Η Ρενέ Ζελβέγκερ υποδύεται την Τζούντι Γκάρλαντ και τραγουδάει πάνω στην σκηνή
Η ηθοποιός Ρενέ Ζελβέγκερ πάει για τα Οσκαρ με την ερμηνεία της
24|10|2019 17:00
SHARE
ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Νέες ταινίες: H οσκαρικών προδιαγραφών ερμηνεία της Ρενέ Ζελβέγκερ ως Τζούντι Γκάρλαντ


Aυτή την εβδομάδα η Ρενέ Ζελβέγκερ διεκδικεί μια θέση στην οσκαρική κούρσα ερμηνεύοντας τη θρυλική Τζούντι Γκάρλαντ, ο αειθαλής Βέρνερ Χέρτσογκ αναρωτιέται αν τελικά η ευτυχία είναι εφικτή και ο Γκάβιν Χουντ μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη την αληθινή ιστορία της Κάθριν Γκαν, της γυναίκας που προσπάθησε να αποδείξει ότι o πόλεμος στο Ιράκ είναι βασισμένος σε ένα ψέμα.

Τζούντι (Judy)

Σκηνοθεσία: Ρούπερτ Γκουλντ
Παίζουν: Ρενέ Ζελβέγκερ, Τζέσι Μπάκλεϊ, Φιν Γουίτροκ
Περίληψη: Τριάντα χρόνια μετά την επιτυχία της ταινίας «Ο μάγος του Οζ», η Τζούντι Γκάρλαντ ταξιδεύει στο Λονδίνο για μια σειρά από sold out παραστάσεις, οι οποίες θα τη φέρουν αντιμέτωπη με το παρελθόν της.

Η Ρενέ Ζελβέγκερ μεταμορφώνεται σε Τζούντι Γκάρλαντ και ο Ρούπερτ Γκουλντ αφηγείται περιστατικά από τα τελευταία χρόνια ενός χολιγουντιανού θρύλου που χάθηκε πρόωρα. Τον χειμώνα του 1968 η Γκάρλαντ, η γνωστή Ντόροθι από τον «Μάγο του Οζ» καταβεβλημένη, χωρισμένη και εξαρτημένη από το αλκοόλ καταφθάνει στο Λονδίνο για μία σειρά εμφανίσεων στο διάσημο κέντρο διασκέδασης «The Talk of the Town», που γίνονται sold out. Κι ενώ το ερμηνευτικό της ταλέντο έχει ωριμάσει και καλλιτεχνικά δείχνει να βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα, η Τζούντι παλεύει με τη μοναξιά και τα φαντάσματα του παρελθόντος, ενώ προσπαθεί να κερδίσει την επιμέλεια των παιδιών της. Ταυτόχρονα γνωρίζει και ερωτεύεται τον πέμπτο σύζυγό της, τον Μίκι Ντιν.

Η Λάιζα Μινέλι θεωρεί ότι όλα όσα λέγονται στην ταινία είναι μυθεύματα και μάλλον δεν έχει απόλυτα άδικο, αφού τα περιστατικά που επιλέγει να αφηγηθεί ο Γκουλντ είναι ελαφρώς παρατραβηγμένα. Η πτώση Γκάρλαντ για παράδειγμα στη σκηνή του κέντρου με τους θεατές να της πετούν ψωμιά και να την εξευτελίζουν μάλλον δύσκολα ταιριάζει στην βρετανική ιδιοσυγκρασία. Παρόλα αυτά η ταινία δεν προσβάλλει τη μνήμη της, αντίθετα αντιμετωπίζει μάλλον μελοδραματικά μια ιδιαίτερη περίπτωση με φωτεινή εξαίρεση τα φλας μπακ στο παρελθόν που παίζοντας ανάμεσα στην επίπλαστη παραμυθένια ατμόσφαιρα του χολιγουντιανού ονείρου και την σκληρή πραγματικότητα αποκαλύπτουν τελικά τη σκοτεινή πλευρά του star system που έκαψε νωρίς ένα μεγάλο ταλέντο.

