Όταν η Anita Roddick ίδρυσε την The Body Shop, το όλο εγχείρημα βασιζόταν στην ακλόνητη και γεμάτη πάθος πεποίθησή της ότι η ομορφιά είναι μία ενεργή έκφραση και προβολή όλων όσων μας αρέσουν στον εαυτό μας.
Κατανοούσε τη σημασία της αυτοεκτίμησης. To 1997 ξεκίνησε μία πρωτοποριακή καμπάνια με θέμα την αυτοεκτίμηση και στόχο το ‘body positivity’, δηλαδή τη διαμόρφωση και απόκτηση θετικής εικόνας για το σώμα μας. Πρωταγωνίστρια της εκστρατείας ήταν η Ruby, μία κούκλα με ρεαλιστικές αναλογίες και καμπύλες, με σλόγκαν της καμπάνιας: Υπάρχουν στον κόσμο 3 δισεκατομμύρια γυναίκες που δεν μοιάζουν με supermodel και μόνο 8 που μοιάζουν. Η The Body Shop ήταν η πρώτη στα χρονικά εταιρεία στον χώρο της ομορφιάς που μίλησε δημόσια για την αυτοεκτίμηση και, επί της ουσίας, ανέδειξε τη σχέση μεταξύ ατομικού ευ ζην και συλλογικής ευημερίας.
Τα τελευταία χρόνια το κίνημα του body positivity έχει κερδίσει έδαφος και έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. Ωστόσο, ζούμε σε έναν κόσμο γεμάτο αναταραχές και ανακατατάξεις. Έναν κόσμο στον οποίο οι ανισότητες διαρκώς διευρύνονται. Η The Body Shop πιστεύει ότι το επόμενο «σύνορο» που πρέπει να περάσει για να δημιουργήσει θετικό αντίκτυπο στον κόσμο είναι με το να μεγαλώσουμε την αγάπη μας προς τον ίδιο μας τον εαυτό.
Όπως λέει η Δήμητρα Καλδή, Brand Marketing & Communication Director της The Body Shop:
«Ως ακτιβιστικό brand, η αποστολή μας είναι να αγωνιζόμαστε για έναν πιο δίκαιο και πιο όμορφο κόσμο. Για να δημιουργήσουμε μια αλλαγή προς το καλύτερο και να κάνουμε τη διαφορά στο κόσμο μας, θα πρέπει πρώτα να ξεκινήσουμε από τους ίδιους μας τους εαυτούς. Η θετική αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από μέσα μας. Σε μία κοινωνία όπου κυριαρχεί η ανασφάλεια και η αυτοαμφισβήτηση, καλούμε όλους τους ανθρώπους να αναγεννηθούν μέσα από την αυταγάπη. Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που ξεκινάμε αυτό το ταξίδι με κινητήρια δύναμή μας ότι μπορούμε να κάνουμε αυτή την αλλαγή προς το καλύτερο, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και στη βιομηχανία ομορφιάς αλλά και ακόμα παραπέρα. Να κάνουμε έναν καλύτερο κόσμο.»
Η Sara Kuburic, ψυχοθεραπεύτρια και ειδική συνεργάτιδα της The Body Shop για το κίνημα της αυταγάπης είπε: «Η αυταγάπη είναι πολλά πράγματα, αλλά ξεκινά από την αναγνώριση της αυταξίας μας και την αυτοεκτίμηση, την εκτίμηση που τρέφουμε για τον εαυτό μας. Αυταγάπη σημαίνει να μας επιτρέπουμε να είμαστε ο αληθινός εαυτός μας, ο εαυτός μας στην πιο αγνή και αυθεντική του εκδοχή. Η αυταγάπη είναι πράξη. Είναι το να χρησιμοποιούμε τη φωνή μας και να ορθώνουμε το ανάστημά μας υπερασπιζόμενοι τα πιστεύω μας. Είναι το να προβαίνουμε σε αλλαγές και να επιλέγουμε τους ανθρώπους που μας περιβάλλουν ώστε να είναι άτομα που στηρίζουν το προσωπικό μας ταξίδι.»
Η ηθοποιός και ακτιβίστρια Jameela Jamil προσθέτει: «Βλέπω την έλλειψη αυταγάπης ως μία συναισθηματική πανδημία που δυστυχώς πλήττει περισσότερο τις νεότερες γενιές. Η αυταγάπη είναι μία εσωτερική διεργασία. Ας κάνουμε λοιπόν όλοι μας έστω μία θετική πράξη που θα μας φέρει πιο κοντά στην αυταγάπη. Ως γυναίκα, το να είσαι περήφανη για τον εαυτό σου και να πιστεύεις ότι είσαι αρκετή, έτσι όπως είσαι, είναι μία πράξη κοινωνικής και πολιτικής αντίστασης.»