάσημες ταινίες The Lovers (1958), Elevator to the Gallows (1958) και Les Liaisons Dangereuses (1960).

Αλλά δεν ήταν μόνο η Jeanne Moreau -οι πρωταγωνίστριες του Νέου Κύματος επέλεγαν συχνά Chanel για τις δημόσιες εμφανίσεις τους, ενώ ο Αλέν Ρενέ της ζήτησε να σχεδιάσει τα κοστούμια της ταινίας Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ (1961).Ε

Ένα ακόμα από τα highlights της σχέσης της Chanel με το σινεμά ήταν η Ρόμι Σνάιντερ στην ταινία Boccaccio ‘70 (1962), η οποία φορά κάθε signature κομμάτι του οίκου Chanel -την καπιτονέ τσάντα, το ταγιέρ, τα δίχρωμα παπούτσια και το άρωμα Chanel No 5.

Δείτε το βίντεο.





SHARE