Κατά τα άλλα ο Γκουλτ απλώς εικονοποιεί γεγονότα, χωρίς να εμβαθύνει στον ψυχισμό της κεντρικής ηρωίδας του, ούτε φυσικά και όσων την πλαισιώσουν, αντιμετωπίζει συμβατικά τις περισσότερες σκηνές και κερδίζει χρόνο κινηματογραφώντας την Ζελβέγκερ που τραγουδάει και ερμηνεύει εξαιρετικά την Γκάρλαντ να κάνει show. Και πραγματικά η δική της ερμηνεία δίνει ουσιαστικά λόγο ύπαρξης στην ταινία, οπότε δεν αποκλείεται η Τεξανή ηθοποιός να διεκδικήσει το δεύτερο Όσκαρ της καριέρας της, καθώς μάλιστα έχει πετύχει μια εκπληκτική μεταμόρφωση, από αυτές που ξετρελαίνουν την Ακαδημία.

Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε. (Family Romance, LLC)

Σκηνοθεσια: Βέρνερ Χέρτσογκ
Παίζουν: Μαχίρο Τανιμότο, Ίσι Γιουίτσι


Περίληψη: Η εταιρεία «OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ Α.Ε.» μισθώνει ηθοποιούς που αναπληρώνουν συγγενείς, φίλους ή αγαπημένα πρόσωπα για λογαριασμό των πελατών της, ώστε να εξασφαλίζεται αυτό ακριβώς που δηλώνει η επωνυμία της. Οι υπάλληλοι της εταιρείας συμπαρίστανται στους πελάτες αναλαμβάνοντας ρόλους σε πάρτι, γάμους, κηδείες ακόμη και σε ιδιαίτερα προσωπικές στιγμές. Οι ανθρώπινοι δεσμοί μοιάζουν εύθραυστοι και προκατασκευασμένοι: Πόσους ρόλους υποδύονται στην πραγματικότητα οι άνθρωποι στις σχέσεις τους; Ποια είναι τα όρια της ευτυχίας και ποια αυτά της απεικόνισής της;

Ο ακούραστος Βέρνερ Χέρτσογκ διεισδύει στα έγκατα της Ιαπωνικής κοινωνίας και μας συστήνει μια ιδιότυπη μέθοδο ευτυχίας. Έχοντας γυρίσει ταινίες και στις επτά ηπείρους, αυτή τη φορά ο δαιμόνιος auteur εντυπωσιάζεται από ένα πραγματικό γεγονός που συμβαίνει στην Ιαπωνία, όπου εταιρείες μισθώνουν υπαλλήλους- ηθοποιούς για να παίξουν συγκεκριμένους ρόλους προσφέροντας μερικές στιγμές ευτυχίας σε μοναχικούς ανθρώπους, μια συνθήκη που είχαν αξιοποιήσει στις « Άλπεις» και ο Γιώργος Λάνθιμος με τον Ευθύμη Φιλίππου.

Ο κεντρικός ήρωας, που και στην πραγματικότητα εργάζεται σε μια τέτοια εταιρεία, προσλαμβάνεται από μια μητέρα για να υποδυθεί τον άγνωστο πατέρα της κόρης της. Εκείνος όμως θα αναπτύξει μια στενή και αληθινά πατρική σχέση με το κορίτσι, ενώ ταυτόχρονα καλείται να αντιμετωπίσει τα προσωπικά του προβλήματα. Παράλληλα όμως παρακολουθούμε και διάφορες άλλες μικρές ιστορίες: μιας νύφης που νοικιάζει έναν πατέρα για να τη συνοδεύσει στην εκκλησία τη μέρα του γάμου της, ή μια γυναίκα που προσλαμβάνει followers για να κάνει εντύπωση.

Κινούμενος ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και στη μυθοπλασία, και εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τα τοπία της Ιαπωνίας, ο Χέρτσογκ ουσιαστικά φτιάχνει μια ταινία για τον εκφυλισμό των σχέσεων, που τελικά έχει απρόσμενες διαστάσεις. Γιατί οι άνθρωποι που αγοράζουν αυτή τις ψεύτικες στιγμές, λάμπουν πραγματικά από χαρά σε αντίθεση με τον κεντρικό ήρωα, που πάντα είναι βυθισμένος στη μελαγχολία. Κι έτσι ο Γερμανός δημιουργός μοιάζει να αναρωτιέται αν τελικά αυτή η περιβόητη ευτυχία δεν είναι παρά μια απόφαση που μπορεί να πάρει κανείς για τον εαυτό του, ή απλώς μια απέλπιδα αναζήτηση.

