Η Καναδή ηθοποιός που λανσάρει καλλυντικά για παιδιά από 3 ετών και ξεσηκώνει αντιδράσεις
Η ηθοποιός Σέι Μίτσελ, γνωστή από τη σειρά «Pretty Little Liars» και «You», προκάλεσε έντονη αντιπαράθεση με τη δημιουργία της Rini, ενός νέου skincare brand που περιλαμβάνει μάσκες και καθαριστικά προσώπου τα οποία προορίζονται για πολύ μικρά παιδιά.
Πρόκειται για ένα «δυστοπικό» λανσάρισμα;
Από την ανακοίνωση της Rini, μιας σειράς καλλυντικών για παιδιά από 3 ετών, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν κατακλυστεί από επικρίσεις. Η γνωστή ηθοποιός δηλώνει πως εμπνεύστηκε από τις κορεάτικες τάσεις στο K-beauty για να δημιουργήσει παιδικές μάσκες προσώπου που «θρέφουν και καταπραΰνουν» την επιδερμίδα, χρησιμοποιώντας βίγκαν και φυσικά συστατικά όπως αλόη, βιταμίνη Β12, λάδι καρύδας και μανιτάρι τρέμελα.
Παρά το γεγονός ότι η μάρκα τονίζει τις «καθαρές» φόρμουλες, οι οποίες δεν περιέχουν άρωμα, αλκοόλ, θειικά άλατα ή φθαλικές ενώσεις η κριτική ως προς την κυκλοφορία αυτών των προϊόντων δεν μειώνεται. Προς το παρόν, κυκλοφορούν μόνο τρεις μάσκες προσώπου σε μορφή ζώων και συγκεκριμένα σε πάντα, μονόκερο και σκύλο.
Κατηγορίες για εμπορευματοποίηση
Παρά τη φαινομενικά «καθαρή» σύνθεση των προϊόντων, οι αντιδράσεις κλιμακώνονται. «Εξαιρετικά απογοητευτική κίνηση», αναφέρει η αισθητικός και influencer Doris Tenara στο TikTok, εξηγώντας πως η επιδερμίδα των μικρών παιδιών αυτορρυθμίζεται σε αυτή την ηλικία και δεν χρειάζεται τέτοια προϊόντα. «Το μόνο απολύτως απαραίτητο προϊόν είναι το αντηλιακό σε περίπτωση έκθεσης στον ήλιο», υπογραμμίζει.
Άλλη influencer σχολιάζει με έναν τόνο νοσταλγίας: «Θυμάστε που σαν παιδιά πλένατε απλώς το πρόσωπο με νερό; Τώρα τα παιδιά χρειάζονται μάσκες προσώπου;», κατηγορώντας την ηθοποιό πως στοχεύει να πλουτίσει εις βάρος των παιδιών, μέσα από προϊόντα που στην ουσία δεν χρειάζονται καθόλου.
Ανησυχίες για την γέννηση ανασφάλειας σε παιδιά
Πέρα από τις κατηγορίες περί εμπορευματοποίησης, πολλοί χρήστες του διαδικτύου υποστηρίζουν ότι η νέα σειρά μπορεί να δημιουργήσει ή να ενισχύσει ανασφάλειες στα παιδιά, ειδικά στα κορίτσια στα οποία απευθύνεται. «Γιατί η δυσμορφία του σώματος να ξεκινά στην εφηβεία, όταν μπορεί να ξεκινήσει από την... γέννηση;» σχολιάζει ειρωνικά η TikToker Sana.
Η απάντηση της Σέι Μίτσελ
Μέσα στη δίνη της κριτικής, η ηθοποιός υπερασπίστηκε το brand της σε συνέντευξη στο αμερικανικό Elle. Τόνισε ότι οι κόρες της τη βλέπουν συχνά να χρησιμοποιεί μάσκες και επιθυμούν να συμμετέχουν σε αυτή τη ρουτίνα. «Στόχος», υποστηρίζει, «είναι να αντιλαμβάνονται τη φροντίδα της επιδερμίδας ως μια υγιή συνήθεια και μια στιγμή χαλάρωσης».
Σε πρόσφατη τηλεοπτική εμφάνιση στο «Today», δήλωσε «έκπληκτη» από το μέγεθος της αντιπαράθεσης, σημειώνοντας ότι δεν έβρισκε προϊόντα με «αρκετά ήπια σύνθεση» για τις κόρες της, όταν εκείνες ήθελαν να μοιραστούν μαζί της αυτή την εμπειρία. Διαβεβαίωσε ότι «δεν πρόκειται για αισθητική», αλλά για «ένα ευχάριστο, δροσερό συναίσθημα και μια στιγμή σύνδεσης».
Πιθανοί κίνδυνοι για τις παιδικές επιδερμίδες
Δερματολόγοι υπενθυμίζουν ότι ορισμένα δραστικά συστατικά, όταν δεν είναι κατάλληλα για νεανικές επιδερμίδες, μπορεί να προκαλέσουν ερεθισμούς, υπερευαισθησία ή ξηρότητα. Η δρ. Μαρί Ζουρντάν, δερματολόγος στο Παρίσι, υπενθύμιζε ότι η ρετινόλη, δημοφιλές δραστικό αντιγήρανσης για ώριμες επιδερμίδες, είναι «εντελώς ακατάλληλο για παιδιά», λόγω της έντονης απολεπιστικής του δράσης.
Παρά τις προειδοποιήσεις ειδικών, το φαινόμενο παιδικού skincare φαίνεται να εντείνεται, με νέες μάρκες, όπως αυτή της ηθοποιού, να ενισχύουν την τάση.