Ειρωνικός απέναντι στις ανθρώπινες σχέσεις αλλά ταυτόχρονα και βαθιά υπαρξιστής σχετικά με την ανθρώπινη φύση που αναζητάει μια αλήθεια που ίσως δεν αντέχει, ο Χέρτσογκ υπογράφει την πιο ιδιαίτερη ταινία του, που ισορροπώντας στην κόψη του ξυραφιού ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα, θέτει ένα καίριο ερώτημα: κατά πόσο είναι εφικτή η ευτυχία, ή τελικά αν όλο αυτό το κυνηγητό δεν είναι τίποτα άλλο από μια εναλλαγή ρόλων και προσωπείων.

Η Μάχη της Επικράτησης (The Current War)

Σκηνοθεσία: Αλφόνσο Γκομέζ – Ρεγιόν
Παίζουν: Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Μάικλ Σάνον, Νίκολας Χουλτ

Περίληψη: Το 1880, ο εφευρέτης Τόμας Έντισον και ο επιχειρηματίας Τζορτζ Γουέστινγκχαουζ βρέθηκαν στο επίκεντρο μιας θρυλικής διαμάχης για την ηλεκτροδότηση σχεδόν όλου του κόσμου, που θα σηματοδοτούσε την έναρξη μιας νέας εποχής. Ο Έντισον υποστήριζε την παροχή του συνεχούς ρεύματος, ενώ ο Γουέστινγκχαουζ το εναλλασσόμενο, έχοντας τη βοήθεια του Νίκολα Τέσλα.

Η αληθινή ιστορία γύρω για την πιο απαραίτητη καθημερινή μας συνήθεια, τον ηλεκτρισμό.
Βασισμένος σε πραγματικά γεγονότα, ο Μεξικανός Αλφόνσο Γκομέζ–Ρεγιόν καταπιάνεται με μια άγνωστη σελίδα της Ιστορίας, δηλαδή τη διαμάχη ανάμεσα στον Έντισον και τον Τέσλα σχετικά με το εναλλασσόμενο και το συνεχές ρεύμα. Κι ενώ ο πρώτος υποστήριξε και κέρδισε την εύνοια των βιομηχάνων με τις θεωρίες του, ο επιχειρηματίας Τζορτ Γουέστινγκχαουζ στην παγκόσμια έκθεση προσπάθησε να αποδείξει πως η ανακάλυψη του Έντισον είχε κενά και ήταν επικίνδυνη, αντιπαραβάλλοντας την πρόταση του Τέσλα.
Από εκπαιδευτικής άποψης, η ταινία περιέχει σημαντικές πληροφορίες γύρω από ένα θέμα που αν και ζωτικής σημασίας για την ανθρωπότητα δεν είναι ιδιαιτέρως γνωστό, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να συνδέσει το πώς τελικά η επιστήμη είναι συνυφασμένη με τα οικονομικά συμφέροντα.

Η αναπαράσταση της εποχής είναι εξαιρετική, καθώς και το λαμπερό καστ, δυστυχώς, όμως, ο Αλφόνσο Γκομέζ- Ρεγιόν έχει στα χέρια του ένα μάλλον αδύναμο σενάριο, που αφήνει σχεδόν στο περιθώριο την προσωπικότητα του ιδιοφυούς Τέσλα, επικεντρώνεται στην προσωπική ζωή του Γουέστινγκχαουζ, και αντιμετωπίζει ακροθιγώς το ζήτημα των βιομηχανιών που ελέγχουν την επιστημονική κοινότητα, παρεμβαίνοντας έτσι δυναμικά στην πρόοδο της ανθρωπότητας

Το αποτέλεσμα είναι μια συμβατική ακαδημαϊκή βιογραφία τριών σημαντικών προσωπικοτήτων που μέχρι σήμερα επηρεάζουν την καθημερινότητά μας, η οποία, όμως, δεν καταφέρνει να ηλεκτρίσει την ατμόσφαιρα.

Κρατικά μυστικά (Official Secrets)

Σκηνοθεσία: Γκάβιν Χουντ
Παίζουν: Κίρα Νάιτλι, Ματ Σμιθ, Ραλφ Φάινς, Ρις Ίφανς, Ίντιρα Βάρμα, Κάθριν Κέλι, Μάθιου Γκουντ


Περίληψη: Το 2003 η μεταφράστρια του Αρχηγείου Επικοινωνιών της βρετανικής Κυβέρνησης Κάθριν Γκαν διαρρέει ένα άκρως απόρρητο e-mail των αμερικανικών αρχών που ζητούσε από τις βρετανικές υπηρεσίες να κατασκοπεύσουν άλλα κράτη μέλη του ΟΗΕ με σκοπό να εκβιάσουν μία θετική ψήφο από τις χώρες αυτές για την εισβολή στο Ιράκ. Όταν ασκείται ποινική δίωξη σε βάρος της με βάση τον νόμο περί κρατικών μυστικών, η Γκαν και οι δικηγόροι της κάνουν ό,τι μπορούν για να υπερασπιστούν τις πράξεις της. Καθώς η ζωή, η ελευθερία και ο γάμος της απειλούνται, εκείνη καλείται να υπερασπιστεί τα πιστεύω της.

Κατασκοπικό θρίλερ βασισμένο στην αληθινή ιστορία της Κάθριν Γκαν, υπαλλήλου της βρετανικής κυβέρνησης που είχε το θάρρος να διαρρεύσει ένα υπόμνημα, αποκαλύπτοντας μια διακυβερνητική απάτη.

Η υπόθεση της Γκαν απασχόλησε τον διεθνή Τύπο και καταγράφτηκε στο βιβλίο των Μαρσία και Τόμας Μίτσελ, πάνω στο οποίο βασίστηκε ο Γκάβιν Χουντ («Tsotsi», «Αόρατος Εχθρός»), δημιουργώντας ένα στιβαρό πολιτικό θρίλερ, που εστιάζει στην ατομική ευθύνη απέναντι στο όποιο καθεστώς.
Η Κάθριν Γκαν έχει στα χέρια της ένα έγγραφο φωτιά που αποδεικνύει πως οι ισχυρισμοί της Αμερικής για να δικαιολογήσει την εισβολή της στο Ιράκ είναι ψευδείς, καθώς ζητάει από τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες να κατασκοπεύσουν τα μέλη του ΟΗΕ προκειμένου να εκβιάσουν τη θετική τους ψήφο. Εκείνη ,αν και μια απλή υπάλληλος αποφασίζει πως πρέπει να αντιδράσει και να αποτρέψει έναν άδικο πόλεμο, οπότε στέλνει ανώνυμα το έγγραφο αυτό στις εφημερίδες. Φορτισμένη, όμως, από το βάρος της πράξης που έχει ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου για όλους τους συναδέλφους της, αποκαλύπτει την ταυτότητά της και τότε θα πρέπει να υπερασπιστεί τον εαυτό της ενώπιον του δικαστηρίου, που την κατηγορεί για προδοσία.

Το άτομο απέναντι στο σύστημα και κατά πόσο μπορεί να επηρεάσει την Ιστορία είναι ο βασικός άξονας του Χουντ,που ταυτόχρονα βάζει στο μικροσκόπιο τις τακτικές των κυβερνήσεων και των μυστικών υπηρεσιών, σχολιάζει τη μάχιμη δημοσιογραφία αφήνοντας εμμέσως πλην σαφώς υπονοούμενα για τον Τύπο που λειτουργεί ως φερέφωνο, ενώ εξετάζει το τίμημα που καλείται να πληρώσει όποιος προσπαθεί να υποστηρίξει την αλήθεια.
Με στοιχεία δικαστικού δράματος, αστυνομικής περιπέτειας και πολιτικής ταινίας ο Χουντ δημιουργεί υποβλητικές ατμόσφαιρες, ως επί το πλείστον σκοτεινές, όπως και ο κόσμος που μάχεται η η κεντρική ηρωίδα. Εύστοχα επικεντρώνεται και στην προσωπική ζωή της Γκαν που είναι παντρεμένη με έναν μετανάστη, ο οποίος κινδυνεύει να απελαθεί εξαιτίας τη γυναίκας του, ενώ δεν λείπει και μια πιο αισιόδοξη πλευρά που εκπροσωπείται από τους δικηγόρους και τον δικαστή, οι οποίοι έχουν αναλάβει την υπόθεσή της. Έτσι μέσα σε ένα σύστημα διαπλοκής και συνομωσίας, ο Χουντ καταφέρνει να αφήσει μια χαραμάδα στην ελπίδα, αποφεύγοντας την καταγγελτική διάθεση και τις κορώνες, παρόλο που σήμερα ξέρουμε πως όσα έπραξε η Γκαν δεν άλλαξαν τελικά την Ιστορία ούτε απέτρεψαν τον πόλεμο.

Τρία Δευτερόλεπτα (The Informer)

Σκηνοθεσία: Αντρέα Ντι Στέφανο
Παίζουν : Τζόελ Κίναμαν, Ρόζαμουντ Πάικ, Κλάιβ Οουεν, Άνα Ντε Άρμας


Περίληψη: Ο Πιτ, ένας πρώην παρασημοφορημένος πεζοναύτης των Ειδικών Δυνάμεων, βλέπει τον κόσμο του να ανατρέπεται, όταν φυλακίζεται ύστερα από έναν καβγά προκειμένου να προστατέψει την γυναίκα του. Του δίνεται η ευκαιρία να αποφυλακιστεί άμεσα, αν εκτελέσει χρέη πληροφοριοδότη για το FBI και χρησιμοποιήσει τις ικανότητές του για να αποκαλύψει τον πιο ισχυρό εγκληματία της Νέας Υόρκης. Όταν όμως η επιχείρηση καταλήγει σε φιάσκο , ο Πιτ αντί να αποφυλακιστεί, βρίσκεται εγκλωβισμένος ανάμεσα στα πυρά του FBI και της μαφίας.

Ο Αντρέα Ντι Στέφανο μετά από τον «Χαμένο Παράδεισο» επιστρέφει με μια αγγλική παραγωγή που ανήκει στο είδος των prison dramas.

Ο Πιτ, ένας πρώην πεζοναύτης, μπλέκει σε έναν καβγά για να προστατεύσει τη γυναίκα του, και καταλήγει στη φυλακή. Το FBI τον προσεγγίζει και του δίνει τη δυνατότητα να κερδίσει την ελευθερία του, αρκεί να γίνει πληροφοριοδότης και να βοηθήσει την υπηρεσία να ξεσκεπάσει τον αρχηγό της πολωνικής μαφίας. Τα πράγματα όμως δεν πηγαίνουν καλά, ένας αστυνομικός πέφτει νεκρός και τότε ο Πιτ αναγκάζεται να ξαναμπεί στη φυλακή, όπου θα βρεθεί τελικά ανάμεσα σε δυο στρατόπεδα.

Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο των Ρόσλαντ και Χέλστρεμ και μεταφέροντας τη δράση από την Σουηδία στη Νέα Υόρκη, ο Ντι Στέφανο έχει στα χέρια του μια χιλιοειπωμένη ιστορία που διαθέτει μεν κάποια σεναριακά τρικ και μικρές εκπλήξεις, αλλά παρ' όλα αυτά δεν μπορεί να κάνει τη διαφορά. Υπακούοντας στις συνταγές του είδους, ο Ιταλός δημιουργός δημιουργεί έναν καλό ρυθμό και ένταση για να στηρίξει την αφήγησή του, κινηματογραφεί με ενδιαφέροντα τρόπο τη βία εντός της φυλακής, όμως δυστυχώς δεν πετυχαίνει το ίδιο και όσο αφορά στην αντιμετώπιση των ρόλων που παραμένουν μονοδιάστατοι μέχρι τέλους, παρά το γεγονός ότι υποστηρίζονται από καλούς ηθοποιούς.

Έτσι τελικά παρά τις καλές προθέσεις και την δεξιοτεχνία του Στέφανο, η ταινία δεν καταφέρνει να βρει τη δική της ταυτότητα και σίγουρα θα ξεχαστεί αν όχι σε τρία δευτερόλεπτα, σίγουρα μία ώρα μετά από την προβολή.

Αντίστροφη Μέτρηση (Countdown)

Σκηνοθεσία: Τζάστιν Ντεκ
Παίζουν: Ελίζαμπεθ Λάιλ, Αν Γουίντερς, Τσάρλι ΜακΝτέρμοτ


Περίληψη: Ένα application σκορπά τον πανικό , προβλέποντας την ημέρα θανάτου των χρηστών. Μια γυναίκα μαθαίνει πως σε τρεις μέρες θα πεθάνει και τότε κάνει τα πάντα για να γλιτώσει.

Hi tech θρίλερ του συρμού, βγαλμένο από την εποχή των applications.

Όταν μια νοσοκόμα κατεβάζει μια εφαρμογή στο κινητό της που ισχυρίζεται πως μπορεί να προβλέψει πότε θα πεθάνει ένας άνθρωπος, μαθαίνει πως της απομένουν μονάχα τρεις μέρες ζωής. Καθώς ο χρόνος κυλάει και ο θάνατος πλησιάζει, πρέπει να βρει έναν τρόπο να σωθεί, πριν να είναι πολύ αργά.

Έτσι μπλέκει σε μια σειρά από ανεκδιήγητες και απολύτως κλισέ καταστάσεις, που το μόνο που προκαλούν είναι η εύλογη απορία, γιατί απλώς δεν άλλαξε συσκευή.

Η σύγχρονη τεχνολογία « μπνέει» για μια ακόμα φορά τη μεγάλη οθόνη, αυτή τη φορά όμως ο Τζάστιν Ντεκ πρόχειρα και διεκπεραιωτικά κινηματογραφεί ένα σενάριο που μπάζει από παντού, φτιάχνοντας ένα ξεπερασμένο και αδιάφορο θρίλερ.

Γέτι: Ο χιονάνθρωπος των Ιμαλαϊων (Abominable)

Σκηνοθεσία: Τζιλ Κάλτον

Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Μαίρης Συνατσάκη, Ίαν Στρατή, Γιώργου Κωνσταντίνου, Δημήτρη Ουγγαρέζου


Περίληψη: Ένα αξιαγάπητο Γέτι βρίσκεται εντελώς απροσδόκητα στην ταράτσα του διαμερίσματος της έφηβης Γι, που μαζί με τους φίλους της αποφασίζουν να το ονομάσουν «Έβερεστ». Τότε ξεκινά μια μοναδική φιλία που θα τους οδηγήσει σε μια απίστευτη περιπέτεια, καθώς προσπαθούν να βρουν την αληθινή οικογένεια του Γέτι στο ψηλότερο σημείο της Γης.

Η μεγάλη συμπαραγωγή της Dreamworks και των Pearl Studio θα μας ταξιδέψει σε μια επική περιπέτεια, που ξεκινάει από τους δρόμους της Σαγκάης και φτάνει μέχρι τις φανταστικές χιονισμένες κορυφές των Ιμαλαΐων.

Όταν η έφηβη Γι συναντάει ένα νεαρό Γέτι στην ταράτσα τους διαμερίσματός της στη Σαγκάη, μια σπάνια και ξεχωριστή φιλία ξεκινάει. Μαζί με τους ατίθασους και άτακτους φίλους της, Γιν και Πενγκ, αποφασίζουν να ονομάσουν τον νέο τους φίλο «Έβερεστ». Όλοι μαζί θα ξεκινήσουν ένα μαγευτικό ταξίδι για την αναζήτηση της οικογένειάς του στο πιο ψηλό σημείο της Γης.

Για να καταφέρει ομάδα των τριών φίλων να φτάσει στο σπίτι του Γέτι, πρέπει πρώτα να ξεφύγει από τον Μπέρνις, έναν εύπορο άντρα που θέλει να αιχμαλωτίσει το Γέτι, αλλά και την επιστήμονα ζωολόγο, Ζάρα.

Η Εικόνα που Έχασες (The Image you Missed)

Σενάριο-σκηνοθεσία: Ντόναλ Φόρμαν


Περίληψη: Ένας Ιρλανδός κινηματογραφιστής χρησιμοποιεί την κληρονομιά που του άφησε ο πατέρας του, ένα οπτικό αρχείο τριάντα ετών, με σκοπό να μάθει τι κοινό έχει με αυτόν.
Το κινηματογραφικό δοκίμιο του Ντόναλ Φόρμαν για τον πατέρα του με τον οποίο είχε ελάχιστη επαφή.

«Ένας Αμερικανός στο Παρίσι που κάνει ταινίες για την Ιρλανδία»: έτσι περιγράφει ο Ιρλανδός δημιουργός τον πατέρα του, τον Άρθουρ ΜακΚέιγκ, ο οποίος έκανε ταινίες για τη σύγκρουση στη Βόρεια Ιρλανδία, αφήνοντας πίσω του ένα οπτικό αρχείο τριάντα ετών.

Τις εικόνες αυτές χρησιμοποιεί ο Φόρμαν για να μάθει τι κοινό έχει μαζί του μέσα από ένα προσωπικό και ειλικρινές ντοκιμαντέρ, που κέρδισε το βραβείο διανομής του τμήματος First Look (Πρώτη Ματιά) στο 9ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας.

Yallah! ¡Yallah!: Ποδόσφαιρο, Πάθος και Αντίσταση!

Σκηνοθεσία : Φερνάντο Ρομανάτσο και Κριστιάν Πιροβάνο


Περίληψη: Επτά άτομα εξιστορούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, προσπαθώντας να ζήσουν τις ζωές τους στη σύγχρονη Παλαιστίνη.

Το BDS Greece σε συνεργασία με την New Star Art Cinema παρουσιάζουν σε πρώτη πανελλήνια προβολή την ταινία για την Παλαιστίνη «¡Yallah! ¡Yallah!: Ποδόσφαιρο, Πάθος και Αντίσταση!» των Αργεντινών σκηνοθετών και παραγωγών Φερνάντο Ρομανάτσο και Κριστιάν Πιροβάνο.

Οι δημιουργοί παρακολουθούν επτά άτομα και τις προσπάθειές τους να ξεπεράσουν τις δυσκολίες της ζωής στη σημερινή Παλαιστίνη. Οι λεπτομέρειες της καθημερινότητάς τους, οι σχέσεις και η συνύπαρξη τους μας φέρνουν κοντά σε μια ιστορία ποδοσφαίρου, πάθους και αντίστασης.

Η ταινία, πρώτη επίσημη συμπαραγωγή Αργεντινής και Παλαιστίνης, έχει προβληθεί σε περισσότερες από 100 πόλεις και πάνω από 10 χώρες παγκοσμίως και έχει βραβευτεί σε πολυάριθμα φεστιβάλ κινηματογράφου σε Λατινική Αμερική και Ευρώπη.

Η νιότη του Μαξίμ (Yunost Maxima/ The youth of Maxim)

Σκηνοθεσία: Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, Λεονίντ Τράουμπεργκ
Παίζουν: Μπόρις Τσιρκόφ, Βαλεντίνα Κιμπάρντινα


Περίληψη: Τρεις φίλοι εργάτες- ο Μαξίμ, ο Ντιόμα κι ο Αντρέι- που μένουν στην προλεταριακή συνοικία του Πέτρογκραντ και οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με την πολιτική και την ταξική πάλη, σώζουν τυχαία από έναν ασφαλίτη μια κοπέλα. Την ίδια μέρα, ο Αντρέι πεθαίνει στο εργοστάσιο. Ο Ντιόμα πνίγει τον πόνο του στο ποτό, όμως ο Μαξίμ στρέφεται συνειδητά στην οργανωμένη πρωτοπορία της τάξης του.

Η «Νιότη του Μαξίμ» είναι το πρώτο μέρος της αριστουργηματικής τριλογίας του Κόζιντσεφ.

Ο Μαξίμ είναι ένας ανέμελος εργάτης που δεν ασχολείται με την πολιτική και εισβάλλει κυριολεκτικά στην ταινία, τραγουδώντας . Αυτή ακριβώς η υπεραισιοδοξία καθώς και η ύπαρξη του ονόματος του ήρωα στον τίτλο της τριλογίας δηλώνει ξεκαθαρά ότι ο Μαξίμ θα επιζήσει των προσωπικών του περιπετειών -και των περιπετειών της Ιστορίας- και στο τέλος θα θριαμβεύσει.

Γυρισμένη το 1935, η ταινία μιλάει για μια διπλή νιότη, τη βιολογική και τη δυνάμει επαναστατική. Αυτή η δυνατότητα της επανάστασης περιγράφεται αντιθετικά: από τη μία ως φθορά και πλήρης αποδιάρθρωση του προεπαναστατικού καθεστώτος (η δράση αρχίζει το 1910) και από την άλλη ως ελπίδα για τη γέννηση του καινούργιου ανθρώπου μέσα στον καινούργιο κόσμο που ετοιμάζεται.





SHARE